Mitä kirppari-ilmiötä et ymmärrä? -peukutusketju
Kirppareilla ja nettikirppareilla tulee vastaan mitä ihmeellisimpiä asioita, joista ainakin itse ihmettelen, miksi kukaan kauppaa tällaista. Mitä kirppari-ilmiötä sinä et ymmärrä? Peukku ylös = en ymmärrä minäkään, peukku alas = mitä vikaa tässä on, voisin itse ostaakin. Yksi asia per viesti, ap aloittaa.
Törmäsin nettiryhmässä avattujen elintarvikkeiden myymiseen. Koomisinta oli, että tuotteiden parasta ennen -päivämääräkin oli mennyt. En käsitä, mitä tuollaisia kauppaavien päässä liikkuu.
Ap
Kommentit (319)
Ostin vauvalleni aina parasta. Uusia.
Kierrätys. Phyih.
T. Duunari
Kyllä se että ihmiset elävät kestävää kulttuuria, ostavat second handina ja kierrättävät, vaan on sille sinunkin vauvalle se paras mitä voit tarjota ja opettaa. Planeetta jää hänelle sinun jälkeen ja hänen lapsilleen ja lapsenlapselleen.
Chilen aavikolla nököttää niin valtava vaatevuori, että sen voi nähdä avaruudesta katso, mistä on kyse
Chileen tuodaan vuosittain valtava määrä käytettyjä ja myymättä jääneitä, uusia vaatteita. Toimittaja Sara Salmi näyttää, millaiselle pikamuodin hautausmaalle iso osa vaatteista päättyy.
SARA SALMI
30.8.2023 17:49
Chilessä Atacaman autiomaahan on kertynyt niin paljon pois heitettyjä vaatteita, että vaateläjän voi nähdä avaruudesta käsin.
Katso videolta, mistä on kyse:
Nuorimmainen oppi kuivaksi enneästysajassa ja meille jäi useampi avaamaton paketti tarjouksesta ostettuja vaippoja, jotka laiton nettikirppiselle myyntiin.
Tuli useampi kysely, että en osta vaippoja, mutta voinko kuitenkin saada Libero koodit paketeista.
Vierailija kirjoitti:
Nuorimmainen oppi kuivaksi enneästysajassa ja meille jäi useampi avaamaton paketti tarjouksesta ostettuja vaippoja, jotka laiton nettikirppiselle myyntiin.
Tuli useampi kysely, että en osta vaippoja, mutta voinko kuitenkin saada Libero koodit paketeista.
Mihin niitä koodeja voi käyttää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin niitä koodeja voi käyttää?
Koodeilla saa pisteitä ja sitten kun on tarpeeksi pisteitä voi ostaa pistekaupasta jotain
https://www.libero.fi/liberokerho/pistekauppa/
esim 5000 pisteellä saa lapselleen kakka-asun.
Selvästi ylihintaiset, käytetyt huonekalut. Se että maksoit 15 vuotta sitten askon nahkasohvasta kuus tonnia ei tarkoita että voit pyytää siitä nyt nettikirpiksellä tuhatta euroa. ja nämä on usein myös "koiratalous, vain nouto, ei turhia varauksia" silleen joo, kattellaan kun se sun sohva on vielä vuoden päästäkin myynnissä. Sama pätee kaikkeen ikearoinaankin, joku juuri kauppasi mustaa lack-sohvapöytää hintaan 15€, no saman saa ikea family kortilla 12 eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä oman elämän supermallit peilikuvilla vaateilmoituksissa!
Vaatteen muodon näkee paremmin, kuin on ihmisen päällä. Kaikilla ei ole sovitusnukkeja. Etenkin kalliimmat vaatteet on kiva nähdä näin.
Itseäni häiritsee enemmän vaatteiden myynti-ilmoitukset, joissa vaatteet ovat ryppyisinä myttyinä heitetty jollekin sängylle, ei mainita merkkiä, mallia, väriä tai materiaalia. Saa vain arvailla mitä onkaan oikein ostamassa. Välillä vaatteet/vaatesetit suoraan muovikassissa kuvattuna. En edes lastenvaatteita ostaisi näkemättä paljonko ovat haalistuneet pesussa.
Kaikista parasta on kuvata vaate suorana lattialla tai hengarissa; silloin vaatteen muoto tulee esille, ei pukijan. Pusero näyttää erilaiselta DD-kuppihinkeillä ja B-tissien päällä, vaikka koko on sama. Yleensä nuo omakuvailmoitukse
Samaa mieltä. Vaatteen saa näyttämään ihan erilaiselta kun osaa poseerata. Jos tönöttäisi vain normaalisti niin silloin näkee parhaiten millainen vaate on ja tätä tuolla "oman elämän mallilla" varmaan juuri tarkoitettiin.
Asun itse Imatralla ja täällä ei toimi kirppistely enää yhtään. Kirpparit täynnä roskaa tai jos joskus harvoin jotain ehjää ja siistiä eksynyt joukkoon maksaa se saman kuin kaupassa. Facen kirpparit aivan pilalla myös. Ihan älyttömän kalliilla myydään ja usein myös rikkinäistä. Ilmaiseksi ei tarvitse antaa ja arvotavarat erikseen mutta käytetty on käytetty. Täällä on myös muutama ihminen jotka rohmuavat kaiken itselleen ja sitten myyvät eteenpäin kalliimmalla.
Nuo facen kirpparit harmittaa kun menivät pilalle. Oli niin kätevää silloin alkuun päästä eroon tavaroista ilman että tarvitsi itse lähteä raahaamaan niitä mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Selvästi ylihintaiset, käytetyt huonekalut. Se että maksoit 15 vuotta sitten askon nahkasohvasta kuus tonnia ei tarkoita että voit pyytää siitä nyt nettikirpiksellä tuhatta euroa. ja nämä on usein myös "koiratalous, vain nouto, ei turhia varauksia" silleen joo, kattellaan kun se sun sohva on vielä vuoden päästäkin myynnissä. Sama pätee kaikkeen ikearoinaankin, joku juuri kauppasi mustaa lack-sohvapöytää hintaan 15€, no saman saa ikea family kortilla 12 eurolla.
Joo noita ylihintaisia ikea tuotteita näkee paljon. Joku onneton jos erehtyy asiasta mainitsemaan saa joko vihat niskaansa tai passiivis-aggressiivisen "mene ostamaan sieltä ikeasta sitten😊"
Minua huvittaa myyjät jotka karkoittavat ostajat jo pelkällä myyntitekstillä
Myyn vain ja ainoastaan jos hinta miellyttää minua!!!!! enkä ala mittaamaan enkä kuskaamaan enkä varsinkaan varaamaan!!!! Nopein vie!!!😜😜😜
Tai ne "kuuntelen tarjouksia" ilmoitukset jossa ei ole muusta kyse kuin siitä että toivovat jonkun hölmön maksavan ylihintaa. Lähtöhintaa ei voi laittaa koska todennäköisesti se olisi sitten se mitä tarjotaan. Joku jos tarjoaa jotain vastataan "eheeen mä noin halvalla myy😂" jos kysytään lähtöhintaa niin "tarjoa jotain"
Vierailija kirjoitti:
Minua huvittaa myyjät jotka karkoittavat ostajat jo pelkällä myyntitekstillä
Myyn vain ja ainoastaan jos hinta miellyttää minua!!!!! enkä ala mittaamaan enkä kuskaamaan enkä varsinkaan varaamaan!!!! Nopein vie!!!😜😜😜
Nämä kyynärvarren mittaisia vuodatuksia suoltavat tyypit jotka haistattelevat ostajat valmiiksi, sanelevat absurdeja ehtoja ja kirjoittelevat pitkät kevytproosat siitä millaiselle henkilölle ja mihin käyttöön tuote heidän mielestään pitää hankkia aivan aivan kuin ostajat olisivat jälkeenjääneitä ovat oikeassa ainakin jälkimmäisessä.
Kukaan joka haluaa olla missään kontaktissa tällaiseen myyjään edes anonyyminä netissä saati sitten luonnossa pitäisi julistaa holhoukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka tavara sinänsä olisikin jokseenkin järkevää ja hyväkuntoista, niin en oikein ymmärrä tällaisia älytöntä senttikauppaa, jossa tuotteet hinnoitellaan 10-50 sentin hintaan. Ostajallehan tämä saattaa olla hyvinkin edullista ja hyödyllistä ostotoimintaa, mutta miten ihmeessä myyjä viitsii nähdä vaivaa koko asian eteen. Ellei kyseessä ole "harrastus" ja myyjä silmät kiiluen saa katsoa, kun tuotteita menee kaupaksi. Sama nettihuutokaupoissa, osastot tykitetään täyteen muutaman kymmenen sentin tuotteita (joihin 3-5 euron postikulut päälle). Kuka niitä ilmoituksia jaksaa tehtalla, ottaa kuvia jne. jos tuotto on alle euron.
Eihän tuo kata mitään kuluja, lisäksi tyypillistä suomalaista toimintaa, että sille ajalle ei anneta mitään arvoa kun täytellään ja laputetaan muutamien kymmenien senttien tuotteita. Sama ilmiö kuin että mieluummin jonotetaan kaksi tuntia ilmaista ämpäriä, makkaraa, kahvia mitä lie, kuin käytäisiin ostamassa
No ite myin kirpparilla mulle ylimääräistä tavaraa. Tavoite että pöytä olisi tyhjä 1-2 viikossa ja hommasta pitää jäädä vähintään 50e käteen pöytävuokran jälkeen. Minun ja muiden pöytien ero on että minun pöydässäni tavara liikkuu ja muilla on samat tavarat viikkokausia. Arvokkaammat roinat esim tusinamuumikupit lähtee muutamassa tunnissa, netistä katon arvon ja laitan 5-10e halvemmalla niin ei jää keräilijältä keltään ostamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ihmettelen miten kannatvaa on lähettää postitse halpaa tavaraa ?
Posti maksaa enemmän kuin tavara. Onko se tienausta? hah
Tämä on syy siihen miksi nettikirppiksissä kuten torissa on turha myydä mitään alle 30€ tavaraa.
Ihan käytännön esimerkki: tiktokissa on nyt muotia käyttää vanhaa digipokkarilla jolla saa niin paskoja kuvia että ne ovat "artsyjä" ja tytär halusi tällaisen. Löysin torista 15€ hintaisen kameran ja olin myyjän kanssa samaa mieltä siitä että kameran arvo on juurikin 15€.
Myyjä rupesi ynnäämään päälle 5,9€ kuljetusta joka sopi hänelle sekä ostolaatikkoa (ihan kuin hänellä ei olisi nurkissa jotain pientä pahvilaatikkoa) ja ilmoitti että kulut ovat 10€. Ostaja maksaa.
Minulle kamera maksa
"Postikulut voin maksaa, mutta en kyllä maksa ekstra vitosta siitä pahvilaatikosta! Postipaketin voi pakata ihan mihin tahansa laatikkoon, paperiin tai vaikka muovipussiin, ei ole mikään pakko käydä ostamassa niitä postin omia pahvilaatikoita."
Minulla on kyllä kaikenlaisia laatikoita, mutta ymmärrän varsin hyvin, että kaikilla ei ole minkäänlaisia ylimääräisiä pahvilaatikoita kotona. Joillakin ei yksinkertaisesti ole tilaa säilyttää niitä.
Minuakin ärsyttää, kun joku myyjä ei suostu lähettämään sillä (helpolla) lähetysmetodilla, joka toisi paketin minulle nurkan taakse noudettavaksi ja olisi halvempi. Jotkut myyjät osaavat lähettää vain sillä kalliimmalla metodilla, että maksavat paketin Postin kassalla. Jotkut käyttävät vain Ärräpakettia, eikä minulla ole R-kioskia lähimaillakaan. Mutta minulla ei ole mitään oikeutta vaatia näitä ihmisiä tanssimaan pillini mukaan.
Loppujen lopuksi kenenkään yksityishenkilön ei tarvitse myydä sinulle tai minulle tavaroitaan juuri meidän ehdoillamme. Meillä on vapaus päättää miten ja mitä ostamme, ja heillä on vapaus päättää miten ja mitä myyvät. Eikä näillä ihmisillä ole edes mitään velvollisuutta tarjota meille hyvää asiakaspalvelua, koska he ovat vain yksityishenkilöitä siinä missä mekin.
Samaa mieltä, mutta on myös niitä, jotka ottavat tyyliin 10e postikuluja ja kun paketti tulee noudettavaksi, niin se onkin juurikin kääritty muovipussiin , otettu ilmat pois ja näni siitä saatu puolet pienemmillä postikuluilla tulemaan mitä pyydetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo noita ylihintaisia ikea tuotteita näkee paljon. Joku onneton jos erehtyy asiasta mainitsemaan saa joko vihat niskaansa tai passiivis-aggressiivisen "mene ostamaan sieltä ikeasta sitten😊"
Kerran eräs Ikea-myyjä selitti puolet korkeamman hinnan sillä, että hän on sen sieltä 150km päästä Ikeasta ostanut, eli mun pitäisi maksaa posti-/noutokulujen lisäksi vielä hänen bensat Ikeaan vuodelta kivi ja nakki.
Keväällä kävin hakemassa 240km päästä lipastoa, jonka sai matkakulujen jälkeenkin puoli-ilmaiseksi. Enkä edes tinkinyt, riitti kun varasi iltaan, sanoin että nyt lähden tulemaan että muutama tunti menee, mutta tulossa ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Ilmakitaran myynti-ilmoitus oli hauska.
Samoin iltastrippausta myyvä nuori mies. Lyönyt varmaan kaverien kanssa pienessä tuiskeessa vetoa, että kehtaa sellaisen ilmon laittaa :D
Yksi nainen laittoi Facebook-kirppikselle ilmoituksen kerrostalopihansa roskalavasta siten, että hän myi niitä lavan tavaroita. roskalava ei siis ollut hänen henkilökohtainen lavansa vaan koko taloyhtiön. Nainen myi sitä rojua omanaan ja raivosi, jos joku oli ottanut lavalta jotain. Lavalla oli lähinnä huonekaluja.
Tuopa onkin laitonta. Lava on todennäköisesti jäteyhtiön ja näin nainen on käytännössä varastanut jäteyhtiöltä. Ei tule ihan pienet sanktiot tuosta jos jää kiinni !
Henkilöt, jotka eivät suostu lataamaan Mobile Payta. Odotelkoot sitten rahojen siirtymistä.