Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suolakurkut säilyy avattuna jääkaapissa 3 päivää??

Vierailija
30.04.2015 |

Ostin Lidlistä "Freshona"-merkkisiä kokonaisia suolakurkkuja yli 1000g pakkauksen jokunen viikko sitten, jonka sitten avasinkin samantien. Nyt ajattelin laittaa kurkkuja perunasalaattiin, mutta huomasin että pakkauksessa lukee, että säilyvät jääkaapissa avattuna 3 vuorokautta? Mitä ihmettä? Olen aina kuvitellut että suolakurkut säilyvät etikkaliemessä ikuisesti vaikka huoneenlämmössäkin.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen teollisuus käyttää paljon säilöntäaineita ja erillailaisia myrkkyjä. Nämä tuotteet eivät pilaannu ja tuotteiden myyntiaika on pitkä. 

Hyvänä esimerkkinä suomalainen jäätelö joka sisältää  yli kolmekymmentä eri säilöntäainetta ja säilyy monia vuosia . Keski-eurooppalainen jäätelö ei sisällä säilöntäaineita vaan sisältää kananmunaa ja tämän säilyvyys on vain muutama kuukausi. 

Vierailija
2/40 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun muistutitte! Pitää ostaa silliä ja maustekurkkuja:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on saman merkin cocktail-kurkkuja ja siinä purkissa lukee, että parasta ennen 31.12.2018. Avattu purkki säilytettävä viileässä. Eli en oikein usko tuota paria päivää...

Vierailija
4/40 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taitaa olla etiketissä joku painovirhepaholainen käynnyt.

Vierailija
5/40 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 15:41"]

Mulla on saman merkin cocktail-kurkkuja ja siinä purkissa lukee, että parasta ennen 31.12.2018. Avattu purkki säilytettävä viileässä. Eli en oikein usko tuota paria päivää...

[/quote] 

Jaahas, että taas tällainen kusetus 

Vierailija
6/40 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaamalla käy kyllä selväksi että lidlin kurkuissa noin lukee. Ja tietenkään se suljetun purkin parasta ennen ei päde avattuun, vaikka jotkut niin ilmeisesti ajattelevat.

Vierailija
7/40 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 15:41"]

[/quote]

Siis cocktail-kurkkuja noikin on. -ap

Vierailija
8/40 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 15:51"]

Googlaamalla käy kyllä selväksi että lidlin kurkuissa noin lukee. Ja tietenkään se suljetun purkin parasta ennen ei päde avattuun, vaikka jotkut niin ilmeisesti ajattelevat.

[/quote]Googlasin mutta ei sieltä löytynyt mitään suomeksi.

https://www.google.fi/search?q=Freshona+picled+Cherins+&btnG=Haku&gbv=1

Vierailija
9/40 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 15:42"]

Nyt taitaa olla etiketissä joku painovirhepaholainen käynnyt.

[/quote]

Nimenomaan. On tainnut tulla joku käännösvirhe etiketin kirjoittajalle. Säilyvät helposti hyvinä ainakin 2 kk avaamisen jälkeen jääkaapissa. Kokeiltu on ja useampi purkki syöty, joten ei voi olla sattumaakaan.

Vierailija
10/40 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa todella hyviä kurkkuja:)

Vierailija
11/40 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää kokeilla 

Vierailija
12/40 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT, mutta nauratti joskus, kun jossain tavallisessa käsisaippuassa oli suomennettu "keep out of reach of children" -> "vain täysi-ikäisille". Eli käännösvirhettä tässäkin epäilisin...

Vierailija
13/40 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 15:02"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 14:58"]

http://www.felix.fi/p6-kysy_pois.php

Kuinka kauan Felix ketchup, majoneesit ja majoneesipohjaiset kastikkeet, salaattikastikkeet ja vihannessäilykkeet säilyvät avattuna jääkaapissa?

Ne ovat maultaan ja rakenteeltaan parhaimmillaan noin kaksi viikkoa avaamisesta, mutta niitä voi käyttää niin kauan kuin ne aistinvaraisesti maistuvat ja tuoksuvat hyvälle. Avattu tuote tulee aina säilyttää jääkaapissa ja sen säilyvyyteen vaikuttavat monet tekijät (mm. lämpötilavaihtelut, käsittelyhygienia) ja siksi tuotteen säilyvyysaika saattaa vaihdella suurestikin.

Ehkäpä lidlin säilyy huonommin.

[/quote] 

Ehkä ne sisältävät vähemmän myrkkyjä. Siitähän silloin on kyse 

Minä olen kuullut ja luullut, että suola ja etikka säilöö?? Meillä menee ehkä kaksi kuukautta suolakurkkupurkissa ja aina ne on ihan hyvältä maistunut, myös ne lidlin.

Vierailija
14/40 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne pitkään säyly jääkaapissa. Suola ja maustekurkut säilyy sen yhden vuorokauden hyvänä sen jälkeen niitä syö hyvin pitkin hampain. Nämä siis niistä prisman ja sittarin paljuista. 

Vierailija
15/40 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nuo säilyy kuukausia, itse en ole edes koskaan huomannut lukea tuota säilyvyysaikaa. Meillä kestää tuollainen iso purkki 3-6kk ja ihan hyviä ovat olleet.

Vierailija
16/40 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 14:52"]

Ei ne pitkään säyly jääkaapissa. Suola ja maustekurkut säilyy sen yhden vuorokauden hyvänä sen jälkeen niitä syö hyvin pitkin hampain. Nämä siis niistä prisman ja sittarin paljuista. 

[/quote]

Oletko tosissasi? Itse olen syönyt monta kuukautta vanhoja suolakurkkuja... Ehkä ne ei ihan yhtä hyville ole maistuneet, mutta eipä ole mitään niistä kyllä tullutkaan..

Vierailija
17/40 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 14:55"]

Kyllä nuo säilyy kuukausia, itse en ole edes koskaan huomannut lukea tuota säilyvyysaikaa. Meillä kestää tuollainen iso purkki 3-6kk ja ihan hyviä ovat olleet.

[/quote]

Miksi sitten moinen merkintä? Nyt kun maistoin lientä, niin ei se kyllä niin hyvää ollut kun vasta avattuna, ja oli muutenkin sellasta vähän sameaa. Vaikka ei kyllä montaa kuukautta ole ollut avattuna, korkeintaan kuukauden. -ap

Vierailija
18/40 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan Felix ketchup, majoneesit ja majoneesipohjaiset kastikkeet, salaattikastikkeet ja vihannessäilykkeet säilyvät avattuna jääkaapissa?

Ne ovat maultaan ja rakenteeltaan parhaimmillaan noin kaksi viikkoa avaamisesta, mutta niitä voi käyttää niin kauan kuin ne aistinvaraisesti maistuvat ja tuoksuvat hyvälle. Avattu tuote tulee aina säilyttää jääkaapissa ja sen säilyvyyteen vaikuttavat monet tekijät (mm. lämpötilavaihtelut, käsittelyhygienia) ja siksi tuotteen säilyvyysaika saattaa vaihdella suurestikin.

Vierailija
19/40 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 14:56"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 14:52"]

[/quote]

Oletko tosissasi? Itse olen syönyt monta kuukautta vanhoja suolakurkkuja... Ehkä ne ei ihan yhtä hyville ole maistuneet, mutta eipä ole mitään niistä kyllä tullutkaan..

[/quote] 

Meillä 2 vrk vanhat heitetään pois. Kukaan ei suostu syömään niitä enää. 

Puhuin siis niistä irtokurkuista joissa ei ole nestettä. Vaikea kuvitella että pystyt syömään niitä viikon kuluttua. 

Vierailija
20/40 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 14:58"]

[/quote] 

Ehkä ne sisältävät vähemmän myrkkyjä. Siitähän silloin on kyse 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi