Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauniiden ihmisten ruokavalio

Vierailija
20.06.2015 |

Kun katsoo kasvoiltaan/keholtaan kauniita ihmisiä tai komeita, niin muutama asia tulee aina esiin heidän elintavoissaan, oli sitten kyseessä missit, mallit, mr-finlandiat, fitness-kuntoilijat, kuntobodaajat/bodaajat, kansainväliset tähtinäyttelijät ym. esiintyvät taiteilijat jne.

He syövät terveellisesti perusruoka-aineita, käyttävät melko paljon lisäravinteita (vitamiinit-mineraalit, omega-3 -kalaöljy, lisäproteiinit, palkkarit ym.)

Juovat paljon vettä päivittäin (useita litroja), syövät monta ateriaa päivässä n. 3 tunnin välein, ja aamiainen sekä lounas ja päivällinen ovat tärkeässä asemassa. Iltaa kohden syödään vähemmän.

Sellaiset ruoka-aineet ovat pääosassa kuin; rasvaton maito, rasvaton piimä, maustamaton rasvaton jogurtti, maitorahka, raejuusto, broilerin rintapalat/fileet, tonnikalan palat vedessä, sei, lohi ym. kalat, kylmäpuristetut öljyt (rypsi/oliivi/vehnänalkio/pellavansiemen), täysjyvävilja; kaura/neljänviljan täysjyväaamupuuro, vehnänalkiot, kauralese, täysjyväruisleivät, tumma/täysjyväpasta&riisi, runsas kasvisten käyttö.

Eli melko proteiinipitoinen ruokavalio, jossa kasvisöljyjä käytetään kohtuu paljon, ja kalorimäärää rajoitetaan lähinnä perunan/pastan/riisin hiilihydraatteja ja annoskokoja rajoittamalla, ja välttämällä vaaleaa leipää/riisiä/pastaa ja runsasta perunan määrää.

Naudan- ja sianlihaa, varsinkin rasvaista käytetään myös rajoitetusti.

Lisäksi roskaruokaa vältetään tai niitä syödään vain yhtenä päivänä viikossa. Eli valmisruuat, grillituotteet, sipsit, pizzat, kahvipullat ym. ovat aika pitkälle pannassa.

He liikkuvat ja kuntoilevat paljon; Erityisesti lenkkeilyä, uintia, pyöräilyä ym. aerobisia lajeja, sekä kuntosaliharjoittelua eli painoharjoittelua. Yleensä myös yhdistetty voimistelu-venyttely-liikkuvuusharjoittelu on tavallista (aerobic, pilates, venyttelyohjelma).

Tekeekö tälläinen elämäntapa ihmisistä luonnostaan kauniita ulkoisesti? Usein meinaan ihmiset jotka eivät ole niin kauniita ja usein ovat vielä ylipainoisia, ovat niitä jotka eivät tälläistä liikuntaa, kuntoilua, terveellistä ruokavaliota useilla aterioilla, lisäravinteita, runsasta veden käyttöä, roskaruuan rajoittamista ja kurinalaisuutta harrasta.

Usein näillä kauniilla/komeilla ihmisillä on vielä iho erinomaisessa kunnossa.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein usko tohon tarpeeseen mussuttaa lisäravinteita sun muita proteiinilisiä, mutta itse olen huomannut että kun suolisto on kunnossa, (eli siis suoliston bakteerikanta on tasapainossa), kasvojeni iho on tosi hyvässä ja heleässä kunnossa ja mulla on tosi paljon energiaa, joten tasapainoisen ruokavalion lisäksi popsin ajoittain maitohappoja koska ne tuntuvat tekevän minusta 'kauniin' :)

Vierailija
2/25 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kyllä ihan pihalla. Keinotekoisella ruuallako tulee hyvinvoiva ihminen :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy- ja seuraussuhde lienee osin väärin päin. Alun perin hyvännäköisissä ihmisissä on paljon nitä, joilla elämä pyörii oman ulkonäön ympärillä. 

Se johtaa elämäntapaan, jossa korostetusti tarkkaillaan ruokavaliota, mitataan ja punnitaan ja uskotaan myös kaikenlaiseen huuhaahan, kun henkiset rahkeet riittävät lähinnä vain salilla käyntiin. 

Vierailija
4/25 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen näkee kun pitää huolta itsestään.puuttuu se vararengas siitä keskivartalolta,iho ja hiukset voi hyvin,ryhti on kunnossa.
Tupakka,alkoholi,roskaruoka kun puuttuu elämästä ja tilalla on säännöllinen liikunta ja ruokailutottumukset sen näkee.

Vierailija
5/25 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit, geenit. Ruokavalio on melkein yhdentekevä. Tosin iän myötä pelkät geenit ei aina riitä vaan ihminen säilyy paremmin ja pysyy terveempänä jos ruokavalio on suht kunnossa. 

Vierailija
6/25 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvonpiirteet ja ruumiinrakenne ei liity ruokavalioon millään tavalla. Tietysti liialla energiansaannilla voi lihottaa itsensä ja vaikkapa tupakoinnilla pidemmän päälle huonontaa ihonsa. 

Mutta se on toinen juttu ja yleensä elämäntapaerot alkavat näkyä keski-ikäisenä. Nuori on kaunis, jos on kaunis, vaikka voissa paistaisi. 

Vierailija
7/25 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan jolla on rööki huulessa ei Ole kaunis,oli nuori taikka vanha.
Se tekee ihmisesta niin luotaantyöntävän että yök.

Vierailija
8/25 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
9/25 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:36"]

Geenit, geenit. Ruokavalio on melkein yhdentekevä. Tosin iän myötä pelkät geenit ei aina riitä vaan ihminen säilyy paremmin ja pysyy terveempänä jos ruokavalio on suht kunnossa. 

[/quote]

Sillä, mitä suuhusi pistät, on kaikkein eniten merkitystä terveeseen kehoon ja hyvinvointiin ja sitä myötä myös hyvään ulkonäköön.

Vierailija
10/25 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:23"]

[/quote]

Anteeks? Keinotekoisella? Luetteeinko me sama teksti? :D

Maustamaton jogurtti, kana, jauheliha, tuoreet kasvikset ja hedelmät, maustamattomat hapanmaitotuotteet, kylmäpuristetut öljyt, täysjyväviljatuotteet keinotekoisia? tuossahan kuvailtiin just sellainen ns. puhdas ruokavalio, joka perustuu aitoon, terveelliseen ruokaan. 

Monet säännöllisest treenaavat myös lisäävät ruokavalioonsa palautusjuomia ja lisäravinteet erilaisten vitamiini- ja ravahaappolisien muodossa tuskin haittaa lihavia hampurilaisten mussuttajiakaan.

Vierailija
11/25 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kauniit ihmiset käyttävät runsaasti maitotuotteita, vaikka suurimmalla osalla maailman aikuisista on laktoosi-intoleranssi. Jokin ei nyt täsmää.

Vierailija
12/25 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät geenit, liikunta ja terveellinen ruoka, siinä resepti hyvään ulkonäköön

Vierailija
13/25 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön ja nukun erittäin epäsäännöllisesti. Vitamiinit ja kaikki terveystuotteet ovat täysin tuntemattomia minulle, mutta kalaa syön paljon(siinä ilmeisesti niitä omega happoja). Olen alkoholin suurkuluttaja ja tupakkaa palaa. Liikuntaakaan en harrasta enempää kun teen vaan punnerruksia aina viikoittain. Vihaan lenkkeilyä ja oikeastaan melkein kaikkea kuntoilua. Silti olen komeaksi sanottu ja mua on erehdytty urheilijaksi. Monet ovat luulleet, että olisin joku salilla ravaava kuntoilija. Ei ole kyllä elämäntapojani kiittäminen tästä lainkaan, mulla on vaan käynyt ilmeisesti hyvä tuuri. Sanoisin että geenit ne muovaa meitä kaikista eniten, mutta en kiellä etteivätkö elämäntavat vaikuttaisi.

Vierailija
14/25 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 12:11"]

Syön ja nukun erittäin epäsäännöllisesti. Vitamiinit ja kaikki terveystuotteet ovat täysin tuntemattomia minulle, mutta kalaa syön paljon(siinä ilmeisesti niitä omega happoja). Olen alkoholin suurkuluttaja ja tupakkaa palaa. Liikuntaakaan en harrasta enempää kun teen vaan punnerruksia aina viikoittain. Vihaan lenkkeilyä ja oikeastaan melkein kaikkea kuntoilua. Silti olen komeaksi sanottu ja mua on erehdytty urheilijaksi. Monet ovat luulleet, että olisin joku salilla ravaava kuntoilija. Ei ole kyllä elämäntapojani kiittäminen tästä lainkaan, mulla on vaan käynyt ilmeisesti hyvä tuuri. Sanoisin että geenit ne muovaa meitä kaikista eniten, mutta en kiellä etteivätkö elämäntavat vaikuttaisi.

[/quote]

Juu, mutta aika tekee sinullekin tehtävänsä. Nuorena on, muttei enää vanhempana! Niin se vaan menee.

Vierailija
15/25 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 12:08"]

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:23"]

[/quote]

Anteeks? Keinotekoisella? Luetteeinko me sama teksti? :D

Maustamaton jogurtti, kana, jauheliha, tuoreet kasvikset ja hedelmät, maustamattomat hapanmaitotuotteet, kylmäpuristetut öljyt, täysjyväviljatuotteet keinotekoisia? tuossahan kuvailtiin just sellainen ns. puhdas ruokavalio, joka perustuu aitoon, terveelliseen ruokaan. 

Monet säännöllisest treenaavat myös lisäävät ruokavalioonsa palautusjuomia ja lisäravinteet erilaisten vitamiini- ja ravahaappolisien muodossa tuskin haittaa lihavia hampurilaisten mussuttajiakaan.

[/quote]

Mitä muutakaan on ruoka, joka sisältää rasvaton sitä ja rasvaton tätä. Keinotekoista muka-ruokaa.

Vierailija
16/25 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

13, taidat olla vielä aika nuori...

Vierailija
17/25 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää lähinnä millainen ihminen tietää noin tarkkaan toisen ihmisen elämästä. Ap kuluttaa ihan liikaa aikaa tarkkailemalla ja analysoimalla muita, tai sitten hän yrittää aloituksella selittää omaa erinomaisuuttaan. Hänen käsityksensä kauniista on myös aika suppea.

Vierailija
18/25 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvasit just mun ruokavalion/elämäntyylin aika hyvin, en tosin laske kaloreita tai suunnittele päivää ruokailujen perusteella. Kaunis en ole, mutta varmasti perusnätti ja kroppa on kunnossa. Monipuolisella kasvisruoalla tai vaikka millä ruokahifistelyillä pääsee kyllä ihan yhtä hyvään tulokseen. Kroppa nyt voi hyvin, kun vaan syö monipuolisesti ravintoaineita, oikeen määrän kaloreita ja liikkuu tarpeeksi. Jos nyt mietit noita malleja ja fitness-kuntoilijoita, niin ei ne pelkällä ruokavalioilla oo ulkonäköään saavuttanu, geenit on kans kova sana. Ja joillain ne kauneusleikkaukset. 

Vierailija
19/25 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä huomannut yhteyttä ravinnolla ja kauneudella. Kasvojen piirteitä tai vartalon mallia/mittasuhteita kun ei ruoalla muuteta. Ap taitaa puhua nyt vartalostaan ja ulkonäöstään hyvää huolta pitävistä, joka ei tarkoita automaattisesti kaunista ihmistä.

Vierailija
20/25 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin pysyä rumana läskinä.