Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saan rytmihäiriön kun puhelin soi

Vierailija
30.04.2015 |

joka kerta sydän alkaa laukata pitkän aikaa nopeammin, kun joku soittaa. Siksi vihaan puhelimen ääntä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin. Onneksi puhelimeni soi vain ehkä alle 10 kertaa vuodessa. Tai ehkä pelkoni johtuu juuri siitä.

Vierailija
2/9 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä pelkäät? Onko sulla joku läheinen, jonka puolesta pelkäät tms.?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 12:10"]

[/quote]

Se on vain se ääni.

Vierailija
4/9 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 12:10"]

[/quote]

En ole ap, mutta itsestä ainakin tuntuu, että puhelimen kautta tulevat vain kaikki ikävät asiat. Viranomaiset (esim. olen joutunut muutaman kerran rikoksen kohteeksi, siitä ilmoitettu puhelimitse), aggressiiviset (lehti)myyjät, kielteiset vastaukset työpaikkahakemuksiin, lääkärin soittoajat jne. Läheisten puhelut eri juttu.

Vierailija
5/9 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 12:08"]

Saan rytmihäiriön kun puhelin soi joka kerta sydän alkaa laukata pitkän aikaa nopeammin, kun joku soittaa. Siksi vihaan puhelimen ääntä.[/quote]

Okei. Kerroit tämän koska...??

Vierailija
6/9 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun puhelin soi, kun saan rytmihäiriön. Kummallista.

Vierailija
7/9 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 00:08"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 12:08"]

Saan rytmihäiriön kun puhelin soi joka kerta sydän alkaa laukata pitkän aikaa nopeammin, kun joku soittaa. Siksi vihaan puhelimen ääntä.[/quote]

Okei. Kerroit tämän koska...??

[/quote]

Aihe vapaa -palsta on olemassa koska...? ei-ap

Vierailija
8/9 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mulla vähän samantapainen juttu. Ja joskus tietyissä muissakin tilanteissa. Pohjautuu traumaattisiin pitkäkestoisiin kokemuksiin menneisyydessä. Olen joutunut tekemään todella paljon töitä tuon asian eteen päästäkseni yli tuosta. Nyt saan jo hieman kontrolloitua tilannetta, eli tilanne on aiempaa lievempi.

Vierailija
9/9 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda AP soittoääntä säännöllisin väliajoin. Tämä ainakin auttaa mua. Uuteen ääneen ei ole ehtinyt syntyä mitään negatiivisia assosiaatioita.

Mulla myös puhelimen soiminen (ja tietyt soittoäänet) saavat verenpaineen nousemaan ja sydämen hyppäämään pamppailevana kurkkuun. Stressitaso nousee nollasta sataan heti soiton ensihetkistä lähtien. Vielä jos soittaja on tuntematon tai joku puolituttu, en monestikaan pysty edes vastaamaan ahdistukseltani vaan sysään puhelimen äänettömänä jonnekin piiloon. :(

Meitä puhelinvammaisia tuntuu olevan yllättävän paljon. Joko pelätään puhelimella soittamista, siihen vastaamista tai sitten molempia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi