Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kirppari-ilmiötä et ymmärrä? -peukutusketju

Vierailija
08.01.2022 |

Kirppareilla ja nettikirppareilla tulee vastaan mitä ihmeellisimpiä asioita, joista ainakin itse ihmettelen, miksi kukaan kauppaa tällaista. Mitä kirppari-ilmiötä sinä et ymmärrä? Peukku ylös = en ymmärrä minäkään, peukku alas = mitä vikaa tässä on, voisin itse ostaakin. Yksi asia per viesti, ap aloittaa.

Törmäsin nettiryhmässä avattujen elintarvikkeiden myymiseen. Koomisinta oli, että tuotteiden parasta ennen -päivämääräkin oli mennyt. En käsitä, mitä tuollaisia kauppaavien päässä liikkuu.

Ap

Kommentit (319)

Vierailija
261/319 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykkä meiltä vietiin kun tultiin myymälästä ulos paketti kädessä.Uusi Nokia.

Vierailija
262/319 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet jotka muka ostaa käytettyjä naisten alushousuja yrittävät sitä kautta päästä naisten asuntoihin !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/319 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä, kun aidosti yrität ostaa jotakin ja myyjä ei jaksakaan nähdä vaivaa. Olisin ostanut Torista lapselle housut. Olisin maksanut myyjän pyytämän summan heti ja hakenut housut myyjän ilmoittamasta paikasta seuraavan viikon torstai-iltana (asuin eri paikkakunnalla). Ehdotin asiaa myyjälle, niin totesi ettei ole varma tuosta torstaista. Kysyin asiaa vielä uudestaan lähempänä, mutta myyjä ei osannut samanakaan päivänä sanoa sopiiko housujen myynti hänen aikatauluunsa. Ostamatta jäi.

Miten vaikea on joko olla paikalla myymässä tavaraa tai sitten sanoa suoraan, että torstai ei käy? Siellä ne housut yhä roikkuvat torissa myynnissä, kun ostaja ei kelvannut.

Vierailija
264/319 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka tavara sinänsä olisikin jokseenkin järkevää ja hyväkuntoista, niin en oikein ymmärrä tällaisia älytöntä senttikauppaa, jossa tuotteet hinnoitellaan 10-50 sentin hintaan. Ostajallehan tämä saattaa olla hyvinkin edullista ja hyödyllistä ostotoimintaa, mutta miten ihmeessä myyjä viitsii nähdä vaivaa koko asian eteen. Ellei kyseessä ole "harrastus" ja myyjä silmät kiiluen saa katsoa, kun tuotteita menee kaupaksi. Sama nettihuutokaupoissa, osastot tykitetään täyteen muutaman kymmenen sentin tuotteita (joihin 3-5 euron postikulut päälle). Kuka niitä ilmoituksia jaksaa tehtalla, ottaa kuvia jne. jos tuotto on alle euron.

Eihän tuo kata mitään kuluja, lisäksi tyypillistä suomalaista toimintaa, että sille ajalle ei anneta mitään arvoa kun täytellään ja laputetaan muutamien kymmenien senttien tuotteita. Sama ilmiö kuin että mieluummin jonotetaan kaksi tuntia ilmaista ämpäriä, makkaraa, kahvia mitä lie, kuin käytäisiin ostamassa

Hitto, mä heitän roskiin kaiken turhan, jota jos myymään alkaisi, niin hinnat olisi tommosta kymmentä viittä kymmentä senttiä kappale. Mitään semmoisesta ei hyödy todellisuudessa, näkee vaan pirusti vaivaa mokoman tähden. Kun ei siihen oikein käy selitykseksi edes sekään, että tämä on harrastus. Niitä on järkevämpiäkin harrastuksia, kuin jonninjoutavan rihkaman myynti hintaan 10 - 50 snt per kpl. HUH HUH.

Vierailija
265/319 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelen miten kannatvaa on lähettää postitse halpaa tavaraa ? 

Posti maksaa enemmän kuin tavara. Onko se tienausta? hah

Vierailija
266/319 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjät, jotka suuttuvat ja alkavat laukoa henkilökohtaisuuksia. 

Esimerkki:

Myyjä ei ilmoita Torissa hintaa sille varatussa kohdassa, vaan hinta selviää vasta, kun on lukenut koko pitkän tekstin niin, että näpäyttää sitä "näytä lisää", kun teksti tosiaan niin pitkä. Ostajaehdokas luulee hinnan olleen alempi ja pahoittelee sekaannusta. Hirveitä haukkuja alkaa sadella, vaikka myyjä itse ei tee, kuten 99% palvelun käyttäjistä hinnan merkkauksen suhteen. Tuote on kulunut ja tahrainen ja myyjä pyytää siitä yli 3x enemmän, kuin mitä uusi ja puhdas kaupassa olisi. 

Vierailija
267/319 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset jotka eivät asu paikkakunnalla, mutta kaverin kummin veljen entinen tyttöystävä voisi tulla hakemaan. Ja siltä paikalliselta tyypiltä ei voi kysyä ensin onko se paikalla tai voiko tulla hakemaan, puhumattakaan siitä että pyytäisi sitä kaveria ottamaan yhteyttä niin se ajan ja paikan sopiminenkin olisi helpompaa.

Tai sitten henkilö on tulossa paikkakunnalle joulukonserttiin niin voinko pitää varattuna siihen asti? Valitan, mutta ei käy, koska tähän mennessä joka ainoa kun on sanonut olevansa tulossa ei sitten lopulta olekaan tullut.

Vierailija
268/319 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on syy siihen miksi nettikirppiksissä kuten torissa on turha myydä mitään alle 30€ tavaraa.

Ihan käytännön esimerkki: tiktokissa on nyt muotia käyttää vanhaa digipokkarilla jolla saa niin paskoja kuvia että ne ovat "artsyjä" ja tytär halusi tällaisen. Löysin torista 15€ hintaisen kameran ja olin myyjän kanssa samaa mieltä siitä että kameran arvo on juurikin 15€.

Myyjä rupesi ynnäämään päälle 5,9€ kuljetusta joka sopi hänelle sekä ostolaatikkoa (ihan kuin hänellä ei olisi nurkissa jotain pientä pahvilaatikkoa)  ja ilmoitti että kulut ovat 10€. Ostaja maksaa.

Minulle kamera maksaisi 25€. En minä tuollaista maksa 15€ arvoisesta kamerasta. Myyjä puolestaan ilmoitti ettei hän 15€ arvoista kameraa vitosella myy koska tuon verran hän siitä saa jos hän joutuu maksamaan postikulut.

Tähän limboon ei ole ratkaisua ja torissa on kymmeniä tuhansia niin halpoja artikkeleita että postikulujen lisääminen hintaan yli tuplaa hinnan ostajalle joka ei tätä suostu maksamaan ja toisaalta myyjä ei saisi mitään tai joutuisi jopa maksamaan siitä että lähettää artikkelin ostajalle.

Ratkaisu -> roskat roskiin eikä nettikirppikseen.

Vierailija
269/319 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on syy siihen miksi nettikirppiksissä kuten torissa on turha myydä mitään alle 30€ tavaraa.

Ihan käytännön esimerkki: tiktokissa on nyt muotia käyttää vanhaa digipokkarilla jolla saa niin paskoja kuvia että ne ovat "artsyjä" ja tytär halusi tällaisen. Löysin torista 15€ hintaisen kameran ja olin myyjän kanssa samaa mieltä siitä että kameran arvo on juurikin 15€.

Myyjä rupesi ynnäämään päälle 5,9€ kuljetusta joka sopi hänelle sekä ostolaatikkoa (ihan kuin hänellä ei olisi nurkissa jotain pientä pahvilaatikkoa)  ja ilmoitti että kulut ovat 10€. Ostaja maksaa.

Minulle kamera maksaisi 25€. En minä tuollaista maksa 15€ arvoisesta kamerasta. Myyjä puolestaan ilmoitti ettei hän 1

"Myyjä rupesi ynnäämään päälle 5,9€ kuljetusta joka sopi hänelle sekä ostolaatikkoa (ihan kuin hänellä ei olisi nurkissa jotain pientä pahvilaatikkoa)  ja ilmoitti että kulut ovat 10€. Ostaja maksaa" TÄMÄ. Postikulut voin maksaa, mutta en kyllä maksa ekstra vitosta siitä pahvilaatikosta! Postipaketin voi pakata ihan mihin tahansa laatikkoon, paperiin tai vaikka muovipussiin, ei ole mikään pakko käydä ostamassa niitä postin omia pahvilaatikoita.

Vierailija
270/319 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kannattaa tuollainen digikamera pakata mihin tahansa muovipussiin tai muulla epäpätevällä kötöstyksellä, niin se ei perille tullessa ole edes sen 15€ arvoinen. Riippuu kyllä oikeasti onko tilaamassa kirjoja vai elektroniikkaa, että kannattaako pakata kuinka huolellisesti. 

Vierailija
271/319 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo kannattaa tuollainen digikamera pakata mihin tahansa muovipussiin tai muulla epäpätevällä kötöstyksellä, niin se ei perille tullessa ole edes sen 15€ arvoinen. Riippuu kyllä oikeasti onko tilaamassa kirjoja vai elektroniikkaa, että kannattaako pakata kuinka huolellisesti. 

Sen voi pakata huolellisesti johonkin muuhun kuin postin laatikkoon, se on tässä pointina.

Vierailija
272/319 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se on, että se ei ole tyhmä, joka pyytää, vaan se, joka maksaa. Mutta silti... Olen esimerkiksi jättänyt ostoilmoituksen lapsen luistimista ja vastauksessa oli hintapyyntö 35 euroa. Siis, jos haluan maksaa saman verran kuin uusista, ostan uudet kaupasta 😂

Tai kun olet myymässä vaatteita, "Saanko hartioiden leveyden?" (olkaimettomasta mekosta, nahkatakista josta hartioiden ääripistettä on vaikea määrittää...) tai rinnanympäryksen (oikeasti käyttämättömästä) uimapuvusta (venyvää kangasta). Tokihan ymmärrän, että haluaa vaatteen olevan sopiva, mutta tuollaiset on ihan absurdeja. Vaikea tai mahdoton edes mitata. Kerron vaatteen koon ja käsitykseni, miten sitä vastaa. Jos olet läheltä, tule sovittamaan. Muuten, ota tai jätä - ainahan voit myydä.

Parhaat oharit olivat "En pääsekään, kun meidän auto varastettiin" 🤣🤣🤣

Ja tietenkin, jos annat jotain ilmaiseksi, "Voitko tuoda sinne-ja-sinne?" "En pääse hakemaan, kun ei ole autoa" (osoite 1 km keskustasta ja suoraan vilkkaiden bussipysäkkien vieressä).

Ja sitten kun myyt jotain aitoa Iittalan tuikkukippoa tms. ja ilmoituksessa on jo ainakin pari selkeää kuvaa eri suunnista: "Saisinko lisää kuvia".

Vierailija
273/319 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekon kangaskassit ja niiden hinnat erityisesti. Noita kasseja sai ilmaiseksi kaupan päälle, kun ostosten summa ylitti jonkin tietyn rajan. Sitten ihmiset oikeasti ostaa näitä ilmaiseksi saatuja kasseja kympeillä. Onko siinä jokin statusjuttu, että sellainen pitää saada? Itse siis ostan Marimekon pyyhkeitä sekä kotiin että lahjaksi, mutta ainoastaan siitä syystä, että ne on olleet hyviä, erittäin kestäviä ja siten laadukkaita. En ikinä osta pyyhettä sen merkin takia vaan jos on todella hyvä ja kestävä, niin kannattavaa. Juuri ylioppilaslahjaksi ostin toiselle kummilapsista kylpypyyhkeen ja käsipyyhkeet ja toiselle hänen pyynnöstään kylpytakin. Uskon, että ovat olemassa vielä seuraavat 20 vuotta.

Vierailija
274/319 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä, kun aidosti yrität ostaa jotakin ja myyjä ei jaksakaan nähdä vaivaa. Olisin ostanut Torista lapselle housut. Olisin maksanut myyjän pyytämän summan heti ja hakenut housut myyjän ilmoittamasta paikasta seuraavan viikon torstai-iltana (asuin eri paikkakunnalla). Ehdotin asiaa myyjälle, niin totesi ettei ole varma tuosta torstaista. Kysyin asiaa vielä uudestaan lähempänä, mutta myyjä ei osannut samanakaan päivänä sanoa sopiiko housujen myynti hänen aikatauluunsa. Ostamatta jäi.

Miten vaikea on joko olla paikalla myymässä tavaraa tai sitten sanoa suoraan, että torstai ei käy? Siellä ne housut yhä roikkuvat torissa myynnissä, kun ostaja ei kelvannut.

Olisiko myynyt postituksella?  Hakuaikataulujen ja -paikkojen kanssa säätäminen on välillä niin stressaavaa, että helpompi heittää postiin.

Vierailija
275/319 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostajahan se postikulut maksaa.

Vierailija
276/319 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä yhteydenottona: "Otan tämän! Laita osoite!" Tokihan, mutta jos ensin kaupoista sovitaan, aika jne. Kun vastaan näin, siihen: "Osoite?"

Sitten kun aika on sovittu, esim. klo 17. Klo 16.00 tulee viesti: "Olen pihassa!" Joo kiva, minä olen töissä. Olepa sitten. Vaikka eipä se juuri ole parempi kuin jos ollaan sovittu joku aika ja olen kertonut, että tuon tuotteen (esim. joku huonekalu) valmiiksi pihalle, niin ostaja tulee puoli tuntia sovitun ajan jälkeen eikä edes viestiä välissä. Siellä minä parhaimmillaan olen töröttänyt puoli tuntia sateessa tai pakkasessa ja jotenkin yrittänyt suojata myytävää tavaraa...

Vierailija
277/319 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle kamera maksaisi 25€. En minä tuollaista maksa 15€ arvoisesta kamerasta. Myyjä puolestaan ilmoitti ettei hän 1

Siis hetkinen, sinä olisit vaatinut 15 euron kameran vitosella, koska sinulle pitää postittaa?

Ei se noin toimi. Postitus on sinun ongelmasi eikä myyjän.

Vierailija
278/319 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vuosia sitten pari päivää kaupanteosta alkoi ostaja syytellä huijariksi, kun en ollut vielä lähettänyt. Anteeksi nyt, kun on muutakin elämää eikä siihen aikaan ollut autoa, joten en ollut vielä päässyt viemään painavampaa pakettia. Olin kyllä kertonut, että en heti pääse viemään ja että laitan viestiä lähetettyäni. Ymmärrän, jos ei ala kuulua viikkoihin, mutta pari päivää?! Ja totta kai vastasin aivan asiallisesti tähänkin ja lähetin heti, kun pystyin. Päivä tai pari siitä, n. 3 pv kaupoista. Ei tullut pahoittelua.

Kerran ostaja tuli katsomaan vanhaa pöytää. "Tässä on naarmu!" Olisi siksi pitänyt saada ilmaiseksi. Naarmusta oli kuva ilmoituksessa eikä väitetty uudenveroiseksi. Pyyntihinta oli 10 €. Kunnon keittiönpöytä, ei Ikean pieni Lack tms.

Vierailija
279/319 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle kamera maksaisi 25€. En minä tuollaista maksa 15€ arvoisest

"Postikulut voin maksaa, mutta en kyllä maksa ekstra vitosta siitä pahvilaatikosta! Postipaketin voi pakata ihan mihin tahansa laatikkoon, paperiin tai vaikka muovipussiin, ei ole mikään pakko käydä ostamassa niitä postin omia pahvilaatikoita."

Minulla on kyllä kaikenlaisia laatikoita, mutta ymmärrän varsin hyvin, että kaikilla ei ole minkäänlaisia ylimääräisiä pahvilaatikoita kotona. Joillakin ei yksinkertaisesti ole tilaa säilyttää niitä.

Minuakin ärsyttää, kun joku myyjä ei suostu lähettämään sillä (helpolla) lähetysmetodilla, joka toisi paketin minulle nurkan taakse noudettavaksi ja olisi halvempi. Jotkut myyjät osaavat lähettää vain sillä kalliimmalla metodilla, että maksavat paketin Postin kassalla. Jotkut käyttävät vain Ärräpakettia, eikä minulla ole R-kioskia lähimaillakaan. Mutta minulla ei ole mitään oikeutta vaatia näitä ihmisiä tanssimaan pillini mukaan.

Loppujen lopuksi kenenkään yksityishenkilön ei tarvitse myydä sinulle tai minulle tavaroitaan juuri meidän ehdoillamme. Meillä on vapaus päättää miten ja mitä ostamme, ja heillä on vapaus päättää miten ja mitä myyvät. Eikä näillä ihmisillä ole edes mitään velvollisuutta tarjota meille hyvää asiakaspalvelua, koska he ovat vain yksityishenkilöitä siinä missä mekin.

Vierailija
280/319 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvän moolokki-jätteen tuominen Turun Manhattan-kirpparille muka ostettavaksi.