Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä se etäkoulu olisi nyt se helpoin vaihtoehto

Kommentit (592)

Vierailija
261/592 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjänä toivon etäkoulua. Kun lapsi tuo taudin tai karanteenin kotiin, on firma kiinni ja ei tuloja. Etäkoulussa olo ei firman pyörimistä hidasta.

Vierailija
262/592 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulujen kannalta tämä tarkoittaa tuplatyötä. Opettajan pitää opettaa luokkahuoneessa olijoita mutta samaan aikaan pyörittää etäopetusta kotona olijoille. Ensinnäkään siitä ei tule mitään kunnollista, sillä kahta asiaa ei voi hoitaa kunnolla yhtä aikaa. Toiseksi kukaan opettaja ei jaksa sitä. Se käy äärimmäisen raskaaksi ja työlääksi.

Karanteenissa oleviahan ei tarvitse opettaa.

Ja ketä se ope siellä koululla opettaa kun koko opetusryhmä on karanteenissa?

Miten niin ei tarvitse opettaa? Opettajahan joutuu kokeensa pitämään ja numerot antamaan. Jos karanteenioppilas ei saa opetusta, niin sitten opettajan pitää antaa tukiopetusta. Opettajan niskaan kaikki kuitenkin kaatuu. Ja kun oppilaat eivät menesty, niin opettajaa syytetään huonosta opetuksesta.

Karanteenissa olevia ei ole pakko opettaa.

En muuten ymmärrä että miksi ei voitu tehdä alkujaankin niin että ne joille riittää striimaus ka itsenäinen opiskelu kotona tekee niin ja ne jotka tarvitsee tukea menee kouluun

Nythän siihen päädytään joka tapauksessa

Et taida ymmärtää koulunpidosta ja opettajan tehtävistä tuon taivaallista.

Opettajaei pysty opettamaan lähinä ja etänä samanaikaisesti lapsia ja nuoria. Aikuisten kanssa se onnistuu. Koululuokassa opettaja ei voi olla koko ajan opepöydän takana, pitää katsoa mitä oppilaat tekevät ja neuvoa kädestä pitäen. Muuten osa puuhailee omiaan eikä opiskele.

Mitään neuvomisia tarvita. Laittaa ne katsomaan videota 🙂

Täällä ollaan sitä mieltä että se on sama asia kuin opetus koulussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/592 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjänä toivon etäkoulua. Kun lapsi tuo taudin tai karanteenin kotiin, on firma kiinni ja ei tuloja. Etäkoulussa olo ei firman pyörimistä hidasta.

Minä minä minä minä.

Vierailija
264/592 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin koulusta tuli lastensuojelulaitos?

Vierailija
265/592 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä minä minä minä.

Vielä itsekkäämpää on vaatia lähikoulua tällaisena aikana. Poliitikot tekivät edesvastuuttoman päätöksen, jonka seurauksista eivät aio kantaa vastuuta.

Vierailija
266/592 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että jotkut skidit eivät opi mitään. (No ainahan voidaan sanoa, että kyllä tulevaisuudessakin tarvitaan vessojen siivoojia.)

No ne kyseiset taliaivot eivät opi koulussakaan. Etäopetuksessa eivät pääse häiritsemään muiden oppimista.

Vierailija
267/592 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aluevaalit saa aikaan sen, että mikään puolue ei halua tehdä tarpeellisia päätöksiä. Kovasti puhutaan lasten oikeuksista ja lasten parhaasta ja etäkoulun aikaansaamista pudokkaista ja mt-ongelmista. Ei ole trendikästä toimia näitä väitteitä vastaan ja päättää etäkoulusta.

Olen varma, että jos vaalit ei olisi juuri nyt, etäkoulupäätös olisi jo tehty.

Samaa mieltä. Enemmistö ministereistä päätti äänien toivossa nuoleskella lähikoulua vaativia ryhmän kovaäänisyyden vuoksi. Pääministeriä taas koronan torjunta ei kiinnosta enää tippaakaan.

Vierailija
268/592 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä minä minä minä.

Oletko sinä sitten aina muita ensin ajatteleva Jeesus Nasaretilainen?

Vierailija
269/592 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki "meneekö lapsenne kouluun " -ketjut poistetaan.

Kysytään siis täällä. Meneekö lapsenne kouluun ensi viikolla?

Kyllä/ei. Paikkakunta mukaan vastaukseen, kiitos.

Vierailija
270/592 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Helsinki.

Vierailija
271/592 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä tätä etäkoulukeskustelua ylipäätään. Kollega piti normaalit tunnit luokassa etäaikana ja tallensi ne niin, että jos joku oli poissa, niin sai saman opetuksen katsottua rauhassa videona. Opiskelijat eivät viitsineet osallistua tunneille, eivät jaksaneet katsoa tallennuksia ja valittivat sen jälkeen, miten kamalaa etäopiskelu on. Mikä siinä oli kamalaa, kun täsmälleen samoja tunteja pidettiin?

Nykyopiskelija ei viitsi eikä jaksa mutta vika on aina opetuksessa. Oikeasti ne opiskelijat tarvitsevat piiskaamista ja jatkuvaa valvontaa, kun eivät viitsi, jaksa tai osaa ottaa vastuuta omasta opiskelustaan.

Yliopistossa opettava ystäväni kertoi, että lähiluennoille könysi vain muutama opiskelija, vaikka lähiopetusta oli vaadittu lähes yksimielisesti. Sen jälkeen vaativatkin, että se lähiopetuskin pitää tallentaa, kun ei jakseta tulla paikalle.

Missä siis se vika oikeasti on? Siinä ei viitsi, ei jaksa, ei osaa -valittajassa.

Minä en ole ymmärtänyt näissä keskusteluissa miten oppilaita ja vanhempia kyllä haukutaan vaikka kuinka eikä suostuta myöstämään että myös osa opettajista on noita ei viitsi, ei jaksa, ei osaa.

Opettaminen ei ole sitä että laitetaan video pyörimään mutta kun siihen annetaan mahdollisuus monet eivät muuta tee.

Vierailija
272/592 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulujen kannalta tämä tarkoittaa tuplatyötä. Opettajan pitää opettaa luokkahuoneessa olijoita mutta samaan aikaan pyörittää etäopetusta kotona olijoille. Ensinnäkään siitä ei tule mitään kunnollista, sillä kahta asiaa ei voi hoitaa kunnolla yhtä aikaa. Toiseksi kukaan opettaja ei jaksa sitä. Se käy äärimmäisen raskaaksi ja työlääksi.

Karanteenissa oleviahan ei tarvitse opettaa.

Ja ketä se ope siellä koululla opettaa kun koko opetusryhmä on karanteenissa?

Miten niin ei tarvitse opettaa? Opettajahan joutuu kokeensa pitämään ja numerot antamaan. Jos karanteenioppilas ei saa opetusta, niin sitten opettajan pitää antaa tukiopetusta. Opettajan niskaan kaikki kuitenkin kaatuu. Ja kun oppilaat eivät menesty, niin opettajaa syytetään huonosta opetuksesta.

Karanteenissa olevia ei ole pakko opettaa.

En muuten ymmärrä että miksi ei voitu tehdä alkujaankin niin että ne joille riittää striimaus ka itsenäinen opiskelu kotona tekee niin ja ne jotka tarvitsee tukea menee kouluun

Nythän siihen päädytään joka tapauksessa

Et taida ymmärtää koulunpidosta ja opettajan tehtävistä tuon taivaallista.

Opettajaei pysty opettamaan lähinä ja etänä samanaikaisesti lapsia ja nuoria. Aikuisten kanssa se onnistuu. Koululuokassa opettaja ei voi olla koko ajan opepöydän takana, pitää katsoa mitä oppilaat tekevät ja neuvoa kädestä pitäen. Muuten osa puuhailee omiaan eikä opiskele.

Mitään neuvomisia tarvita. Laittaa ne katsomaan videota 🙂

Täällä ollaan sitä mieltä että se on sama asia kuin opetus koulussa.

Videoita on monenlaisia mutta hyvä opetusvideo on kultaakin arvokkaampaa. Oppiminen tapahtuu helpommin, kun yhdistellään ääntä ja kuvaa, se on näppärä motivointikeino ja kertaamiskeino. Toki video täytyy pohjustaa, varsinkin jos siitä pitäisi oppia jotain eikä vain motivoitua. Yleensä videoon liittyy nippu kysymyksiä, joihin oppilaat vastaavat ja näin oppiminen saadaan varmistettua. Jonkun täytyy ne kysymykset laatia ja vastaukset tarkistaa,joten ei ne opetusvideot pysty opettajien työtä viemään mutta auttavat toki oppilasta oppimaan tehokkaammin.

Vierailija
273/592 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vajaita kakaroita teillä, jos eivät muutamaa viikkoa etänä pysty koulua käymään.

Vierailija
274/592 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Miettikääpä lapsen näkökulmasta. Jos opetus on videolla, voi sen katsoa vaikka pätkien, että pysyy kartalla hommassa. Sen voi katsoa uudelleen monta kertaa. Vaikka netti pätkisi tai iskisi veskihätä, ei homma kaadu siihen. Aina onnistuu.

Eikö se nyt ole ihan samaa opetusta, onko homma livenä tai nauhalla?

Miten kukaan voi katsoa edes leffoja? Pitäisikö vaan käydä teatterissa? Musiikkia? Live jatkossa se ainut ja oikea?

Sinulle siis oppiminen on sama kuin leffan katsominen. Et siis ainakaan ole opettaja tai vanhempi.

Tuotanko pettymyksen, jos kerron olevani molempia 😄

Oppiminen ei ole samaa kuin pelkästään kuuntelu, katselu, hahmottaminen tai tekeminen. Oppiminen on kokonaisvaltaista.

Se, että lapsi/nuori katsoo rauhassa videon, jossa selitetään kohta kohdalta vaikka murtolukujen yhteenlasku, voi toimia paljon paremmin, kuin opetus koulussa. Miksikö? Siksi, että omassa rauhassa pystyy keskittymään, hankalaan kohtaan voi palata aina uudelleen ja oppia sitä kautta. Sen jälkeen jos vielä netissä on tehtävät, mitä tekemällä heti näkee, meneekö oikein, on melko helppoa hahmottaa asioita.

Jos ei suju, on tässä tapauksessa se opettaja siellä saanut ehkä toisen tunnin päätökseen ja ottaa muutaman oppilaan kanssa etänä ne samat laskut.

Kysyn teiltä vanhemmat, että oppiiko teillä oikeasti lapsi kaiken 100% aina koulussa lähitunneilla? Sitä kun tunnutaan etäkoulun kohdalla odotettavan. Toivon, että koronan jälkeenkin tuo napakkuus näissä kaikkea vaativissa vanhemmissa säilyy edelleen ja saadaan hyviä oppimiskokemuksia jatkossakin 😉

Vierailija
275/592 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helpoin kenen kannalta?

Koululaisten, heidän perheiden ja kouluhenkilökunnan terveysturvallisuuden

Rokotus on helpoin keino. Kaikilla aikuisilla on ollut vuosi aikaa hankkia edes yksi piikki.

Vierailija
276/592 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että jotkut skidit eivät opi mitään. (No ainahan voidaan sanoa, että kyllä tulevaisuudessakin tarvitaan vessojen siivoojia.)

oppivelvollisuus kestää Suomessa 12 vuotta eli tuskin muutaman viikon tai edes muutaman kuukauden etäopetus haittaa kokonaiskuvaa

Paitsi että pk-seudulla iso osa keskiasteen opiskelijoista on jo käytännössä ollut etäopiskelussa melkein kokonaisen lukuvuoden. Jotkut pärjäävät etäopetuksessa hyvin ja parantavat numeroitaan, toiset tipahtavat kärryiltä ihan kokonaan. Vaatii opetukselta paljon, että jokainen lapsi / nuori ymmärtää hoitaa - ja pystyy hoitamaan - oman osuutensa kotoa käsin.

Jos joku kykenee opiskelemaan kotona, se hänelle tänä aikana suotakoon. Lähiopetus pitää kuitenkin säilyttää, korkeintaan viikon tai kahden viikon etäjaksoa lukuunottamatta.

Vierailija
277/592 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos luokkia laitetaan karanteeniin, karanteenissa olevia ei ilmeisesti opeteta lainkaan. Etäkoulussa olisi opetettu. Mitä opetusministeri sanoo tähän.

Vierailija
278/592 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vajaita kakaroita teillä, jos eivät muutamaa viikkoa etänä pysty koulua käymään.

Lähes aina kyse on vanhempien haluttomuudesta pitää lapsiaan kotona tai järjestää asiat niin, että lapset voivat olla etäkoulussa. Joillekin on jo lasten ruokkinen koulupäivinä ylivoimaista. Li Andersson ja monet muut päättäjät panevat sellaiset vanhemmat toisten ja kaikkien turvallisuuden edelle.

Vierailija
279/592 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä minä minä minä.

Oletko sinä sitten aina muita ensin ajatteleva Jeesus Nasaretilainen?

Onneksi lasten pitää olla vastuussa tuon yhden yrittäjän yrityksen pyörimisestä. Yrittäjillä kun ei näytä olevan mitään vastuuta toiminnastaan. Ennen yrittäjä oli vastuussa, nyt Suomen lapset.

Vierailija
280/592 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein kyselyn ja ainakin se äsken oli vielä olemassa. Pakko kokeilla, kuinka kauan pysyy...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi