Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäiselle antaisit luvan mennä esim. puistoon ryyppäämään?

Vierailija
30.04.2015 |

Niin, näin vappuna puistot täyttyvät alaikäisistäkin juhlijoista, jotka käyttävät myös alkoholia. Minkä ikäiselle antaisit luvan mennä puistoon juomaan?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 20:58"]

18v. Mä kun en voi luvata, että alaikäinen saa juoda alkoholia. Ei, vaikka haluaisinkin, katsos kun laki kieltää sen. Enkä mä myöskään halua antaa alaikäiselle sitä mallia että lakia saa olla noudattamatta jos siltä sattuu tuntumaan. Alkoholia ehtii kyllä juoda ihan tarpeeksi vaikka aloittaa vasta täysi-ikäisenä.

[/quote]

Juuri näin!

Vierailija
22/35 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 20:47"]

Huoh, tästäkin tuli pelleilyketju, vaikka toivoin asiallista keskustelua... T. ap

[/quote]

Minä ainakin olin tosissaan. Lapsi saa tehdä mitä haluaa kun on täysi-ikäinen. Tosin todennäköisesti marmatan silti. Ja miehet kokevat sellaista ikäkriisiä täysissä kymmenissä, että en antaisi ihan lähimain mennä. Jos siis voisin asiaan vaikuttaa. En nyt rupia ketään kieltämään. Sitten kun 40 kunnolla ohitettu ni ei kun vaan. Mutta en kuitenkaan pästäisi 49 vuotiasta puistoon yksin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaikäinen ei saa juoda. Kun on täyttänyt 18 vuotta, saa ottaa alkoholia, mutta silloinkin toivon, että lapsella on parempia paikkoja juhlia kuin joku räkäinen puisto.

Vierailija
24/35 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 20:54"]

Oon varmaan vähän liian lepsu mutta jos 15-16v lähtisi juomaan niin en ehkä tekisi mitään. Kunhan pysyy porukassa eikä vedä mitään övereitä tai hankkiudu vaikeuksiin. En tietenkään ostaisi juomia nuorelle ja sopisin joko kotiintuloajan tai kysyisin että kenen kaverin luona aikoo viettää yön. Ja yöpymiskaverin pitäisi olla sellainen jonka minäkin tunnen. Jos oikeesti vaikka 16v juo muutaman bissen jossain puistossa ja menee sen jälkeen yöksi kaverilleen niin ei se nyt niin kauheeta ole vaikka en kyllä suosittelisi alaikäisen päästämistä juomaan.

[/quote]

kunnon kaksinaissitäitteensä. Laput silmillä jne. Että kunhan itse et hae vaikka muutomaa olutta, niin joku random saa tuoda vaikka viinapullon? Siis olen täysin samaa mieltä että ei ole vakavaa, enkä hakisi nuorelle itsekään mitään, mutta jotenkin tuo nyt kusee, että kuitenkin hyväksyt jos nyt jostain juomista saa, vaikka ties mitä, kunhan itse et vastaa.. Vaikka mitäpä muutakaan vanhemmat voi?

Vierailija
25/35 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, tästäkin tuli pelleilyketju, vaikka toivoin asiallista keskustelua... T. ap

[/quote]

No koko kysymyksesihän on ihan älytön. Alaikäinen ei saa juoda ja täysi-ikäinen ei tarvitse siihen vanhempiensa lupaa.

Vierailija
26/35 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

18v , valitettavasti en voi enää vaikuttaa sen jälkeen.

Vierailija
27/35 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 21:16"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 20:47"]

[/quote]

No koko kysymyksesihän on ihan älytön. Alaikäinen ei saa juoda ja täysi-ikäinen ei tarvitse siihen vanhempiensa lupaa.
[/quote]

Tiedän tämän, juuri sen takia minun onkin vaikea ymmärtää tätä ilmiötä. Ryyppäämisellä tarkoitin alkoholin käyttöä yleensä. Itsekään en päästäisi alle 18-vuotiasta juomaan, koska en voi mennä omilla päätöksilläni lain yli.

Vierailija
28/35 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minkään ikäiselle...18v kun sitä lupaa ei enää äitiltä tarvitse.

Vierailija
29/35 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 20:43"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 20:40"]

Lapsi saa luvan kun on 18. Mies saa kun on 41.

[/quote]

Tosin karkasi luvatta pentele vaikka on vasta 32. Siis mies.
[/quote]
:DDD Hae se heti takas ja kuukauden kotiaresti niin oppii.

Vierailija
30/35 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 21:16"]

[/quote]

[/quote]

Ei alkoholin juomiselle ole mitään ikärajaa. Ostamiselle ja hallussapidolle kyllä, mutta juoda saa lain mukaan kuka vaan.

Vierailija
31/35 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 21:37"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 21:16"]

[/quote]

[/quote]

Ei alkoholin juomiselle ole mitään ikärajaa. Ostamiselle ja hallussapidolle kyllä, mutta juoda saa lain mukaan kuka vaan.
[/quote]

No, sano minulle keino, miten voit juoda alkoholia ilman, että se on hallussasi.

Vierailija
32/35 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on taas tätä samaa kuin että se on ilmeisesti av-mammuleidenkin mielestä ihan OK että kaksi 14-vuotiasta panee keskenään, koska menettiväthän av-mammatkin neitsyytensä heti esiteininä. Mutta auta armias jos "mies" on jo täysi-ikäinen ja sillä on ihan auto! Pois meidän tyttären kimpusta!!!!1

Vierailija
33/35 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 22:07"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 21:37"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 21:16"] [quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 20:47"] Huoh, tästäkin tuli pelleilyketju, vaikka toivoin asiallista keskustelua... T. ap [/quote] No koko kysymyksesihän on ihan älytön. Alaikäinen ei saa juoda ja täysi-ikäinen ei tarvitse siihen vanhempiensa lupaa. [/quote] Ei alkoholin juomiselle ole mitään ikärajaa. Ostamiselle ja hallussapidolle kyllä, mutta juoda saa lain mukaan kuka vaan. [/quote] No, sano minulle keino, miten voit juoda alkoholia ilman, että se on hallussasi.

[/quote]

Vaikka niin, että joku muu tarjoilee sen juoman.

Vierailija
34/35 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 13:19"]

Tää on taas tätä samaa kuin että se on ilmeisesti av-mammuleidenkin mielestä ihan OK että kaksi 14-vuotiasta panee keskenään, koska menettiväthän av-mammatkin neitsyytensä heti esiteininä. Mutta auta armias jos "mies" on jo täysi-ikäinen ja sillä on ihan auto! Pois meidän tyttären kimpusta!!!!1

[/quote]

Joku alkkis teinimamma ilmeisesti eri mieltä.

Vierailija
35/35 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 15-vuotiaana? Itse olin 16-vuotiaana.