Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vaativa morsian?

Vierailija
01.05.2015 |

Olen vähän hämmentynyt. Tapasin tytön puolisen vuotta sitten, menimme jokin aika sitten maistraatissa naimisiin ja pian on hääjuhlat. Itselläni ei ole ketä kutsua, mutta hän sanoi että 50-60 vierasta tulossa häneltä. Kertoi että rahat tarvitaan ja pitäisi mun maksaa se summa, hänellä 500 säästöjä.

OK. Myyn omaisuuttani ja hieman luotolla niin järjestyi rahat. Mua ei niin ne juhlat kiinnosta mutta haluan että voidaan alkaa elää yhdessä ja koska hänelle se on tärkeä juttu niin haluan että onnistuu.

Hääsuunnittelijan hänen perheensä otti, on tulossa tila täyteen orkideoita, orkesteria, tarjoilijat ja paljon hienoa ruokaa, ja hienon auton ja kaiken koristelun tämä suunnittelija hoitaa.
No, mulla sitä rahaa ei niin paljon ole mutta teen parhaani ja oon tässä tehny 16 tuntisia työpäiviä jo pidempään. Hän sanoi että saan järjestää yllätys häämatkan. Tein paljon tutkimustyötä ja löysin mahtavan tuntuisen kohteen ja majoituksen ja ideoita, ostin molemmille lentoliput ja maksoin osan majoituksesta ja mietin kuinka kiva hänelle kun ei arvaa mitä tapahtuu ja saadaan mennä yhdessä.

Mutta Hän vaatikin saada tietää majoituksenkin osoitteen jo, ja alkoi mainita että meillä eri käsitys matkasta, että hänelle rentoutuminen tarkoittaa että on hotelli ensi linjalla meren rannasta ja ilmainen tarjoilu kolmesti päivässä, ja että monet hotellit antaa etuoikeuksia hääpareille mutta tuolla ei anneta mitään. Ja että hän luki että merivesikin on aina kylmää.

Vähän tuntui pahalta kun pitkään valitsin, luin ja selvitin huolella ja suunnittelun romanttista lomamatkaa paikkaan jota lukemattomat ovat kehuneet ihanimmaksi, paikkaan jonka ranta valittu maailman parhaiden joukkoon yms. Ja kaiken hoidan ja maksan ja luvattiin että saa tehdä yllätyksen ja toinen menee tutkimaan silti ja ottaa tyytymättömän asenteen vaikkei ole edes matkustanut vielä. Puhumattakaan siitä että Hääjuhlat on just sellaista kun Hän haluaa ja mun piti saada järkätä reissu.

Sitten hän alkoi vaikuttaa tyytymättömältä muissa asioissa, ja kysyin mistä kiikastaa. Hän sanoi ettei tunnu kivalta että meidän pitäisi asua vuokralla käytetyssä asunnossa alkuun, kun hän on aina asunut Vanhempien talossa. No, mä en voi nyt uudeksi taloksi muuttua, joten minkäs teet.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan se summa minkä juhliin ovat suunnitelleet menevän vastaa hänen vuositulojaan, ja vuokra-asuntokin jonka Hän kelpuuttaa maksaa jo yksistään enemmän kuussa kuin Hänen palkkansa. Yhdessä vaiheessa kun kauhistelin hintaa ja mainitsin yllättävistä rahahuolistani, tuli tosi rankka vaihe ja yhdessäolo meni katkolle enkä tiennyt näenkö häntä edes enää, joten en nyt uskalla edes sanoa mitään vaan koitan vaan saada kaiken onnistumaan vaikka vähän jännittääkin.
Hän ei ole ikinä ennen seurustellut ja asunut aina perheensä kanssa joten varmasti paljon on oppimista meillä yhdessä elämisestä. Uskon kyllä että kaikki onnistuu kun muistaa olla joustava ja asettaa asiat tärkeys järjestykseen ja keskittyy hyviin asioihin.

Vierailija
22/28 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole kyllä mikään Provo. Vaan ihan omasta elämästä tämä, ihan satumaiselta tuntui kaikki alkuun, mutta nämä tietyt jutut nyt alkaneet mietityttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5 - menit liian pitkälle.

Vierailija
24/28 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yksi asia mikä tuntui mahtavalta kun tutustuttiin oli se, että hän kertoi että mies on perheen pää ja saa päättää kaikesta ja naisena hän kunnioittaa päätöksiä ja pyrkii parhaansa mukaan toimia niiden mukaan. Mutta nyt tuntuu että hän itse asiassa tosi tarkkaan sanoo miten mikäkin pitäisi olla, ja esim asumisestamme päätin hänen parhaaksensa kaikki tosiasiat huomioiden, vaikka se on mulle aika iso juttu kaikkine muutoksineen mutta se oli erilaista kuin hänen haavekuvansa ja nyt tuntuu että usein hän mainitsee sivulauseessa tyytymättömyyttään. Ei se vaan mielestäni toimi että sanotaan että mies päättää mutta sitten kiukutellaan jos tosiasiat on eri kuin kuvitelmat.

Vierailija
25/28 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi joku luulee tätä provoksi. Mainittakoon että tyttö ei ole suomesta, siksi voi kuulostaa erikoiselta jokin. Ja ehkä tässä on niitä kulttuurieroja joihin pitää tottua.

Vierailija
26/28 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta mitenkään oudolta.

Tältäkin palstalta olen oppinut, että esim. alle 1000 €:n vihkisormus tarkoittaa kehnoa rakkautta.

Voimia.

Vierailija
27/28 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se syy miksi hän jo ehti perua naimisiinmenoa omien sanojensa mukaan kun aloin puhua että hän ei muuttaisikaan suomeen vaan minä tulisin hänen kotimaahansa. Niin yhtäkkiä emme olleetkaan valmiita avioliittoon ja mainitsi jopa ettei mun kannata häntä odottaa koko elämää jos hän muuttaa mieltään. Mutta saatiin sovittua ja mentiin naimisiin mutta nyt alkanut kuulua niitä kommentteja että kun ei asuta Euroopassa niin tällaista tää on aina yms. Vaikka vaikeaa se ois kun hän sanoi et haluaa tavata perheen neljä kertaa vuodessa muutaman viikon matkustaa kotimaahan ja sit vielä etelän lomat eikä töitä vois tehdä ilman kielitaitoa ni millä rahat riittää kaikkeen!? Ni sen takia katsoin et paras asua hänen maassaan ni ei tartte matkustaa hänen perheensä luo ku on jo lähellä.

Vierailija
28/28 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin heti, että eri kulttuurista. Kuulosti niin epätasa-arvoiselta ja sääliksi kävi heti, kun luin. Huh... Mitenköhän tämän stoorin kanssa kävi. Vieläkö postimyyntivaimo kuvioissa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän