Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka maksaa kouluikäisen lounaan jos hänet määrätään karanteeniin?

Vierailija
08.01.2022 |

Vai tuodaanko lounas kotiin? Onko tällaista otettu huomioon?

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yhteiskunnan pitäisi ruokkia sinun lapsi, se on vanhempien homma elättää ja kasvattaa se lapsi

Vierailija
22/82 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itse ajattelin ruokkia. Eihän se nyt hirveästi vaadi. Edellisen päivän päivällistä jää kyllä yli sen verran, että alakoululainen sillä pärjää muutaman tunnin, leipää ja hedelmä lisäksi jos haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaista kysyy vanhempi joka ei osannut ajatella että omaa lasta pitää myös itse syöttää kun sen tenavan maailmaan hommasi. Tee lapsellesi palvelus ja luovu vanhemmuudestasi.

Maksuton ruokailu kuuluu perusopetukseen. Mistä tiedät onko ap edes vamhempi vai vaan kiinnostunut siitä miten tämä oikeus aiotaan toteuttaa.

Viime vuoden helmikuussa sai käydä hakemassa ruokaa. Tuli kaksi kassillista missä hedelmiä, näkkäriä, valmisaterioita ja smoothieita.

Verovaroin maksetut lounaat johon myös muut osallistuu. Ellei laspsestaan pysty itse huolehtimaan ei ole soveltuva vanhemmaksi.

Vierailija
24/82 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi v...mitä vanhempia. Yhteiskunta maksaa sinulle esim.lapsenlisiä, jonka voi käyttää vaikka lounaaseen lapselle.

Eikö lapsi syö lounasta kun on esim. loma tai viikonloppu..

Vierailija
25/82 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaista kysyy vanhempi joka ei osannut ajatella että omaa lasta pitää myös itse syöttää kun sen tenavan maailmaan hommasi. Tee lapsellesi palvelus ja luovu vanhemmuudestasi.

Maksuton ruokailu kuuluu perusopetukseen. Mistä tiedät onko ap edes vamhempi vai vaan kiinnostunut siitä miten tämä oikeus aiotaan toteuttaa.

Viime vuoden helmikuussa sai käydä hakemassa ruokaa. Tuli kaksi kassillista missä hedelmiä, näkkäriä, valmisaterioita ja smoothieita.

Tyypillinen kommentti vanhemmalta joka on itse päättänyt tehdä lapsen ja vaatii yhteiskunnalta sen elättämistä

Vierailija
26/82 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi yhteiskunnan pitäisi ruokkia sinun lapsi, se on vanhempien homma elättää ja kasvattaa se lapsi

Alapeukuttajat ovat ilmeisemmin jo yhteiskunnan pahimpia loisijoita, pitävät huolta siitä että tenavansa ottavat vanhemmiltaaan oppia.

Vierailija
27/82 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verovaroin maksetut lounaat johon myös muut osallistuu. Ellei laspsestaan pysty itse huolehtimaan ei ole soveltuva vanhemmaksi.

Haluatko suus poistaa oikeuden ilmaiseen ateriaan perusopetuksessa vai mikä viestisi pointti oli?

Vierailija
28/82 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniko lapsi oikeasti edes syö lämpimän lounaan puolenpäivän aikaan vaikkapa lomien aikaan tai viikonloppuina?

Vierailija
29/82 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka maksaa nettiliittymän tänne keskelle korpea? Tänään tuli rehtorilta viesti, että jos opettaja joutuu karanteeniin, tulee hänen opettaa etänä.

Vierailija
30/82 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmilla on elatusvelvollisuus lapsiinsa nähden, joten vanhemmat maksavat ruokailukulut.

Jos tekee tiukkaa, säästä viinasta ja tupakasta!

Vierailija
31/82 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluatko suus poistaa oikeuden ilmaiseen ateriaan perusopetuksessa vai mikä viestisi pointti oli?

Mammat taas muuttamassa lakeja koska öyhöyh on niin kivaa ajanvietettä lauantaina.

Vierailija
32/82 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetus- ja kulttuuritoimen rahoituksesta maksetaan.

Vierailija
33/82 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lapsesi hankit niin voit kyllä ruokkiakin karanteenin ajan.

Vierailija
34/82 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmekään kun suomessa on niin suuret verot kun vanhemmat vaativat yhteiskunnalta oman lapsen elättämistä

Vierailija
35/82 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä antaa mitään ruokakasseja kenellekkään, koska lapset eivät muutenkaan syö koulussa, täällä kaupungissa lapset ovat 11-12 aikaan lähimmässä kaupassa ostamassa paistopisteen tuotteita ja limpparia, karkkia ja energiajuomaa. Jos vanhemmilla on antaa joka päivälle napostelurahaa niin mitään ruokakasseja ei tarvitse jakaa!

Vierailija
36/82 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmekään kun suomessa on niin suuret verot kun vanhemmat vaativat yhteiskunnalta oman lapsen elättämistä

Mene kiukuttelemaan mummillesi. Saattaa olla oikeaa ikäluokkaa jotka sitä oli vaatimassa. Otetaan vaikka hänen eläkkeestään pois tämä kammottava määrä mitä nyt kouluruokaan menee.

Vierailija
37/82 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene kiukuttelemaan mummillesi. Saattaa olla oikeaa ikäluokkaa jotka sitä oli vaatimassa. Otetaan vaikka hänen eläkkeestään pois tämä kammottava määrä mitä nyt kouluruokaan menee.

Molemmilta puolilta sukua on kuollut jo. Ja molemmilla oli kyllä ajatus että lapsia tehdään vain jos niitä on varaa elättää, näin he ainakin minulle sanoivat kun vielä eli

Vierailija
38/82 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites rälssin käy. Tuetun safkan kuppilatko kiinni.

Vierailija
39/82 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moniko lapsi oikeasti edes syö lämpimän lounaan puolenpäivän aikaan vaikkapa lomien aikaan tai viikonloppuina?

Niin ja moniko lapsi syö sen koululounaankaan? Taisi jonkin tutkimuksen mukaan olla useampi kymmenen prosenttia, jotka eivät syö ainakaan joka päivä kouluruokaa. Nyt on sitten hirveä haloo, että mites mahdollisen etäkoulun aikana, kun ei saakaan maksettua lounasta.

Vierailija
40/82 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä ei ollut mitään ruokakasseja etäkoulun aikana.

Ihan taatusti oli jotenkin järjestetty. Jos et osannut lukea koulun lähettämiä viestejä, niin se on oma mokasi...

Ja tässä on kyse karanteenista ei etäkoulusta.

Lukutaito olisi hyvä osata....

Osaan kyllä lukea. Kerroin vain ettei edes etäkoulun aikana jaettu ruokakasseja.

Jos ei ETÄkoulun aikaan teillä jaettu ruokakasseja PERUSkoulussa, niin se ruoka-asia oli jotenkin muuten sitten järjestetty.

Edelleen lukutaito olisi hyvä osata...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan