Kuka maksaa kouluikäisen lounaan jos hänet määrätään karanteeniin?
Vai tuodaanko lounas kotiin? Onko tällaista otettu huomioon?
Kommentit (82)
Ihan itse ajattelin ruokkia. Eihän se nyt hirveästi vaadi. Edellisen päivän päivällistä jää kyllä yli sen verran, että alakoululainen sillä pärjää muutaman tunnin, leipää ja hedelmä lisäksi jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaista kysyy vanhempi joka ei osannut ajatella että omaa lasta pitää myös itse syöttää kun sen tenavan maailmaan hommasi. Tee lapsellesi palvelus ja luovu vanhemmuudestasi.
Maksuton ruokailu kuuluu perusopetukseen. Mistä tiedät onko ap edes vamhempi vai vaan kiinnostunut siitä miten tämä oikeus aiotaan toteuttaa.
Viime vuoden helmikuussa sai käydä hakemassa ruokaa. Tuli kaksi kassillista missä hedelmiä, näkkäriä, valmisaterioita ja smoothieita.
Verovaroin maksetut lounaat johon myös muut osallistuu. Ellei laspsestaan pysty itse huolehtimaan ei ole soveltuva vanhemmaksi.
Voi v...mitä vanhempia. Yhteiskunta maksaa sinulle esim.lapsenlisiä, jonka voi käyttää vaikka lounaaseen lapselle.
Eikö lapsi syö lounasta kun on esim. loma tai viikonloppu..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaista kysyy vanhempi joka ei osannut ajatella että omaa lasta pitää myös itse syöttää kun sen tenavan maailmaan hommasi. Tee lapsellesi palvelus ja luovu vanhemmuudestasi.
Maksuton ruokailu kuuluu perusopetukseen. Mistä tiedät onko ap edes vamhempi vai vaan kiinnostunut siitä miten tämä oikeus aiotaan toteuttaa.
Viime vuoden helmikuussa sai käydä hakemassa ruokaa. Tuli kaksi kassillista missä hedelmiä, näkkäriä, valmisaterioita ja smoothieita.
Tyypillinen kommentti vanhemmalta joka on itse päättänyt tehdä lapsen ja vaatii yhteiskunnalta sen elättämistä
Vierailija kirjoitti:
Miksi yhteiskunnan pitäisi ruokkia sinun lapsi, se on vanhempien homma elättää ja kasvattaa se lapsi
Alapeukuttajat ovat ilmeisemmin jo yhteiskunnan pahimpia loisijoita, pitävät huolta siitä että tenavansa ottavat vanhemmiltaaan oppia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verovaroin maksetut lounaat johon myös muut osallistuu. Ellei laspsestaan pysty itse huolehtimaan ei ole soveltuva vanhemmaksi.
Haluatko suus poistaa oikeuden ilmaiseen ateriaan perusopetuksessa vai mikä viestisi pointti oli?
Moniko lapsi oikeasti edes syö lämpimän lounaan puolenpäivän aikaan vaikkapa lomien aikaan tai viikonloppuina?
Kuka maksaa nettiliittymän tänne keskelle korpea? Tänään tuli rehtorilta viesti, että jos opettaja joutuu karanteeniin, tulee hänen opettaa etänä.
Vanhemmilla on elatusvelvollisuus lapsiinsa nähden, joten vanhemmat maksavat ruokailukulut.
Jos tekee tiukkaa, säästä viinasta ja tupakasta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluatko suus poistaa oikeuden ilmaiseen ateriaan perusopetuksessa vai mikä viestisi pointti oli?
Mammat taas muuttamassa lakeja koska öyhöyh on niin kivaa ajanvietettä lauantaina.
Opetus- ja kulttuuritoimen rahoituksesta maksetaan.
Itse lapsesi hankit niin voit kyllä ruokkiakin karanteenin ajan.
Ihmekään kun suomessa on niin suuret verot kun vanhemmat vaativat yhteiskunnalta oman lapsen elättämistä
Ei pidä antaa mitään ruokakasseja kenellekkään, koska lapset eivät muutenkaan syö koulussa, täällä kaupungissa lapset ovat 11-12 aikaan lähimmässä kaupassa ostamassa paistopisteen tuotteita ja limpparia, karkkia ja energiajuomaa. Jos vanhemmilla on antaa joka päivälle napostelurahaa niin mitään ruokakasseja ei tarvitse jakaa!
Vierailija kirjoitti:
Ihmekään kun suomessa on niin suuret verot kun vanhemmat vaativat yhteiskunnalta oman lapsen elättämistä
Mene kiukuttelemaan mummillesi. Saattaa olla oikeaa ikäluokkaa jotka sitä oli vaatimassa. Otetaan vaikka hänen eläkkeestään pois tämä kammottava määrä mitä nyt kouluruokaan menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene kiukuttelemaan mummillesi. Saattaa olla oikeaa ikäluokkaa jotka sitä oli vaatimassa. Otetaan vaikka hänen eläkkeestään pois tämä kammottava määrä mitä nyt kouluruokaan menee.
Molemmilta puolilta sukua on kuollut jo. Ja molemmilla oli kyllä ajatus että lapsia tehdään vain jos niitä on varaa elättää, näin he ainakin minulle sanoivat kun vielä eli
Mites rälssin käy. Tuetun safkan kuppilatko kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Moniko lapsi oikeasti edes syö lämpimän lounaan puolenpäivän aikaan vaikkapa lomien aikaan tai viikonloppuina?
Niin ja moniko lapsi syö sen koululounaankaan? Taisi jonkin tutkimuksen mukaan olla useampi kymmenen prosenttia, jotka eivät syö ainakaan joka päivä kouluruokaa. Nyt on sitten hirveä haloo, että mites mahdollisen etäkoulun aikana, kun ei saakaan maksettua lounasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä ei ollut mitään ruokakasseja etäkoulun aikana.
Ihan taatusti oli jotenkin järjestetty. Jos et osannut lukea koulun lähettämiä viestejä, niin se on oma mokasi...
Ja tässä on kyse karanteenista ei etäkoulusta.
Lukutaito olisi hyvä osata....
Osaan kyllä lukea. Kerroin vain ettei edes etäkoulun aikana jaettu ruokakasseja.
Jos ei ETÄkoulun aikaan teillä jaettu ruokakasseja PERUSkoulussa, niin se ruoka-asia oli jotenkin muuten sitten järjestetty.
Edelleen lukutaito olisi hyvä osata...
Miksi yhteiskunnan pitäisi ruokkia sinun lapsi, se on vanhempien homma elättää ja kasvattaa se lapsi