Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttaako liikunta ja luonnossa ulkoilu todella masennukseen?

Vierailija
07.01.2022 |

Ja miten saisi itsensä kokeilemaan? Kokemuksia?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten olin todella uupuneessa ja masentuneessa olotilassa, kroppa kävi ylikierroksilla. Silloin napsin päivittäin B-12 vitamiina (metyylikobalamiini muotoa)  ja pystyin tuntemaan sen mieltä piristävän vaikutuksen. Normaalissa olotilassa en varmastikaan huomaisi mitään, mutta siinä tilassa tuollaisen pienenkin muutoksen voi havaita. Tämä vaikutti n. 2 tuntia kun vaikutus lakkasi.   Uskoo ken tahtoo, mutta näin itse koin.

Suosittelen, muutenkin kun tuo vaikuttaa mielialaan. Eipä muistakaan vitamiineista haittaa ainakaan ole varsinkaan näin talvella.

Vierailija
42/45 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu myös varmasti missä kävelee. Jos pääsee nopeasti luonnon keskelle, se on ihan eri asia kuin kävellä ensin 20 min jossain harmaassa betoniviidakossa ennen kuin näkee edes kunnolla metsää.

Jotain Lapin tuntureissa tai Itä-Suomen järvien keskellä kävelyä ei oikein voi verrata siihen kun kävelee jossain itähelsinkiläisessä lähiössä. Kaikkia olen kokeillut. Kaikilla ei ylipäätään ole kauniita maisemia yhtä helposti lähettyvillä, se ainakin vaikuttaa myös motivaatioon mennä lenkille tai ulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkö saisit itsesi kokeilemaan? No katso ensin ulos, että siellä on tarpeeksi valoisaa. Sen jälkeen pue päällesi riittävä määrä vaatteita ja kengät. Sitten menet vaan ovesta ulos.

Asiaa auttaisi, jos sinulla olisi joku, joka lähtisi kaveriksi, vaikka koira.

Vierailija
44/45 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestä on tuntunut että korrelaatio kulkee päinvastaiseen suuntaan: mitä paremmin voin sitä enemmän liikun eikä se edes vaadi mitään pakottautumista. Syvässä masennustilassa pelkkä sängystä ylösnousu oli ihan riittävän rankka urheilusuoritus, eikä sitä tilaa mitenkään ehkäissyt aiempi ahkera liikkuminen. Nyt kun olen taas toimintakykyinen huomaan kyllä ulkoilun ja sykkeen nostattamisen virkistävän hieman jos on väsynyt olo.

Vierailija
45/45 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostakin luin joskus ,että päivittäin pitäisi kävellä 1h30min jotta se vaikuttaisi mielenterveyteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi