Töihin paluu AHDISTAA
Siis nyt 3v kotiäitiyttä takana, olen innoissani siitä että pääsen töihin mutta myös AHDISTAA.... Siis syvästi ahdistaa ajatus siitä että en olekkaan lapsen Ykköshoitaja päivien aikana. Arki on kiireistä ja illalla ajattelee että taas huomenna sama ruljanssi. Toisaalta taas ihanaa kun kaupassa ei tarvitse laskea senttejä ja voidaan ostaa monipuolisempaa ruokaa. Viikonloppuisin on rahaa käydä huimalassa yms lapselle kivoissa paikoissa. Meidän lapsi on vielä lievästi erityislapsi. (Ehkä)
Miten te muut olette kokeneet töihinpaluun?
Kommentit (5)
Voitko tehdä lyhennettyä työviikkoa? Minä tein 3-päivästä viikkoa lasten ollessa pieniä, ja se oli IHANAA! Ensin kolme päivää töissä (ma-ke) ja sitten neljä päivää viikonloppua (to-su). Keskiviikkoisin oli aina ihan kypsä jäämään kotiin, mutta niin oli sunnuntainakin intoa puhkuen ihana valmistautua töihin. Hoitomaksut olivat pienemmät kun ei ollut täysaikainen hoito, ja toisaalta verottaja alensi veroja mukavasti kun tulot olivat kuitenkin pienemmät kuin kokopäivätöissä.
Suosittelen lämpimästi, jos vain työnantaja suostuu!
Jos ahdistaa, niin älä mene töihin. Suomi on siitä kiva maa, että täällä voi itse valita, käykö töissä vai ei.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:11"]Jos ahdistaa, niin älä mene töihin. Suomi on siitä kiva maa, että täällä voi itse valita, käykö töissä vai ei.
[/quote]
Jotkut tahtovat tehdä töitä, ja tienata rahaa vaikka se alku ahdistaakin. Mies sanoi että minulla on eroahdistus.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:02"]Voitko tehdä lyhennettyä työviikkoa? Minä tein 3-päivästä viikkoa lasten ollessa pieniä, ja se oli IHANAA! Ensin kolme päivää töissä (ma-ke) ja sitten neljä päivää viikonloppua (to-su). Keskiviikkoisin oli aina ihan kypsä jäämään kotiin, mutta niin oli sunnuntainakin intoa puhkuen ihana valmistautua töihin. Hoitomaksut olivat pienemmät kun ei ollut täysaikainen hoito, ja toisaalta verottaja alensi veroja mukavasti kun tulot olivat kuitenkin pienemmät kuin kokopäivätöissä.
Suosittelen lämpimästi, jos vain työnantaja suostuu!
[/quote]
Tämä ei ole valitettavasti mahdollista. :/ onneksi sentään on työaika virka-aikana.
Ymmärrän tilanteesi, itse kävi parin ekan viikon aikana töissä välillä WC:ssä itkeskelemässä, koska ero lapsesta tuntui päivän aikaan niin raastavalta. Mutta kun huomaa, että illalla ja viikonloppunakin ehtii puuhailemaan kaikenlaista ja lapsi tuntuu tyytyväiseltä hoitopaikkaan mennessä, asia unohtuu. Järjestä arkesi niin, että ei tarvitse mennä tarhasta väsyneen lapsen kanssa vielä kauppaan vaan menette suoraan kotiin. Toki lapsi voi sairastella aika lailla aluksi, kun flunssat tarttuvat muilta hoitolapsilta.