Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulumenestys ja rikollisuus

Vierailija
30.04.2015 |

Täällä oli eilen puhetta ja joillekin oli muka yllätys, että huono koulumenestys korreloi rikollisuuden kanssa.

http://www.hs.fi/m/kotimaa/a1422336419099

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:40"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:20"]

Rautalangasta: Melkein kaikki vangeilla on koulutuksena pk (huonosti käytynä) tai ei edes pk käytynä. Tämä ei tarkoita, että kaikki huonosti menestyneet ovat vankeja. Mutta lukion käyneitä plus 9-10 peruskoulussa saaneet ovat hyvin hyvin harvoin vankilassa tulevaisuudessa !!

[/quote]

Joo mutta ne plus 9-10 saaneet tekee pikkasen pahempia rikoksia niinkun seinäjoella. Nyt kun se tekijä ei ollutkaan se rosa joka tekee vaikka mitä niin poliisi on sormi suussa. Jos olisi ollut niin kaikki olis hyvin ja voisitte taputtaa käsiä. Se että on vähän tyhmempi pää ja ei pysty keskittymään ei tarkoita ettei ymmärtäis mikä on täysin väärin. Yleensä ymmärretään paremmin kun ajatellaan selkeämmin ja sen takia jää sitten kiinnikin useemmin. 
[/quote]

Oletko vajakki? Surullinen tapaus, kyllä. Mutta erittäin harvinaista. Myös erittäin suuri osa murhaajista on peruskoulun huonosti suorittaneita häiriköitä. Ihan tilastojen mukaan.

Vierailija
22/32 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 12:06"]Korreloi hyvin vahvasti. Usein taustalla oppimis-tai keskittymisvaikeuksia. Yhden tutkimuksen mukaan 90% Suomen nuorisovangeista on lukihäiriöisiä. Tietysti poikkeuksiakin on.
[/quote]

Juuri näin. Lukekaa tuo artikkeli huolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:08"]No tuossa faktalaatikossa se luki selvällä suomen kielellä.

-Vangeilla selvästi heikompi koulutustaso kuin muulla väestöllä.

-Pelkkä peruskoulu on käytynä 70% vangeista.

-7 % vangeista ei ole edes pk-todistusta.
[/quote]

Näin.

Vierailija
24/32 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:40"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:20"]

Rautalangasta: Melkein kaikki vangeilla on koulutuksena pk (huonosti käytynä) tai ei edes pk käytynä. Tämä ei tarkoita, että kaikki huonosti menestyneet ovat vankeja. Mutta lukion käyneitä plus 9-10 peruskoulussa saaneet ovat hyvin hyvin harvoin vankilassa tulevaisuudessa !!

[/quote]

Joo mutta ne plus 9-10 saaneet tekee pikkasen pahempia rikoksia niinkun seinäjoella. Nyt kun se tekijä ei ollutkaan se rosa joka tekee vaikka mitä niin poliisi on sormi suussa. Jos olisi ollut niin kaikki olis hyvin ja voisitte taputtaa käsiä. Se että on vähän tyhmempi pää ja ei pysty keskittymään ei tarkoita ettei ymmärtäis mikä on täysin väärin. Yleensä ymmärretään paremmin kun ajatellaan selkeämmin ja sen takia jää sitten kiinnikin useemmin. 
[/quote]

Potaskaa. KAIKILLA vangeilla (myös henkirikoksen tehneillä) on erittäin huono koulumenestys. Tämä tutkittua tilastofaktaa

Vierailija
26/32 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vankien tausta löytyy melkein aina
-Erittäin heikko koulumenestys
-Käytöshäiriöitä
-Kotona päihdeongelmia plus köyhyyttä

Kaikista köyhistä ja "tyhmistä" ei tietenkään tule rikollisia

Vähän sama kuin hpv-virus. Kaikille ei tule syöpää, joilla on se, mutta liki jokaisesta syövänäytteestä se löytyy.

Vierailija
27/32 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:25"]

Ei mulle tarvi rautalankaa vääntää, mä osaan kyllä lukea tilastoja. Mä en vain tiedä, mitä me teemme sillä tiedolla, että vangeilla on huono koulumenestys. Kun huono koulumenestys ei kuitenkaan AIHEUTA rikollisuuta twi vangiksi joutumista, eikä edes merkittävästi lisää riskiä. (Jos näin olisi, pitäisi valtaosan huonosti koulussa menestyneistä päätyä rikollisiksi, mikä ei taas pidä paikkaansa. Ny ei voida sanoa edes, että huono koulumenestys altistaa rikollisuudelle. Voidaan sanoa ehkä, että kohtuullinen koulumenestys jossain määrin suojelee rikollisuudelta.)

Meillä on tässä siis täysin mitäänsanomaton ja käyttökelvoton pala dataa, mutta TIETOA ja informaatiota puuttuu. Mihin siis ap tähtää tällä ilmoituksellaan? eikö hän itse osaa lukea tilastoa, vai haluaakko hön tarkoituksella väärinkäyttää sitä leimaamaan jotain ryhmää?

[/quote]

Ymmärrän pointtisi. Olen samaa mieltä.

Vierailija
28/32 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei siitä muuksi muutu vaikka kuinka vinkuisi. Melkein jokaisella vangilla on taustalla erittäin huono koulumenestys ja köyhyyttä. Mikä siinä on vaikea myöntää?

Vierailija
29/32 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 13:01"]Vankien tausta löytyy melkein aina
-Erittäin heikko koulumenestys
-Käytöshäiriöitä
-Kotona päihdeongelmia plus köyhyyttä

Kaikista köyhistä ja "tyhmistä" ei tietenkään tule rikollisia

Vähän sama kuin hpv-virus. Kaikille ei tule syöpää, joilla on se, mutta liki jokaisesta syövänäytteestä se löytyy.
[/quote]

Juuri tätä ajoin takaa. Korson lähiömutsit eivät halua vain myöntää faktoja

Vierailija
30/32 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hoiiiiii. Mie oon ainaki käyny lukion ja yliopiston.

tv. Puukko-mustalainen Korsosta

Vierailija
31/32 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 13:34"]No hoiiiiii. Mie oon ainaki käyny lukion ja yliopiston.

tv. Puukko-mustalainen Korsosta
[/quote]

Hoiii ! Siekiiiii???? Mie kans! Mie oon riplomi-inssinöri!

Tv. Raikku

Vierailija
32/32 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up