Kuka maksaa koululaisten kotitestit 2x/vk?
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukakon maksaa sen sun lapsen ilmaisen peruskoulun, hammashoidon, jne…
No meilläpäin minä. Kun ei kaupunki huolehdi.
Et vissiin asu Suomessa?
Suomessa on maksuton koulu 18 vuoteen asti.
Hammashuoltokin on ilmainen lapsille.
Oma valinta jos menet yksityiselle jota myös veronmaksajien rahoilla tuetaan.
Mitä tuo jne pitää sisällään?
Vierailija kirjoitti:
ei oo mitään järkeä käyttää veronmaksajien rahoja siihen, että lapsille annetaan 2 koronatestiä viikossa ja lapset tökkää ne veteen, vanhemman nenään, jugurttiin yms. Eikä noi kotitestit ole edes luotettavia
Hyvinpä olet pikku enkelisi kasvattanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka maksaa nettiliittymän tänne keskelle korpea? Tänään tuli rehtorilta viesti, että jos opettaja joutuu karanteeniin, tulee hänen opettaa etänä.
Jos et osaa jakaa puhelimestasi verkkoa, voit mennä autollasi sellaiseen paikkaan, jossa verkko toimii ja pitää autosta käsin tunnit. Vai juostenko sinä sieltä korvesta töissä käyt?
Mihin autoon, jos puoliso on töissä? Kuljemme työmatkat samalla autolla.
Niinpä tietenkin... No, sinä voit istua autossa puolison työpaikan pihassa. Vai onko se työpaikkakin niin korvessa, ettei sielläkään ole verkkoa?
Opettele jakamaan puhelimestasi verkko tabletille tai läppärille. Miten ihmeessä pärjäsit aiempien etätöiden aikana?
Minäpä olin minäää etätöissä niin kaikki muutkin oli. Eikös ollutkin kuten minäää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei oo mitään järkeä käyttää veronmaksajien rahoja siihen, että lapsille annetaan 2 koronatestiä viikossa ja lapset tökkää ne veteen, vanhemman nenään, jugurttiin yms. Eikä noi kotitestit ole edes luotettavia
Eipä oo lapsia mulla vielä (terveisin teini 15v), toi mun vastaus tuli nyt ihan sen perusteella mitä oon lukenut näitä keskusteluja aiheesta:)
Vierailija kirjoitti:
Minä en ainakaan maksa, koska peruskoulutus on Suomessa maksutonta. Ja sitä paitsi ne baarissa juoksijat pitäisi testata. Marin voisi aloittaa vaikka itsestään. Me Naiset ja Vogue paikan päälle, kun Marin testaa oman ryyppykuntonsa.
Marin oli aamulla telkkarissa Ykkösaamussa. Hän sanoi, että pääministerin uskottavuutta tuskin haittaa, vaikka pääministeri menee baariin koronalle altistumisen jälkeen.
Niin sanoi. Kuka hyvänsä voi asian tarkistaa YLEn Areenasta.
Oli joi joi, ihanan aitoja ja elämämsmakuisia kommentteja tästä pöyristyneisyyttä ja huolestuneisuutta herättävästä tilanteesta. Lisää näitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukakon maksaa sen sun lapsen ilmaisen peruskoulun, hammashoidon, jne…
No meilläpäin minä. Kun ei kaupunki huolehdi.
Et vissiin asu Suomessa?
Suomessa on maksuton koulu 18 vuoteen asti.
Hammashuoltokin on ilmainen lapsille.Oma valinta jos menet yksityiselle jota myös veronmaksajien rahoilla tuetaan.
Mitä tuo jne pitää sisällään?
Helsingissä.
Varsinainen aivopieru.
Unohdetaan lasten täysin turha testaaminen ja laitetaan nekin rahat vaikka sinne tehohoitoon, kiitos.
t. sh ja äiti
Oli joi joi, ihanan aitoja ja elämämsmakuisia kommentteja tästä pöyristyneisyyttä ja huolestuneisuutta herättävästä tilanteesta. Lisää näitä!
Vierailija kirjoitti:
Kuka maksaa nettiliittymän tänne keskelle korpea? Tänään tuli rehtorilta viesti, että jos opettaja joutuu karanteeniin, tulee hänen opettaa etänä.
Miten sinä sait lähetettyä tuon viestisi sieltä korvesta tänne nettiin, jos sinulla ei ole nettiliittymää?
Vierailija kirjoitti:
En ainakaan minä niitä maksa.
T. Työtön perheenäiti
Ei kukaan normaalilla järjellä varustettu maksa. tv. 50 000 vuodessa tienaava
Minä ihmettelen, mistä ihmeestä he aikovat taikoa niitä kotitestejä niille kouluille, oppilaille jaettaviksi, kun joka paikassa myydään vain ei-oo:ta. Meidän kylän apteekkiin tulee kuukaudessa vähemmän kotitestejä myyntiin, kuin koko kylän kouluissa on yhteensä oppilaita.
Vierailija kirjoitti:
Niin, tässä on kyseessä myös verorahojen - eli sinun ja minun rahojen - käyttö. Minua poikkeuksetta korpeaa, kun rahojani käytetään hölmösti tai joku lapioi niitä omiin taskuihinsa. Yli-Viikari herättää hirttämishalua, ja nyt suututtaa nämä kotitestiaivopierut. Rahaa heitetään hukkaan. Samaan aikaan moni näkee nälkää tai jää vaille hammashuoltoa, kun ei muka ole rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Kysy mieluummin, kuka tosiasiallisesti tekee niitä kotitestejä. Kuka ottaa tikkua nenäänsä tai työntää toisen nenään kotona???!!!
Kotitestissä tikkua ei työnnetä yhtä syvälle kuin labratestissä. Kotitestissä se tikku työnnetään suunnilleen yhtä syvälle, kuin pystyisit työntämään sormesi nenään. Eli ei niin paha kuin kuvittelet.
Kristallipalloni näyttää että joissakin perheissä koulusta saadut testit myydään eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et osaa jakaa puhelimestasi verkkoa, voit mennä autollasi sellaiseen paikkaan, jossa verkko toimii ja pitää autosta käsin tunnit. Vai juostenko sinä sieltä korvesta töissä käyt?
Mihin autoon, jos puoliso on töissä? Kuljemme työmatkat samalla autolla.
Onko se kännykkäkin sillä puolisolla töissä, jos et voi sitä jakoa tehdä.
Minä en itse osannut, mutta 10 v poika teki sen käden käänteessä.
Vierailija kirjoitti:
Kysyn tätä ihan tosissani. Kolmen lapsen kotitesti kaksi kertaa viikossa tulee maksamaan kuukaudessa suunnilleen 144€. En todellakaan ala omasta pussista maksamaan. Ja hullut vielä horisee että testausmäärä voidaan nostaa jopa 5 kertaan viikossa. Tuolloin summa olisikin jo 360€/kk. Järjen köyhyyttä sanon minä.
Sitten ei kai olisi kannattanut tehdä niitä kolmea lasta jos ei ole varaa niiden pieniinkään yllättäviin kuluihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän kaikki edes usko koronaviruksen olemassaoloon. Miksi he testaisivat lapsiaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän kaikki edes usko koronaviruksen olemassaoloon. Miksi he testaisivat lapsiaan?
Jos minä en usko valtioiden välisiin rajoihin niin tarkoittaako se että saan lentää mihin vaan ilman passia?
Mulla on 5 koulussa käyvää lasta. Missään nimessä en ala testaamaan yhtään heistä. Jos itse haluuvat testata niin tunkevat ne tikut ite omaan nenäänsä. En usko, että noilla testeillä on yhtään sen enempää virkaa, tein sen testin minä tai lapset itse. Testi sen verran epäluotettava, että aivan turhaa.