Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverilla ei ole muita kavereita kuin minä

Vierailija
01.05.2015 |

Olen tutustunut ihmiseen jolla on aika vähän ystäviä ja koen että hän takertuu minuun liikaa. Hän on muuttanut muualta ja siksi haluaisi seuraa esim. vappuna. Minulla taas on aika paljon kavereita ja tiettyjä traditioita, jolloin ollaan jollain tietyllä porukalla. En tunne häntä vielä kovin hyvin eivätkä kaverini ole häntä vielä tavanneet. Siksi en kutsunut häntä esim. vapun viettoon. Nyt minulla on asiasta vähän huono omatunto. Haluan olla hänen ystävänsä, mutta haluaisin tutustua vähitellen, enkä välttämättä viettää kaikkea vapaa-aikaa hänen kanssaan heti... Toisaalta minua itseänikin on harmittanut se, että Suomessa kaveriporukat ovat niin sulkeutuneita. Kaikilla on omat pienet piirinsä, joihin on vaikea päästä mukaan. Silti koen että yhdessäolon pitäisi olla luontevaa eikä perustua vain velvollisuuteen koska hänellä ei ole kavereita... Samoja kokemuksia kellään?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä turhia mietit? Elä elämäsi ja that's it, shit 

Vierailija
22/24 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hyvin olisit voinut kutsua sen kaverisi mukaan vapun viettoon. Siinähän se olisi tutustunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinivuosien jälkeen ihmisillä alkaa olla aika vakiintuneet piirit. Turha sitä on surkutella, se on elämää. On tietysti valitettavaa, jos joku tuntee yksinäisyyttä esim. muutettuaan toiselle paikkakunnalle, mutta ei se ole muiden ihmisten vastuulla. Henkilökohtaisesti en halua uusia ystäviä, kavereita, tuttavia jne. elämääni ja olen sen pari kertaa tuonut ihan suoraan esille. Se kirpaisee sillä hetkellä, mutta parempi niin kuin luoda mukasuhteita, joita sitten joutuu stressaamaan vuosia eteenpäin. Esim. työkaverit on parempi pitää työkavereina, jos sosiaalinen kalenteri on täynnä jo muutenkin.

Vierailija
24/24 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on paljon kavereita ja erilaisia piirejä joissa vietän aikaa. Kutsun myös usein mukaan kavereita yli näiden ystäväpiirien rajojen tai juuri tapaamiani henkilöitä tms. 

Mutta se ärsyttää, jos mukaan kutsumani yksinäinen kiukuttelee kun en juttelekaan koko ajan hänen kanssaan. Minulla on yksi sellainen kaveri joka on ihan kiva kahdestaan. Mutta en kutsu häntä enää juhliin jossa enemmän ihmisiä juuri tästä syystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme