Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämä on ilotonta.

Vierailija
07.01.2022 |

Ilotonta ja suorittamista, pakko käydä töissä ja täyttä työaikaa, pakko tehdä kotitöitä, pakko vain jaksaa ja jaksaa ja jaksaa vaikka ei jaksaisi.
Mistä saisi iloa elämään? En saa läheisyyttä enkä hellyyttä mistään, kamala ikävä pois muuttanutta lasta, pelkkää arkea ja ankeaa oli lomalla tai töissä.
Oikeasti, en näe valoa missään, joskus satunnaisia paremman olon pilkahduksia, mutta vain silmänräpäyksen ajan ja nekin kerrat hävinneet lähes täysin.
Ahdistaa aloittaa tämä uusi vuosi, kun tietää, että se on tätä samaa kuin vuosikaudet ennen sitä ja vielä paskempana koska ikävä ja ties mitä.
En jaksaisi enää.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen kotitöitä yksin elävällä on niin paljon ettei niitä jaksa. Osta valmisruokaa äitien tekemää ja vähennä siivousta niin vähemmälläkin pärjää. Helppoahan yksinäisellä on kuin jollain suurperheellisellä. 

En minäkäkään himo siivoa ja stressaa itseäni millään siivoomisella. Siivoon sitten kun inspiraatio tulee. 

Vierailija
22/30 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tätä unta riittää, minua vaivaa sekin.

Nukuin viime yönä lähes 9h enkä silti herännyt virkeänä, sama juttu nukuin sitten 7+h tai tuon.

Ja tänäänkin jo nukkunut päiväunet.

Sitten kun töihin ke palaan niin olen aivan naatti aamuisin kellon soidessa 6 aikaan ja tosiaan yöunille olisin valmis jo joskus klo19-20 enkä jaksa töiden jälkeen kuin välttämättömän enkä oikein sitäkään.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
24/30 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon hyviä ehdotuksia, mutta kun en jaksa, evvk. Ja samalla tiedän, että pitäisi ja olisi hyvä.

Tarvitsisin lääkäriä, mutta tolkuton kynnys mennä työterveyteen tässä asiassa ja mahdoton ajatus, että olisin pois töistä tämän takia, aivan hirveätä, että pomo ja työkaverit saisivat tietää tilanteeni ja saisivat he tietää, koska pomolle näytettävä diagnoosi poissaolosta ja työkaverit, ainakin se ydinjoukko, niin läheisiä, että kokisin "pakkona" kertoa miksi olisin pois.

Eli ei onnistu.

Ap

Vierailija
25/30 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki elämä!

Vierailija
26/30 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon hyviä ehdotuksia, mutta kun en jaksa, evvk. Ja samalla tiedän, että pitäisi ja olisi hyvä.

Tarvitsisin lääkäriä, mutta tolkuton kynnys mennä työterveyteen tässä asiassa ja mahdoton ajatus, että olisin pois töistä tämän takia, aivan hirveätä, että pomo ja työkaverit saisivat tietää tilanteeni ja saisivat he tietää, koska pomolle näytettävä diagnoosi poissaolosta ja työkaverit, ainakin se ydinjoukko, niin läheisiä, että kokisin "pakkona" kertoa miksi olisin pois.

Eli ei onnistu.

Ap

Saatko riittävästi vitamiineja? En yleensä ole mikään D-vitamiinihörhö, mutta mulla todettiin aikoinaan ihan liian matalat D-vitamiiniarvot ja oireena oli nimenomaan väsymys.

Noin muuten asiaan, niin mä aloin yksin jäätyäni remontoida kotiani. Ensin suunnittelin ja sitten aloin etsiä mm sopivia huonekaluja. Sisustusmakuni on vähän outo, joten kaupoista ei löytynyt mieleisiäni. Aloin ostaa kirppiksiltä pöytiä, vitriineitä yms ja osan entisöin, osan tuunasin ihan erilaiseksi kuin huonekalu oli ollut alkuperäisenä. Mulle tämä on ollut useamman vuoden projekti eli olen tehnyt yhden huoneen kerrallaan. Viidestä huoneesta on enää yksi remontoimatta. Keittiön sain valmiiksi pari kuukautta sitten ja nyt on menossa "lepovaihe" enenkuin aloitan tuon viimeisen. 

Vierailija
27/30 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama, mutta mulla ei ole edes aikuista lasta tai mitään lasta. 

Vierailija
28/30 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se elämä hankitaan? Siis kaikilla noilla tiedoilla mitä ap on kertonut? Täytyy olla täysin tunnevammainen joka noin toteaa.

Vierailija
29/30 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on jokin suosikkijuttu mitä tykkää tehdä ja mistä saa iloa. AP lle se taisi olla sosiaaliset yhteydet mitkä ja minkä kautta sait iloa ja tarkoitusta elämääsi. Nyt ollut harmaampaa arkea ja tarkoituksetonta.

Itse löysin matkustelusta tarkoitusta, ainoa vaan että tämä korona tuppaa rajoittamasn tätä touhua mutta ainakin on jotain päämääriä. Enkä välttämättä itsekään niin paljoa naura, ainakaan yksin ja sitä hauskaa seuraa kenen kanssa huumori sopisi yksiin, ei ole myöskäön niin paljoa.

Eihän se monikaan yksin naureskele ja ilo taad on semmoinen juttu, jotta en enää muistakaan mitä se tarkoittaa. Ja itellä tämä ei johdu työuupumuksesta sillä olen työttömänä vaan ehkä juuri siitä syystä kun olen, siis työtön, niin minua ei ole ilolla palkittu.

Vierailija
30/30 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuollainen olo oli ennen kilpirauhasen vajaatoiminta -diagnoosia. Väsymys, aloitekyvyttömyys ja masennuksen kaltaiset oireet... Lisäksi tarkastaisin D-vitamiiniarvot, raudan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi