Kuka maksaa koululaisten kotitestit 2x/vk?
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Pikkuisen vähemmän bisseä, röökiä, tekoripsiä, kosmetiikkaa, vaatteita, matkoja, harrastuksia, baareja, noutoruokaa..alkaa testitikkujen rahat olemaan kasassa.
Luuletko että työttömyyskorvauksella ostetaan noista yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat tietysti. Ksi sinulla ap sen verran rahaa on. Älä valita.
Tämä! Lapsettomana kyllästyttää kuunnella näitä itkuvirsiä.
T: yli 20 vuotta työelämässä veroja maksaen ja lapsiperheiden kustannuksiin osallistuen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikkuisen vähemmän bisseä, röökiä, tekoripsiä, kosmetiikkaa, vaatteita, matkoja, harrastuksia, baareja, noutoruokaa..alkaa testitikkujen rahat olemaan kasassa.
Luuletko että työttömyyskorvauksella ostetaan noista yhtään mitään.
Ansiosidonnainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T: yli 20 vuotta työelämässä veroja maksaen ja lapsiperheiden kustannuksiin osallistuen.
Lopeta itse itkeminen helvetin jeesus nasaretilainen, oletko itse ollut 100% hyödyntämättä veronmaksajien rahoilla kustannettuja palveluja? Veikkaanpa että et. Tiedoksi, maksaa niitä veroja lapsiperheidenkin vanhemmat.
Koronatesti maksaa 20,90 e 5 kpl, eli 4,18 per yksi testi. Testi pitää itse ostaa omilla rahoillaan. Maskeista oli alussa puhetta, että vähävaraiset saavat hakea niitä kunnilta.
Rokotukset ovat ilmaisia. Kuulin joltain, että Moderna rokote maksaa 250e kerta, joten valtio kustantaa 750 e kolmesta rokotteesta. Muut voi st olla halvempia.
Entäpä FFP2-tai 3-maskit varhaiskasvattajille?
En ainakaan minä, maksan jo kaikki täi,-kihomato,-ripuli,-antibiootti,-särkylääke,-kurkkutabletti ym mömmöt+goretex ym vermeet ulkoiluun/retkeilyyn (joka lisääntynyt nyt koronan aikana hurjasti)+kahvini+suodatinpussit+sisäkengät+sadevaatteet&saappaat+kosteusvoiteet jatkuvan käsien pesun takia jne jne.
Vierailija kirjoitti:
Kuka maksaa nettiliittymän tänne keskelle korpea? Tänään tuli rehtorilta viesti, että jos opettaja joutuu karanteeniin, tulee hänen opettaa etänä.
Toimiiko siellä korvessa kännykkä?
Meidän korvessa tehdään puhelimellä lähiverkko niin netti toimii, välillä hidastelee, mutta toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häivy sitten täältä VAUVA-palstalta itkuvirttä veisaamasta!
Miksi tehdä testiä, josta ei hyödy kukaan?
Peruskoulu on maksuton. Silloin sinne tarvittavat maskit ja testit ja kaikki muutkin tarvekalut pitää saada maksuttomasti.
Voin kyllä sanoa, että meillä ei lapsi tunge tikkua nenäänsä kahdesti viikossa. Kerran hän joutui testiin, kun luokkakaverilla oli korona ja koko luokka joutui karanteeniin, kunnes olivat käyneet testissä. En usko, että toista kertaa onnistuu tainnuttamatta. Itse voin kyllä huvikseni kertaalleen koettaa, miltä testin ottaminen tuntuu. Ei ole semmoista kokemusta vielä, kun täälläpäin on niin vähän tuota koronaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuka maksaa nettiliittymän tänne keskelle korpea? Tänään tuli rehtorilta viesti, että jos opettaja joutuu karanteeniin, tulee hänen opettaa etänä.
Jos et osaa jakaa puhelimestasi verkkoa, voit mennä autollasi sellaiseen paikkaan, jossa verkko toimii ja pitää autosta käsin tunnit. Vai juostenko sinä sieltä korvesta töissä käyt?
Ei kai nyt oikeasti tuollaisia aleta vaatia?
Vierailija kirjoitti:
Peruskoulu on maksuton. Silloin sinne tarvittavat maskit ja testit ja kaikki muutkin tarvekalut pitää saada maksuttomasti.
Voin kyllä sanoa, että meillä ei lapsi tunge tikkua nenäänsä kahdesti viikossa. Kerran hän joutui testiin, kun luokkakaverilla oli korona ja koko luokka joutui karanteeniin, kunnes olivat käyneet testissä. En usko, että toista kertaa onnistuu tainnuttamatta. Itse voin kyllä huvikseni kertaalleen koettaa, miltä testin ottaminen tuntuu. Ei ole semmoista kokemusta vielä, kun täälläpäin on niin vähän tuota koronaa.
Itse olen ollut virallisessa koronatestissä VIISI kertaa ja voin kertoa sen olleen ihan täyttä he***ttiä. Kotitestit työnnetään onneksi vain 1-3cm syvyyteen nenään eikä niin pitkälle kuin menee (kuin oikeassa koronatestissä). Mutta voin kertoa etten itse aio tehdä niitä kotitestejä, jos niitä koulusta annetaan. Niin vastenmielistä.
Terveisin 9-luokkalainen
Vierailija kirjoitti:
Ei noita kotitestejä tungeta niin syvälle nenään ja nieluun, vaan ihan testin ohjeidenkin mukaan aika lähelle sierainta. Se ei siis ole samanlaista kidutusta kuin virallinen testi. Eli kyllä sen kotitestin voi ottaa, se ei tunnu sen kummemmalta kuin nenän kaivaminen sormella.
Mutta a:lle vastaukseksi: yhteiskunta maksaa koululaisten testit, kuten maksaa kaikki koululaisten maskitkin. Vaikka yhden maskin/testin hinta ei päätä huimaisi, niin yhteenlaskettuna hinta alkaakin olla jo aika iso. Ei mitään järkeä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimiiko siellä korvessa kännykkä?
Meidän korvessa tehdään puhelimellä lähiverkko niin netti toimii, välillä hidastelee, mutta toimii.
En pysty opettamaan kännykällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et osaa jakaa puhelimestasi verkkoa, voit mennä autollasi sellaiseen paikkaan, jossa verkko toimii ja pitää autosta käsin tunnit. Vai juostenko sinä sieltä korvesta töissä käyt?
Mihin autoon, jos puoliso on töissä? Kuljemme työmatkat samalla autolla.
Vierailija kirjoitti:
Eli koko perheen tulisi luopua kaikesta kivasta testien vuoksi, jotka saattavat näyttää negatiivista kaikki? Ei kiitos, mieluummin nautimme elämästä tässä ja nyt, järkevät turvallisuustoimet huomioon ottaen.
Eikös koulu jaa 2x viikossa tehtävää kotitestiä varten testipakkaukset?
Ihan samoin kuin maskejakin on jaettu tietty määrä....
Ja mistä niitä niin paljon saadaan? Tältä kylältä ei ole saanut viikkoon mistään kaupasta