Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jo toista kertaa tilanteessa ettei mies halua lasta

Vierailija
08.01.2022 |

Olen 33v. Aiemmassa suhteessa 4v jälkeen.mies ei halunnut lasta. Ero tuli lopulta yhtäkkiä monista syistä. Nyt olen suhteessa ja asun yhdessä miehen kanssa, jolla 10v lapsi entuudestaan. Olemme olleet yhdessä 3,5v ja alkuvuodet mies puhui koko ajan vauvan teosta. Nyt mieli om muuttunut ja nyt sanoo lopulta ettei ehkä halua lasta. Mitä ihmettä minun pitäisi tehdä? En halua erota mutten voi luopua omasta lisälapsitoiveestanikaan.

Kommentit (317)

Vierailija
161/317 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten suhdetta aloittaessa voi luvata haluavansa lapsia. Tarkoittaako se että haluaa niitä kenen kanssa tahansa. Eikö yleensä lapsia haluta juuri tietyn ihmisen kanssa.

Eihän tulevaa kumppania tunne ennen suhteen vakiintumista. Miten tälläisen asian voisi siis luvata.

Jos on sanonut haluavansa lapsia ja toteaa suhteen aikana, ettei kumppanista ole vanhemmaksi, miksi ihmeessä jatkaa sitä suhdetta? Tuohan käytännössä tarkoittaa että pitää suhdetta väliaikaisena.

Vierailija
162/317 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisas mies. Miksi kukaan haluaisi palloa jalkaansa ja tehdä elämästään raskasta kaikinpuolin. Mä nauran teille reppanoilla jotka lisäännytte. Ootte kyllä typerää porukkaa, ei voi muuta sanoa.

Tällä sun viisaalla miehellähän on jo lapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/317 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin sain lykättyä yhden eukon kanssa lapsentekoa. Hän jätti minut, eikä siltikään saanut lasta.

Hyvä, kun jätti, koska sain nuoremman ja paremman naisen itselleni.

Tarkoituksesi oli siis tahallaan lykätä naisen lapsentekoa? Miksi?

Vierailija
164/317 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puolelta ero olisi jo tullut jos ei perheen perustaminen ja lastenteko kiinnosta miestä. Itse en näe enkä ole koskaan nähnyt yhtäkään syytä olla edes parisuhteessa jos perhe ei ole tavoitteena. Itsellä 2 lasta ja aviossa lasten isän kanssa ja molemmilla oli samansuuntaiset toiveet alusta asti. Tiesin n. 3 viikon jälkeen että tässä on mies jonka kanssa perustetaan perhe.

Vierailija
165/317 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännästi miehestä leimataan itsekäs kun ei tee niin kuin nainen itsekkäästi haluaa....

Mies pettää lupauksensa ja tuhlaa naisen aikaa. Eri asia jos olisi suhteen alussa jo myöntänyt, ettei halua lapsia, eikä valheillaan houkutellut naista jäämään suhteeseen. Nainen olisi etsinyt toisen miehen, joka tahtoo lapsia, jos mies olisi ollut alusta saakka rehellinen. Siksi mies valehteli ja tuhlasi naisen aikaa ja elämää, että saisi pitää naisen. Että kukas tässä on itsekäs ja itserakas ihmishirviö?

Ei se pettänyt lupaustaan ja ei valehdellut vaikka kuinka niin väitetään. Mies on koko ajan sanonut että ei tiedä haluaako lapsia niin vaikka kuinka naiset tulkitsee tuon niin se ei ole lupaus lasten teosta

Kyllä petti. Ap kirjoitti aloitusviestissään "Olemme olleet yhdessä 3,5v ja alkuvuodet mies puhui koko ajan vauvan teosta."

Miten tuon voi tulkita niin, että mies ei tiedä haluaako lapsia vai ei? Vauvoista haaveilu yhdessä ei ole mitään epävarmuutta. Jos ei ole varma ja silti toimii näin, niin silloin tämä on TODELLA julmaa toisen tunteilla leikkimistä.

Vierailija
166/317 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsenteonko takia olet yhdessä miehesi kanssa? Yhdessäoloon pitäisi olla muita syitä, ja lapsia sitten jos molemmat haluaa.

Eihän sitä oltaisi yhdessä näinkin kauan jos ei olisi muitakin syitä olla yhdessä.Aina onkin hyvä ensin kokeilla minkälaista yhteiselo on,ennenkuin kasvattaa perhettä.

Vierailija
167/317 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on jo lapsi, joka on jo pikkulapsivaiheen ohittanut, niin voi ajatella, ettei halua uudelleen sitä. Jos teille ei tule yhteistä lasta, mies ei jää lapsettomaksi, sinä jäät.

Minulla kävi näin. Miehellä oli jo kaksi lasta edellisestä liitosta, niin hänen mielestä oli jo kiva, että voi keskittyä aikuiseen elämään, eikä häntä enää kiinnostanut rankka vauvavaihe. Näin se menee. Hänen mielestä olisi ollut kiva, kun minunkin hyvä palkkani olisi voitu laittaa matkusteluun ja hyviin ravintoloihin, ja pitää aikuisten seksilomia etelässä. Lapset oli meillä vain joka toinen viikonloppu, niin hän voi sekä syödä kakkunsa, että pitää sen.

Nykyään olen tuon miehen kanssa jo eronnutkin, ja hän hehkuttaa minulle, kun on tullut isovanhemmaksi. Niinpä.

Vierailija
168/317 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He eivät ehkä näe sinua lastensa äidiksi. Alussa ehkä, mutta tutustuessaan paremmin muuttavat mielensä.

Veikkaisin enemmänkin,että mukavuustekijät vaikuttavat asiaan eniten.Rankempi vauva-ja pikkulapsiaika ei ehkä enää innosta miestä.

Vierailija
169/317 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännästi miehestä leimataan itsekäs kun ei tee niin kuin nainen itsekkäästi haluaa....

Johtuu siitä,kun mies oli aikaisemmin puhunut itsekin haluavansa lapsen vielä.

Vierailija
170/317 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos järki ei toimi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai siinä voi kuin erota, jos mies ei halua lasta ja sinä haluat. Ette ole kuitenkaan naimisissa. Painostaa ei kannata. Ainoastaan jos vapaaehtoisesti jompi kumpi muuttaa mielensä.

Mies puhui alussa vauvan teosta ......mies puhui alussa vauvan teosta....mies puhui alussa......sopiiko kysyä miksei nainen halunnut lasta alussa kun mies halusi.

Olivat puhuneet,että jossain vaiheessa hankkivat vauvan.

Vierailija
171/317 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä nyt on ongelma kun miehellä on jo lapsi. AP tulee valmiiseen pöytään. Ei tatvitse edes synnyttää. Mitä väliä sillä on kuka on lapsen biologinen äiti?

Mutta jos tulee ero,miehen lapsi voi häipyä kuvioista kokonaan jolloin nainen jäisi ilman lasta.

Vierailija
172/317 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten suhdetta aloittaessa voi luvata haluavansa lapsia. Tarkoittaako se että haluaa niitä kenen kanssa tahansa. Eikö yleensä lapsia haluta juuri tietyn ihmisen kanssa.

Eihän tulevaa kumppania tunne ennen suhteen vakiintumista. Miten tälläisen asian voisi siis luvata.

Jos on sanonut haluavansa lapsia ja toteaa suhteen aikana, ettei kumppanista ole vanhemmaksi, miksi ihmeessä jatkaa sitä suhdetta? Tuohan käytännössä tarkoittaa että pitää suhdetta väliaikaisena.

Mun ex-mies vältteli lasten tekoa, ja lopulta kun ei muuta keksinyt, sanoi että olen semmoinen ihminen josta ei ole äidiksi.

Vuosia myöhemmin myönsi että sanoi niin vain jottei tarvitse lapsia tehdä

Olen nykyään onneksi äiti ja todella hyvä sellainen vielä.

Vierailija
173/317 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä nyt on ongelma kun miehellä on jo lapsi. AP tulee valmiiseen pöytään. Ei tatvitse edes synnyttää. Mitä väliä sillä on kuka on lapsen biologinen äiti?

Mutta jos tulee ero,miehen lapsi voi häipyä kuvioista kokonaan jolloin nainen jäisi ilman lasta.

Mulle kävi näin. Olin todella osallistuva äitipuoli 15 vuotta. Tuli ero ja mies oli niin katkera, että välit meni koko hänen sukuun, myös lapsiin. Toinen tytöistä on kerran isältään salaa käynyt näyttämässä mulle vauvansa.

Vierailija
174/317 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TaaviJ kirjoitti:

Miksi kukaan mies haluaisi elää naisen kanssa, joka käyttää häntä ainoastaan työkaluna lisääntymiseen?

Miten niin ainoastaan?

