Kuka oikeesti testaa lasta
Kaks krt viikossa, en ainakaan minä ala 5 lastani testaamaan, jos ei ole oireinen.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säälin niitä lapsia joita oikeasti tullaan testaamaan…
Miksi? Meillä on tehty kotitestejä tarpeen mukaan. Ei ole yhtään niin kamala homma kuin virallisen testin ottaminen. Kumpikaan lapsi (alakouluikäisiä) eivät pitäneet yhtään kummempana hommana, siinä meni hammaspesua ennen ja taisi olla yhtä inhottavaakin. Meillä testataan maanantaina ennen koulua ja sitten koulun ohjeiden mukaan kahdesti viikossa.
Mikä teillä on ollut se terve testata kotona?
Kuopuksen piti mennä sairastumiseni vuoksi mummolaan hoitoon ja mies ei saanut töistä vapaata, kerran lapset olivat flunssassa ja testasimme että minkälainen karanteeni on tarpeen.
Okei. Eka järkevä, mutta toka on yhtälailla sääntöjen kiertämistä. Ohjesäännön mukaan oireiset pysyköön kotona kunnes terveitä, oli koronaa tai ei.
Tietenkin olimme kotona kunnes olimme terveitä! Mutta jos lapsella olisi ollut korona, en olisi voinut hakea edes lääkkeitä apteekista, kuten tässä tapauksessa toimin (olin itse terve, molemmat lapset sairaina). Millä lailla tämä oli minkään säännön rikkomista? Ruoan tilasimme kotiin joka tapauksessa.
Tuo on pelkkää aivotonta, poliittista teatteria. Älkää menkää tähän mukaan. Osa toki on niin hulluja, että menee. Mun lapsia ei testaa kukaan. Jos on oireita, ovat kotona. Testiin en laita. Pitäkää tunkkinne.
En todellakaan testaa varmuuden vuoksi. Sitten kun tulee oireita.
Heti kun tulee kotikäyttöön sellainen testi jonka voi ottaa esim suusta niin sitten voin testata vaikka joka päivä.
Jacksonin Michael testasi, sai syytteen...
Ohjeet koskee kaikkia muita paitsi meitä kun meille niiden noudattaminen olisi niin rankkaa
Ei ole pakko työntää tikkua niin syvälle. Ja eiköhän testin voi tehdä vaikka nielusta tai suun limakalvoilta.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään. Miksi kiusaisin lasta toistuvasti inhottavalla tökkimisell nenään jos hänellä ei ole minkäänlaisia oireita? Jos tulee oireita, sitten testaan. En varmuuden vuoksi.
Eihän sitä kotitestiä edes tarvitse kovin syvältä ottaa, tikku työnnetään nenään vain 2,5 sentin verran ohjeen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Meillä on tehty kotitestejä tarpeen mukaan. Ei ole yhtään niin kamala homma kuin virallisen testin ottaminen. Kumpikaan lapsi (alakouluikäisiä) eivät pitäneet yhtään kummempana hommana, siinä meni hammaspesua ennen ja taisi olla yhtä inhottavaakin. Meillä testataan maanantaina ennen koulua ja sitten koulun ohjeiden mukaan kahdesti viikossa.
Kuopuksen piti mennä sairastumiseni vuoksi mummolaan hoitoon ja mies ei saanut töistä vapaata, kerran lapset olivat flunssassa ja testasimme että minkälainen karanteeni on tarpeen.
Okei. Eka järkevä, mutta toka on yhtälailla sääntöjen kiertämistä. Ohjesäännön mukaan oireiset pysyköön kotona kunnes terveitä, oli koronaa tai ei.
Tietenkin olimme kotona kunnes olimme terveitä! Mutta jos lapsella olisi ollut korona, en olisi voinut hakea edes lääkkeitä apteekista, kuten tässä tapauksessa toimin (olin itse terve, molemmat lapset sairaina). Millä lailla tämä oli minkään säännön rikkomista? Ruoan tilasimme kotiin joka tapauksessa.
No älä sitten kirjoita ettei tarvetta minkäänlaiseen karanteeniin, koska kotitesti oli negatiivinen.
Koronasta tulee siis vitsaus josta emme pääse koskaan eroon. Itsekkyys kunniaan
En todellakaan testaa, koska ravintoloissakaan ei testata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No älä sitten kirjoita ettei tarvetta minkäänlaiseen karanteeniin, koska kotitesti oli negatiivinen.
Missä ihmeessä niin luki? Kirjoitin sanatarkasti: ”testasimme että minkälainen karanteeni on tarpeen”. Eli rautalangasta väännettynä olisimmeko jääneet koko perhe välittömästi 10pv karanteeniin, vai pystyinkö käymään normaalisti apteekissa.
Vierailija kirjoitti:
😂 Jep. Näillä kotitesteillä estämmekin sen. 😂
Ei kai kukaan nyt oikeasti rupea testaamaan? Vitt u lopettais jo tän teatterin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paremmin niillä kuin ajatuksella että ei ole oireetonta koronaa ja minä testaan vain jos on oireita
Nyt jo yli 10000 tartuntaa päivässä, niin ei siinä pikku tökkimiset kotona mitään vaikuta. Tauti leviää minkä leviää ja sille ei yksittäiset ihmiset voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paremmin niillä kuin ajatuksella että ei ole oireetonta koronaa ja minä testaan vain jos on oireita
En testaa silloinkaan, vaikka olis oireita. Niin kuin sanoin, pitäkää tunkkinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En testaa lapsiani lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En testaa silloinkaan, vaikka olis oireita. Niin kuin sanoin, pitäkää tunkkinne.
Sinun kaltaisille idiooteille pitäisi antaa varmuuden vuoksi tuomio kulkutaidin tahallisesta levittämisestä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun kaltaisille idiooteille pitäisi antaa varmuuden vuoksi tuomio kulkutaidin tahallisesta levittämisestä
Tosin, jos kyseessä on omikron, joka on lievä ja se leviää joka tapauksessa räjähdysmäisesti, niin eipä siinä yhtä ihmistä voi paljoa syytellä.
Kenellä on varaa tuollaiseen testaamiseen ?
Ja mistäs niitä testejä?