Minkä ikäiselle antaisit luvan mennä esim. puistoon ryyppäämään?
Niin, näin vappuna puistot täyttyvät alaikäisistäkin juhlijoista, jotka käyttävät myös alkoholia. Minkä ikäiselle antaisit luvan mennä puistoon juomaan?
Kommentit (35)
Onko julkijuopottelu muka sallittua? Täysi-ikäisenä tehköön mitä lystää.
Tätä itsekin mietin. Totuus kuitenkin on, että vanhemmat hankkivat jopa juomia näille alaikäisille ja päästävät ihan luvan kanssa puistoon ryyppäämään. Ärsyttää! T. ap
Minkä ikäiselle antaisit autosi lainaan? Tai hankkisit asennkantoluvan? Noille lain määräämille ikärajoille on oikeasti perusteensa..
Lapsi saa luvan kun on 18. Mies saa kun on 41.
Sanoisin että 25 vuodesta eteenpäin olisi omalla vastuulla. Tämä siis naisille. Miehille en koskaan.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 20:40"]
[/quote]
Mun mies on 41 ja ei kyllä saa lähteä mihinkään pusikoihin.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 20:40"]
[/quote]
Tosin karkasi luvatta pentele vaikka on vasta 32. Siis mies.
Kunhan eivät tee tarpeitaan sinne niin ihan jees.
Huoh, tästäkin tuli pelleilyketju, vaikka toivoin asiallista keskustelua... T. ap
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 20:47"]
Huoh, tästäkin tuli pelleilyketju, vaikka toivoin asiallista keskustelua... T. ap
[/quote]
Pakko kai se on, kun eihän tuosta aiheesta ole mitään sanottavaa. Alle 18-vuotiasta en päästäisi ryyppäämään yhtään mihinkään, jos vain voin sen estää.
En minkään ikäiselle. Juoda voi myös maltillisesti ja sivistyneesti.
No kenenkään ei tarvitsisi siellä puistossa "ryypätä". Ryyppääminen on mielestäni yhtä kuin kännien vetäminen. Muutama olut, siideri tai muu juoma mukavan seurustelun merkeissä on OK 16-17-vuotiaasta lähtien. Juu, tiedän, että ikäraja on 18, mutta uskon myös, ettei moni av-mammakaan ole ensimmäisiä alkoholijuomia nauttinut vasta täysi-ikäisenä.
Oon varmaan vähän liian lepsu mutta jos 15-16v lähtisi juomaan niin en ehkä tekisi mitään. Kunhan pysyy porukassa eikä vedä mitään övereitä tai hankkiudu vaikeuksiin. En tietenkään ostaisi juomia nuorelle ja sopisin joko kotiintuloajan tai kysyisin että kenen kaverin luona aikoo viettää yön. Ja yöpymiskaverin pitäisi olla sellainen jonka minäkin tunnen.
Jos oikeesti vaikka 16v juo muutaman bissen jossain puistossa ja menee sen jälkeen yöksi kaverilleen niin ei se nyt niin kauheeta ole vaikka en kyllä suosittelisi alaikäisen päästämistä juomaan.
En anna lupaa alle 18-v tietenkään ryyppäämiseen.
18v. Mä kun en voi luvata, että alaikäinen saa juoda alkoholia. Ei, vaikka haluaisinkin, katsos kun laki kieltää sen. Enkä mä myöskään halua antaa alaikäiselle sitä mallia että lakia saa olla noudattamatta jos siltä sattuu tuntumaan. Alkoholia ehtii kyllä juoda ihan tarpeeksi vaikka aloittaa vasta täysi-ikäisenä.
18 vuotiaana saa ryypätä rauhassa. Sitä ennen ei kannata, kun poliisi-setä kaataa kuitenkin vaivalla hankitut juomat.