Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi vee mikä neuvola-lääkäri!!

Vierailija
19.09.2006 |

Pojallamme (5v) on todettu puutteita hienomotoriikassa ts. piirtäminen ja kirjoittaminen ei oikein luonnistu. Mitään kiinnostusta hänellä ei ikinä noihin ole edes kyllä ollutkaan, joten koko homma on jäänyt aika vähälle. Itsekin olen koko ikäni inhonnut piirtämistä.

Th suositteli meille neuvolapsykologin luona käyntiä, jonne olemmekin kuukauden sisällä menossa. Hän sitten katsoo, onko kyseessä joku ' oikea' ongelma vai onko vain harjoituksen puutetta. Itse olen aina tiennyt, ettei poikaa kynähommat kiinnosta ja asiasta kerroin th:lle jo ennen tarkastusta.

Tänään oli sitten iänmukainen rutiinitarkastus neuvolassa (lääkärin vastaanotto). Vielä tämä lääkäri (virolainen hoonosoomi) piirrätti pojalla noita samoja kuin th! Sääliksi kävi poikaa, joka taas joutui nuo samat tekemään kun tiesin, ettei onnistu ja poika turhautuu :(

Lääkäri totesi pojan terveeksi, mutta joka h*** lauseessa totesi, että kyllä tuo kynän käyttö tarvitsee harjaannuttamista. Ihan niinkuin en itse tietäisi!!

Lääkäri puhui suunnilleen näin: " Terve poika, mutta tuo kynän käyttö..." " Hienosti olet kasvanut, mutta tuo kynän käyttö..." " Reipas poika ja kaikki muuten hyvin, mutta..."

Teki mieli tiuskaista, että joo tiedän kyllä ja uskon ihan yhdellä sanomisella. Tuli aika nöyryyttävä olo...

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

täysin, kun lapsi ei antanut kuunnella sydäntä eikä palpoida vatsaa. Eukko huusi naama punaisena, että näin lapsellista kuusivuotiasta ei ole ollut kymmeniin vuosiin... Kuopusta en sille lääkärille vienyt...

Joko lääkäri on ollut aivan seko, tai lapsesi on käyttäytynyt niin kamalalla tavalla, etten pysty kuvittelemaan. Lapsellinen kuusivuotias... varsinainen sanavalinta!

Vierailija
22/33 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin todella minäkin, että aikuinenko 6-vuotiaan pitää olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
24/33 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vaihdoin myös lapselleni ja itselleni lääkärin ylilääkärin kautta. Lekuri sai potkut koko firmasta. Tosin en ollut ainut, joka hänestä valitti.

Vierailija
25/33 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiattomasta käytöksestä voi valittaa lääninhallitukseen. Siellä on joku osasto, joka valvoo. Mun hyvä kaveri itseasiassa on siellä juuri sellaisessa hommassa, että niitä kanteluita käsittelee. Paljon on kanteluita. Ruuhkaksi asti.

Vierailija
26/33 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteydessä neuvolan/terveyskeskuksen/lääkäriaseman johtavaan ylilääkäriin. Tulosta tulee paljon nopeammin. Ja jos valitusta ei oteta tosissaan, niin sitten vasta korkeammalle = lääninhallitukseen.

Vierailija
27/33 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee puolet aina sen puheesta ohi, kun sillä on niin kauniit silmät, että niihin jää kiinni. Huoh :)

Vierailija
28/33 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki ymmärrän, että tuntuu tyhmältä kuulla moneen kertaan sanottavan samasta asiasta kuin minkä jo itse tietää ongelmaksi. Tässä voi kuitenkin hyvin olla kysymys ihan siitäkin, että juuri hoonon soomen vuoksi lääkäri on halunnut varmistaa, että tämä tärkeä asia menee varmasti perille eikä jää epäselväksi. Lääkärille olisi toki voinut ystävällisesti huomauttaa, että kynäongelmat ovat jo tiedossa ja lapsi on niiden vuoksi menossakin jatkotutkimuksiin.

Ja siihenkin voi olla ihan järkevä syy, että lääkäri teetti samat testit jotka jo epäonnistuivat th:n kanssa: näin varmistetaan, että kysymys ei ollut vain siitä, että lapsi oli th:n luona yhteistyöhaluton tai että hänellä oli muuten huono päivä, vaan että asiassa on ihan oikeasti ongelmia.

Vierailija
29/33 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lääkärille olisi toki voinut ystävällisesti huomauttaa, että kynäongelmat ovat jo tiedossa ja lapsi on niiden vuoksi menossakin jatkotutkimuksiin.

ap

Vierailija
30/33 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän minä tiedä, että jos ei asiaan puututa, koulussa voi tulla ongelmia.

ap

Vierailija
31/33 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miksi ihmeessä ette harjoittele sitä kotona?

Ehkä lääkäri juuri siksi teetätti samat uudelleen kun oletti, että olette siinä välissä harjoitelleet hommaa? Ja ehkä hän toisti asiaa siksi niin monta kertaa kun huomasi, ettet ole tehnyt asian eteen mitään.

Vierailija
32/33 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

HOITOVIRHE!!!

Soittakaa palokunta ja poliisi!

Vierailija
33/33 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokihan toistamisen toistaminen voi turhauttaa, mutta ei sillä perusteella vielä valituksia kannata tehdä. Lääkäri on saattanut pohtia ääneen ongelmaa miettiessään siihen mahdollista ratkaisua.

On aivan tavallista, että neuvolalääkäri tekee testejä, jotka ovat tuottaneet ongelmia. Näin nähdään josko lapsi on ollut edellisellä kerralla vain yhteistyöhaluton, vai onko ongelma todellinen.

Ap:n muuten kannattaa puuttua kynänkäytön problematiikkaan muutenkin kuin odottamalla psykologin käyntiä. Kotona kannattaa tukea varsinkin sellaista lasta, joka ei mielellään itse tekisi mitään sellaista joka tuottaa hankaluuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän