Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä teitä pelottaa vanhuudessa?

Vierailija
30.04.2015 |

Pelkäättekö sairauksia, huonoa hoivaa, yksinäisyyttä?

Nyt kun sukulaiset alkaa tulla todella vanhoiksi, ei se vanhuksen elämä niin hohdokkaalta näytä...

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

rypyt :(

Vierailija
22/28 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avuttomuus, itsemääräämisoikeuden ja vapauden menetys, muiden armoille jääminen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ei tajua, että vanhuus ei ole 60 vuotiaana, vaan sitä yksinäisyyttä, muistamattomuuuta, ruokahaluttomuutta voi kestää kymmeniä vuosia, 20-30 vuotta. Kun ei pidä siitä että toiset tulee antamaan lääkkeitä, ruoka ei maistu, kerää tavaroita lattiasta katoon, ei käy ulkona vuosiin, kipuja on päivittäin jne. Omaiset ei käy kun välit on rikkoutuneet ruuhkavuosina, jalat ei kanna mutta pää pelaa, pää ei pelaa mutta jalat kantaa ja eksyy ulkona, sotkee ulosteella kotinsa tai sänkynsä joka päivä...

T: hoitoalalla oleva

Vierailija
24/28 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mina ole turvannut vanhuuttani niin paljon kuin sita pystyy turvaamaan. On niin paljon saastoja etta voin valita missa asun, vanhainkotiin ei tarvitse menna. Rahalla voi myoskin palkata mieleistaan apua, ei tarvitse jokaisessa pikkuasiassa laheisten apua, oma elama se on heillakin. Olen huomannut etta nuoria eivat taloudelliset asiat paljon huoleta ja voi tulla karmeana yllatyksena elakkeen (jos sellaista enaa edes on) pienuus. Siina ei merkkilaukkukokoelmat paljon auta kun ei ole varaa ruokaan.

Vierailija
25/28 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 18:12"]

Ei pelota mikään. Mikä siinä pitäisi pelottaa?

[/quote]

Minkä siinä pitäisi pelottaa? Oikeasti? Miksei voi ajatella, että elän hyvän elämän loppuun asti?

Vierailija
26/28 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pelkään kuolemaa. Tai en pelkää, vaan suren sitä. Neljäkymppiä tulee tänä vuonna täyteen ja elämän rajallisuus on jotenkin tullut todeksi. Vanhenen, rapistun pikkuhiljaa, suunta on alaspäin. Kaikki ei ole enää mahdollista, moni asia on jo takana. Aika tuntuu menevän koko ajan vain nopeammin ja sitten minä vaan kuolen pois. En halua vanheta, koska en halua kuolla.

Vierailija
27/28 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 23:45"]

Minä pelkään kuolemaa. Tai en pelkää, vaan suren sitä. Neljäkymppiä tulee tänä vuonna täyteen ja elämän rajallisuus on jotenkin tullut todeksi. Vanhenen, rapistun pikkuhiljaa, suunta on alaspäin. Kaikki ei ole enää mahdollista, moni asia on jo takana. Aika tuntuu menevän koko ajan vain nopeammin ja sitten minä vaan kuolen pois. En halua vanheta, koska en halua kuolla.

[/quote]

Mä olen nyt 57v ja just tänään ajattelin, että mun elämän parhaat ja elinvoimaisimmat vuodet olivat 40-50-vuotiaana.  Vasta yli 50v aloin ajatella eläkejuttuja yms. Hiljaseks vetää, jos oikein alkaa ajatella eläkeikää ja kunnon vanhuutta, joka mielestäni alkaa vasta 70-vuotiaana.

Vierailija
28/28 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-