Meidän perhe taas keskenään vapun :(
Olisi tämä varmasti mukavaa, jos olisi oma valinta. Mutta kun ei ole. Ja turha tulla sanomaan, että miksi et järjestä itse. Olisin järjestänyt, mutta kukaan ei ollut tulossa. Kaikilla on omat juttunsa eikä yhdellekään tullut mieleen pyytää meitä mukaan. Kurja tunne, kun aina välillä saa huomata kuinka yksin sitä on.
Lapset sai juhlia vappua päiväkodissa tänään, miehellä on illalla työvuoro. Ei siinä, ei miehelläkään paljoa ole ystäviä mutta hän ei kärsi tilanteesta. Minä kärsin :(
Kommentit (45)
Minulla on aivan sama ongelma kuin ap:lla. Mies ei koe tätä ongelmaksi ollenkaan. Pikkuhiljaa olen vain yrittänyt hyväksyä tilanteen ja lopettanut miettimisen ketä kutsuisi ja voi kun joku kutsuisi meidät.
No mikset juhlista lasten kanssa? Simaa, munkki, ilmapalloja, serpentiiniä, naamiaisasut. Ei sitä kummempaa tarttr.
Juuri vappuna on aihettakin vältellä ihmisiä. Enemmistö on kansallisen kännipakkomielteen riivaamia kuitenkin. Nyt kuuluu, nyt täytyy vetää viinaa hullun tavalla. En kaipaa sellaista seuraa yhtään.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:02"]
No mikset juhlista lasten kanssa? Simaa, munkki, ilmapalloja, serpentiiniä, naamiaisasut. Ei sitä kummempaa tarttr.
[/quote]
Niin teenkin. Koristelin kodin aamusta ilmapalloilla ja serpentiinillä. Me paistetaan munkkeja ja grillataan vartaita, juodaan limsaa ja katsotaan kolmestaan elokuva. Sitten laitan lapset nukkumaan ja menen saunaan.
Mutta kaipaan sellaista hälinää, kaipaan kuulua jonnekin. Haluaisin olla osa isompaa porukkaa. Haluaisin paistaa munkkeja enemmän ja kestitä muita. Tai tulla kutsutuksi naamiaisiin. AP
Juhlikaa keskenänne!! Tavallaan ymmärrän, kun meidätkin usein jätetään kutsuttavien ulkopuolelle, mutta toisaalta osaan kyllä juhlistaa pyhiä oman perheen keskenkin. Vähän vaivaa ja laittamista, ja lapsille omat valmistelupuuhat, niin kyllä se juhlalta tuntuu. Eroaa kuitenkin perusperjantaista.
Minä taas olen ihan yksin. Ei ole perhettä eikä ystäviä.
Että oikein kärsit? :D kakaroille serpentiinit ja hyrrät ja paikalliselle vapputorille nauttimaan tunnelmasta. Vai jotain aikuisten ryyppybileitäkö kaipasit?
Aika harva nyt vappua oikeasti viettää! Siis lapsiperheitä tarkoitan. Meillä peruuntui vappujuhlat ja olen tavallaan helpottunut. Yksi perhe ei kestä tuota ja ovat nyt ihan sekaisin kun ei ole "mitään".
Mikset järjestä itse ja kutsu porukkaa mukaan? Tarpeeksi ajoissa kutsut ja alat järjestää juhlia! Turha odottaa, että muut aina järjestää ja kutsuu mukaan.
Naapurit? Lasten ystäviä perheineen? Meille tulee tänään esikoisen paras ystävä perheineen, huomenna mennään keskimmäisen parhaan kaverin kotiin ja la-su ollaan sit ihan "omilla kavereilla" kylässä. Laajentakaa populaatiota, ei se sen kummempaa ole.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:06"]
Että oikein kärsit? :D kakaroille serpentiinit ja hyrrät ja paikalliselle vapputorille nauttimaan tunnelmasta. Vai jotain aikuisten ryyppybileitäkö kaipasit?
[/quote]
Kyllä kärsin, koska minulla ei ole ystäviä. Kärsin, koska sama on toistunut joka vappu, juhannus, uusi vuosi jne. Koska olen yleensä juhlinut synttäreitäni yksin, kunnes tapasin mieheni ja sittemmin hänen kanssaan. En kaipaa aikuisten ryyppäjäisiä vaan sitä, mitä yllä kuvailin. Enkä kaipaa ilkeijöitäkään. Ap.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:09"]
Naapurit? Lasten ystäviä perheineen? Meille tulee tänään esikoisen paras ystävä perheineen, huomenna mennään keskimmäisen parhaan kaverin kotiin ja la-su ollaan sit ihan "omilla kavereilla" kylässä. Laajentakaa populaatiota, ei se sen kummempaa ole.
[/quote]
Olen yrittänyt! Naapurissa asuu keski-ikäisiä ihmisiä joilla joko ei ole lapsia tai lapset jo muuttaneet pois kotoa. Soitin tänäänkin vielä kahdelle tutulle, mutta molemmilla oli jo suunnitelmat lyöty lukkoon. Jos ei ole sitä omaa piiriä, ei sinne ihan totta noin vain tungeta. Mutta oikeasti, olen yrittänyt.
En edes tiedä miksi avauduin tästä. Antaa olla. Ap
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:06"]Minä taas olen ihan yksin. Ei ole perhettä eikä ystäviä.
[/quote]
Mulla sama, paitsi sisko soitti äsken ja kyseli suunnitelmia. Kukaan muu ei ole kysynyt, ja mulla ei nykyään ole sosiaalista elämää perheenjäsenten lisäksi. Mutta vietän ainakin tämän päivän&illan yksin, koska iski flunssa ja olen kuumeessa. Muuten olisin voinut mennä heille hengaamaan. Ei ne lapset estä vapputunnelmaa! Mekin käytiin siskon perheen kanssa Hakaniemen torilla viime vappuna. Sulla on sentään lapset seurana ja luomassa iloista tunnelmaa. Mä makaan yksin kotona kuumeessa eikä kukaan oo ees hoitamassa :(
Mekin ollaan keskenään kotona. En tunne paljon lapsiperheitä ja ainoa läheinen perhe viettää vapun muualla. Ei kyllä mua erityisesti haittaa. Ihan kiva ois grillata muiden kanssa, mutta omspahan on syyni kun en ole kovin supsittua seuraa. Olen varnaan vähän introvertti ja ystäviä kaipaan lähinnä tällaisiim hetkiin.
Jos soitit vasta tänään jollekin tutulle, se on aika viime tingassa. Yritä seuraavalla kerralla pari viikkoa ennen vierailun/juhlan ajankohtaa eikä samana päivänä. Usein tällaiset juhlat vietetään läheisten tuttujen kanssa. Jos teillä ei oikein sellaisia ole, niin kutsu joku tuttava/lasten kaveriperhe tms. teille joku kerta muuten vaan vaikkapa viikonloppuna grillaamaan. Siitä se lähtee. Jos lasten kaverit vierailee teillä, niin on ihan luontevaa joku kerta kaverin äidille ehdottaa, että tulisitteko koko perhe meille kahville tms.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:16"]
Jos soitit vasta tänään jollekin tutulle, se on aika viime tingassa. Yritä seuraavalla kerralla pari viikkoa ennen vierailun/juhlan ajankohtaa eikä samana päivänä.[/quote]
Niinhän minä teinkin. Soitin vielä tänään, mutta yritin jo muutama viikko sitten järkätä illanistujaisia. EI ONNISTUNUT. Ap
No tänään juhlitte lasten kanssa ja toivotaan, että ensi kerralla käy parempi tuuri vieraiden suhteen!
Mua ärsyttää väkisin järjestetyt illanistujaiset ystäväperheiden luona. Mieluummin vietän vappua oman perheen kesken. Joskus jotkut ex tempore juhlat voi olla ihan hauskoja, mutta jos pitkään järjestetään ja suunnitellaan, tulee takuulla tylsä ilta.
Meillä naapurit juhlivat tuossa taloyhtiön pihalla. Meitä ei pyydetä koskaan mukaan, koska emme kuulu porukkaan. Ja se taas johtuu siitä, että lapsemme ovat ne vanhimmat, muut ovat tutustuneet paremmin hiekkiksellä jne. Hyvät välit itsellänikin on kaikkiin, mutta emme kuulu porukkaan. Tokihan taloyhtiön grillille voi änkeä mukaan, mutta ei se tunnu luontevalta, koska nämä muut ovat suunnitelleet tämän yhdessä etukäteen.
Mulla sama ongelma. Muutettiin muutama vuosi sitten töiden takia uuteen paikkaan eikä täältä ole saatu sellaisia kavereita, kenen kanssa voisi järjestää juhlia puolin tai toisin. Ikävä on välillä entisiä kuvioita, missä oli paljon kavereita. No, oma valinta. Oman perheen kanssa on toki kivaa, mutta isommalla porukalla olis vielä kivempaa.