Se on tärkeä asia ihmiselle joka sen lapsen haluaa. Se voi olla jollekin elämän ainoa päämäärä/tarkoitus.

Ja toki bonuksena vielä näinkin voi käydä: nainen luopuu unelmastaan ja pari elää 45vuotiaiksi asti yhdessä ilman lapsia. Sitten mies keksii, että eikun haluankin lapsen, lähtee nuoremman naisen mukaan ja tämä 45v nainen jääkin yksin. Ilman edes sitä lasta josta luopui miehen mieliksi aikoinaan. Näitä on paljon.

t. lapseton nainen

Tai sitten nainen saa lapsensa ja alkaa pikkuhiljaa vieroittaa miestä pois omasta ja lapsen elämästä. Miehelle jää elatusmaksut menetetyt unelmat, joista lapsen vuoksi luopui.

Vieroittaa? Aika freudilaista. Vauvan äiti ei ole miehen oma äiti vaan aivan muu nainen, jota miehen tulisi naisena rakastaa.

Ei tuolla äitiydellä ole mitään tekemistä miehen rakkauden kanssa. Kun lapsen halunnut nainen saa vauvansa, on mies tehtävänsä tehnyt. Toki siltä voi vielä rahaa ja apua arkeen saada, mutta valitettavan usein naisen mielenkiinto miestä ja parisuhdetta kohtaan lopahtaa tässä kohtaa lopullisesti. 

Vierailija
175/317 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumma kyllä en tunne yhtäkään naista joka olisi muuttanut mieltään lastenhankkinasta. Heti suhteen alussa nainen on sanonut miehelle että haluaa lapsia tai sitten ei. Ja se päätös on pitänyt.

Mutta miehet... Miehet eivät ole rehellisiä, se tässä on ongelma. Miehet ns. antavat naisen ymmärtää haluavansa lasta tulevaisuudessa, mutta sitten kun suhde vakiintuu ja nainen alkaa puhua lapsen hankkimisesta miehen lupauksen perusteella, mies sanookin ei.

Tai sitten mies ei osaa vuosienkaan jälkeen haluaako vai ei. Kun vuosien vedättämisen jälkeen mies sanookin ettei halua lapsia, hänen tahtoaan kunnioittava lasta haluava nainen sitten kiltisti eroaa. Tämän jälkeen mies sitten voikin ruveta suhteeseen sellaisen naisen kanssa, joka vaan pakottaa miehen hankkimaan lapsen. Sitten se onkin miehestä ihan okei yhtäkkiä.

Miehen mielipidettä kunnioittavaa naista siis vedätetään, hänen elämästään ja toiveistaan ei välitetä. Sellaisella naisella elämästä menee hukkaan vuosia näiden vedättäjien takia.

Siksi naisten pitäisi tässä asiassa vain ajatella itseään. Toki jos rakastuu mieheen joka ei halua lapsia, voisko edelleen jatkaa suhdetta, mutta kumpikin asuu erillään, ja nainen hankkii lapsen omillaan. Sitäkin olen kuullut, että naiset, jotka eivät löydä lapsia haluavaa miestä, muuttavat asumaan yhteen tai lähelle toisiaan ja hankkivat lapset ja sitten hoitavat niitä kimpassa.

Kuvitelmat onnellisesta ydinperheestä eivät useinkaan toteudu, joten miksi yrittää pakottaa ketään vanhaan malliin. Pitää itse tehdä omat päätökset ja tarvittaessa hankkia se lapsi yksin.

Oliskoko kyseessä sama minkä olen kohdannut useassa suhteessa jossa alussa nainen on ihana, hurmaava ja mukava mutta suhteen vakiintumis vaiheessa on muuttunut pirttihirmuksi diktaattoriksi jonka kanssa en todellakaan halua lisääntyä vaikka alussa olisin hänen kanssa halunnut. Mutta helppohan se on miehiä syyttää aina kun ei haluta nähdä itsessä vikoja. Miten se on vedättämistä jos on koko ajan sanonut että ei tiedä haluaako ja sitten huomaa että ei halua ja nainen on itse tulkinnut että ei tiedä tarkoittaa kyllä?

Mun mieheni oli exälleen kertonut jo tavatessa, että erosi äskettäin päättyneestä avioliitostaan koska vaimo halusi perheen, hän ei. Eukko oli suhteen alun kompannut, ettei hänkään taida haluta lapsia, kun ikääkin jo oli pitkälle neljättä kymmentä. Kunnes muutaman vuoden kuluttua alkoi armoton painostus; vedottiin väestöliiton asiantuntijan blogiin "älä varasta 8 vuotta naisen elämästä" ja päivittäiset syytökset naisen mahdollisuuden äidiksi pilaamisesta. Erohan siitä tuli.

Noh, vuosia myöhemmin selvisi, että muija oli yrittänyt vuosia salaa raskaaksi, käynyt jopa raskautumista edistäviä hoitoja. Onneksi ei onnistunut..

Tämä on temppu josta miesten tulee olla tietoisia, jotta osaavat sitä varoa.

Vierailija
176/317 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se siitä vatvomisesta kirjoitti:

Mun puolelta ero olisi jo tullut jos ei perheen perustaminen ja lastenteko kiinnosta miestä. Itse en näe enkä ole koskaan nähnyt yhtäkään syytä olla edes parisuhteessa jos perhe ei ole tavoitteena. Itsellä 2 lasta ja aviossa lasten isän kanssa ja molemmilla oli samansuuntaiset toiveet alusta asti. Tiesin n. 3 viikon jälkeen että tässä on mies jonka kanssa perustetaan perhe.

Ja jos teille sattuisi tulemaan ero ja myöhemmin tapaisit miehen, jonka kanssa haluat suhteen, niin olisiko senkin suhteen ehtona yhteinen lapsi?

Vierailija
177/317 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies pettää lupauksensa ja tuhlaa naisen aikaa. Eri asia jos olisi suhteen alussa jo myöntänyt, ettei halua lapsia, eikä valheillaan houkutellut naista jäämään suhteeseen. Nainen olisi etsinyt toisen miehen, joka tahtoo lapsia, jos mies olisi ollut alusta saakka rehellinen. Siksi mies valehteli ja tuhlasi naisen aikaa ja elämää, että saisi pitää naisen. Että kukas tässä on itsekäs ja itserakas ihmishirviö?

Ei se pettänyt lupaustaan ja ei valehdellut vaikka kuinka niin väitetään. Mies on koko ajan sanonut että ei tiedä haluaako lapsia niin vaikka kuinka naiset tulkitsee tuon niin se ei ole lupaus lasten teosta

Kyllä petti. Ap kirjoitti aloitusviestissään "Olemme olleet yhdessä 3,5v ja alkuvuodet mies puhui koko ajan vauvan teosta."

Miten tuon voi tulkita niin, että mies ei tiedä haluaako lapsia vai ei? Vauvoista haaveilu yhdessä ei ole mitään epävarmuutta. Jos ei ole varma ja silti toimii näin, niin silloin tämä on TODELLA julmaa toisen tunteilla leikkimistä.

On eri asia puhua lapsista kuin haluta lapsia. Ja molemmista on pitkä matka siihen, että lupaa kumppanilleen lapsia. 

Vierailija
178/317 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupaus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voidaanko siis syyttää naisia lupauksien rikkomisesta ja valehtelusta jos ei ole enää myöhemmin samaa mieltä joka asiasta kuin oli suhteen alussa? Vai onko niin että naiset saa muuttaa mielipidettä asiassa kuin asiassa mutta mies ei?

Vierailija
179/317 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos järki ei toimi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai siinä voi kuin erota, jos mies ei halua lasta ja sinä haluat. Ette ole kuitenkaan naimisissa. Painostaa ei kannata. Ainoastaan jos vapaaehtoisesti jompi kumpi muuttaa mielensä.

Mies puhui alussa vauvan teosta ......mies puhui alussa vauvan teosta....mies puhui alussa......sopiiko kysyä miksei nainen halunnut lasta alussa kun mies halusi.

Olivat puhuneet,että jossain vaiheessa hankkivat vauvan.

Tuo on ihan oma tulkintasi. Ei aloituksessa niin sanota. Voi hyvinkin olla, että mies olisi aluksi lapsen halunnutkin, mutta sopeutui myöhemmin ajatukseen lapsettomuudesta, kun ap:lle ei silloin sopinut.

Vierailija
180/317 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lupaus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voidaanko siis syyttää naisia lupauksien rikkomisesta ja valehtelusta jos ei ole enää myöhemmin samaa mieltä joka asiasta kuin oli suhteen alussa? Vai onko niin että naiset saa muuttaa mielipidettä asiassa kuin asiassa mutta mies ei?

Ex halusi suhteen alussa seksiä, mutta petti lupauksensa kun mentiin naimisiin. Varasti minulta parhaat vuoteni tuolla huijauksellaan.