Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko julmaa jättää lapsi ilman vappupalloa?????

Vierailija
30.04.2015 |

kauhuissani luin kun joku mamma tuolla toisessa ketjussa oikein brassaili kuinka jätti pienen avuttoman lapsen ilman vappupalloa kun sai kiukkukohtauksen kaupassa :( Oli puhunut kotona kuinka kaupassa käyttäydytään ja lapsi saanut kohtauksen oli uhkannut että seuraavasta lähtee isän kanssa autolle ja ei saa vappupalloa ja oli tehnyt niin. tuossa lapsi oppii että äiti hylkää ja ei saa ikinä mitään kivaa. kamala äiti. 

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

xD

Vierailija
2/28 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, vappupallo on pakollinen elinehto... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun syrjäytyminen johtuu täysin siitä, että 5-vuotiaana en saanut vappupalloa.

Vierailija
4/28 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuli narkkari, kun en yhtenä vappuna saanu vappupallia.

Vierailija
5/28 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja PALLOA!!
- numero 5

Vierailija
6/28 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä muistan ikuisesti kun 12-vuotiaana halusin vappupallon ja mulle sanottiin "mitä sä sellaisella teet, iso ihminen". :( 12-vuotias liian vanha vappupallolle???

Vierailija
7/28 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo oikeasti oli julma äiti. Kohtuuton rangaistus. Vappupallo on hyvin tärkeä.

Muistan, kun kerran toin kotiin jostain jonkun ilmaisen pallon viikkoja ennen vappua ja lapseni alkoi kovati itkeä. Ihmettelin itkua ja lopulta selvisi, että lapsi itki siksi, että luuli silloin olleen vappu ja ei saanutkaan itse valita jotain kivaa palloa, vaan sai tylsän pallon, jossa luki vaan joku tylsä mainosteksti.

Miehelleni jäi trauma siitä, että äitipuolensa otti huonon käytöksen takia antamansa joululahjat takaisin. (Kuulin mieheni tädiltä tämän asian, kun ihmettelin mieheni omituista suhtautumista joululahjoihin ja synttärilahjoihin.)

Vierailija
8/28 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmankos musta tuli tällainen kun en saanut koskaan lapsena heliumpalloa kun vanhemmat oli aina peeaa.t.ammattivalittaja

Vierailija
9/28 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on liian suuri rangaistus. Lapsen pitää saada kokeilla rajojaan ja uhmata turvallisesti. Siten, että siitä ei seuraa kohtuutonta rangaistusta vaan "kasvatuskeskustelu."

Vierailija
10/28 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että huonosta käytöksestä Pitäs palkita?Tulee niitä wappuja joka vuosi,ehkä ens kerralla käyttäytyy.

Vierailija
11/28 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kohtuuton rangaistus kiukkukohtauksesta. Tai riippuu vähän lapsen iästäkin, tietyssä iässä niitä kiukkukohtauksia on lapsen kuitenkin lähes mahdotonta hallita jos sellainen tulee. Siksi on julmaa rangaista sellaisesta mille ei voi mitään, ainakaan noin isolla rangaistuksella. Kyllä vanhemmankin pitää pystyä myöntämään jos tuli suutuksissaan lätkäistyä kohtuuton rangaistus.

Vierailija
12/28 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaankaan ole kohtuuton. Lasta on varoitettu jne.

Vierailija
13/28 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä vanhemmat, jotka vetoavat ennalta varoittamiseen voisivat katsoa peiliin. Lapselle tulee tuollaisessa tilanteessa nimenomaan sellainen hermostunut tunne, jossa on vaikea hillitä olemistaan. Sen sijaan kauppaan pitäisi mennä ihan normaalitunnelmissa, eikä herätetä mahdollisuutta kiukkuun, eikä varsinkaan manata ajatusta, että "sinä kuitenkin käyttäydyt huonosti".

Miltä teistä itsestänne tuntuisi, jos töissä esimieskin aina odottaisi teiltä vain pahinta?

Vierailija
14/28 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se vasta traumaattinen lapsuus oli. Ihmettelin, miks naapurit nauro mun hienolle vappupallolle. Vedin siis perässäni, täyteen puhallettua kondomia. Isällä oli hitusen outo huumorintaju:)

Vierailija
15/28 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu vähän minkä ikäinen lapsi. Pienet taaperot nyt ei vapusta kauheasti ymmärrä.

Vierailija
16/28 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan liian kova rangaistus jättää vappupallo ostamatta. Muutenkaan en tajua tuollaista jos jotain, niin sitten -kasvattamista. 

Meillä mennään kauppaan ja ollaan lähtökohtaisesti ihmisiksi. Jos ei olla, niin siitä keskustellaan asiallisesti siellä kaupassa tai sitten myöhemmin, riippuu lapsen iästä. Vappupalloa tai muutakaan ei menetä siksi että on tunteidenhallinan opettelu vielä kesken. 

Vierailija
17/28 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:38"]

Mä kyllä muistan ikuisesti kun 12-vuotiaana halusin vappupallon ja mulle sanottiin "mitä sä sellaisella teet, iso ihminen". :( 12-vuotias liian vanha vappupallolle???

[/quote]

Niinpä. Minäkään en lapsena palloja saanut, aikuisena olen ostanut ja aion jatkossakin ostaa pallon itselleni joka vuosi niin kauan kuin elän. Tänä vuonna ostin ison Minion -muotopallon, se on ihana! :)

Nainen 41-v

Vierailija
18/28 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

noita palloja nyt saa joka päivä, onko julmaa jättää lapsi pallotta esim. ensi viikon tiistaina?

Vierailija
19/28 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en myöskään saanut koskaan lapsena vappupalloa, koska ne olivat kuulemma liian kalliita. Mutsi kävi kyselemässä hintoja ja yritti tingata ja sitten se aina päättyi siihen, ettei kuitenkaan saatu. Mutsi esitti sitten marttyyria ja kotona puhalleltiin palloja, tosin niitäkin vasta kun oltiin jotain teinejä, sitä ennen se oli olevinaan niin vaarallista. Taisin olla ainakin 16 ennen kuin sain ekan heliumpallon.

Nyt mulla ei ole rahaa ostaa palloa, mutta ehkä joskus vielä on.

Vierailija
20/28 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin oli pakko saada pallo tänä vappuna, kun olen ollut niin monta vappua ilman.
m22

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi