Kysymys (mielenterveys)potilaiden parissa työtä tekeville
Kun on oikein rankkaa töissä niin kuinka pystytte olemaan stressaamatta työasioista kotona? Kuinka nollaatte itsenne?
Kommentit (6)
Meillä on vessassa semmonen ympyrä seinässä mihin pitää painaa pää ja kirota ja vaikka mitä. Kun sitä mantraa siellä hoen niin työn shitit unohtuu ja alkaa naurattamaan. Joskus oikein rankan päivän jälkeen kiitän luojaani työmatkasta, vedän autossa itkupotkuraivarit ja olen kotona ihana oma itseni.
Aika usein ajattelen, etenkin etiikkaan liittyviä asioita.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:29"]
Omassa elämässä pitää olla tarpeeksi sisältöä, niin ei työt jää mieltä painamaan. Lisäksi vaikeat asiat käsitellään työpaikalla, ennenkuin lähdetään kotiin. Joskus jokin tapaus jää tietysti mieleen, mutta pääasiassa ei.
[/quote]Juuri näin. Itelläni on niin kiireinen ja ihana kotielämä, että en juurikaan ajattele työasioita. Kieltämättä on niitä joskus klo 04 tullut mietittyä, kun pitäisi nukkua, mutta yleensä ei.
Meillä on töissä (mielenterveyskeskus) tosi hyvä työyhteisö ja erittäin rankkaa huumoria. Niin työasiatkin tulevat sopivaan perspektiiviin.
Olen ehkä luonteeltanikin sellainen, että pystyn lokeroimaan asiat ja olemaan huolehtimatta potilaiden asioista silloin kun ei tarvitse.
Oman elämän terveellinen rytmi ja normaalit ihmissuhteet. Töissä työkaverit ja työnohjaus. Ja onhan se vähän persoonallisuudestakin kiinni, miten hyvin mielenterveystyöstä suoriutuu ahdistumatta itse potilaitten elämäntilanteiden äärellä.
Omassa elämässä pitää olla tarpeeksi sisältöä, niin ei työt jää mieltä painamaan. Lisäksi vaikeat asiat käsitellään työpaikalla, ennenkuin lähdetään kotiin. Joskus jokin tapaus jää tietysti mieleen, mutta pääasiassa ei.