Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämä on ilotonta.

Vierailija
07.01.2022 |

Ilotonta ja suorittamista, pakko käydä töissä ja täyttä työaikaa, pakko tehdä kotitöitä, pakko vain jaksaa ja jaksaa ja jaksaa vaikka ei jaksaisi.
Mistä saisi iloa elämään? En saa läheisyyttä enkä hellyyttä mistään, kamala ikävä pois muuttanutta lasta, pelkkää arkea ja ankeaa oli lomalla tai töissä.
Oikeasti, en näe valoa missään, joskus satunnaisia paremman olon pilkahduksia, mutta vain silmänräpäyksen ajan ja nekin kerrat hävinneet lähes täysin.
Ahdistaa aloittaa tämä uusi vuosi, kun tietää, että se on tätä samaa kuin vuosikaudet ennen sitä ja vielä paskempana koska ikävä ja ties mitä.
En jaksaisi enää.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossakin on ilo.

Vierailija
2/30 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on. Mun elämästä ilo hävisi keväällä 2020 eikä ole tullut takaisin. Nytkin nukun päivät pitkät kun ei ole mitään mitä tehdä tai mitään minne mennä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allu?

Vierailija
4/30 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan mielialalääkkeitä. Vie pahimman terän pois ahdistuksesta. Itse vedin ensin viinaa, mutta se nyt tietysti vain pahensi asiaa.

Vierailija
5/30 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Vauva-palstalle. Tämän alemmaksi et voi vajota.

Vierailija
6/30 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntele musiikkia ja tanssi. Unelmoi. Tee pizzaa ja jotain hyvää jälkkäriä. Aloita uusi harrastus.

Vierailija
7/30 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olisi tärkeää löytää joku tavoite tai uusi suunta elämälle. Mitä jos vaikka menisit opiskelemaan jotain ihan uutta ja sopivan haastavaa?

Vierailija
8/30 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuntele musiikkia ja tanssi. Unelmoi. Tee pizzaa ja jotain hyvää jälkkäriä. Aloita uusi harrastus.

Ku en jaksa. Ja se, että olisi kaikenlaista mitä tehdä tai mitä ns pitäisi tehdä vain pahentaa tätä oloani, koska en jaksa, evvk.

Olen niin surkeassa jamassa, että esimerkiksi televisio-ohjelmien hempeily, romantiikka ym kohtaukset saavat aikaan vielä paskemman olon ja kyynisen hymähdyksen ja käännän vaikka kanavaa tai suljen silmäni.

Ap

Vierailija
9/30 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ystäviä tai sukulaisia? Etkö voisi etsiä uusia ihmisiä vaikka harrastusten tai netin kautta? Hyvät keskustelut ja kivat menot kaverin kanssa piristää.

Kotoa muuttaneen lapsenkin kanssa voi suunnitella jotain yhteistä menoa.

Mikä sua innosti nuorena ennen kuin aikuisen arki iski päälle? Oliko sulla jotain kiinnostuksen kohteita?

Vierailija
10/30 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt olisi tärkeää löytää joku tavoite tai uusi suunta elämälle. Mitä jos vaikka menisit opiskelemaan jotain ihan uutta ja sopivan haastavaa?

Samaa mieltä, en vain jaksa, en saa itsestäni mitään ylimääräistä irti, kaikki aloittaminen takkuaa aivan julmetusti. Ja toisaalta, eipä ole hajuakaan mitä sekään voisi edes olla. Ja kaikki mitä tekisin pitäisi tehdä, ja aloittaa yksin, koska olen ihan yksin. En jaksa enkä pysty. Nukkuminen kaikki n lisääntynyt viimeisen vuoden aikana paljon, nukun kevyesti 2h päiväunia vaikka olisin nukkunut yöllä 8-9h, tuo siis vkonloppuisin ja lomilla, arkisin painan 7-8h yöunilla ja meinaan simahtaa klo19-20.

Ap

Vierailija
11/30 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole ketään, lapsikin muutti niin kauas ettei nähdä kuin muutaman kuukauden välein.

Nuoruus meni tärviölle kotiolojen takia ja sitten jo alkoikin pitkä suhde, opiskelu ja työelämä.

Ap

Vierailija
12/30 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitäisi saada itsesi innostumaan jostakin( uudesta) asiasta. Innostu vaikka kehittämään itsellesi positiivisempaa asennetta. Kirjastossa on paljon innostavia self help-kirjoja, jotka antavat lukijalleen uudenlaisia iloisia näkökantoja ja ajatuksia. Ko kirjat auttoivat ainakin minua nousemaan masennuksen syövereistä. Masennushan ei lähde ennen kuin ajatukset ja asenne muuttuu positiivisemmiksi.

Vierailija
13/30 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä miehesi on ja oletko tehnyt lapsen vain parisuhteen korvikkeeksi ja sekin kun lähtee niin et kestä yksinäisyyttä. Mun äidilläni oli lapset parisuhteen korvike eron ja lyhyen avioliiton jälkeen ja kun viimeisenä lähdin kotoa pois niin hän melkein sekosi ja tuli työpaikallenikin itkemään ikävää kun jäi niin yksin eikä koskaan ole elänyt yksin kun kotisohvalta suoraan meni naimisiin ilman mitään itsenäistymis aikaa että olisi ensin yksin elänyt. Yksin jääminen oli läheisriippuvaiselle äidilleni kamala shokki ja hänen omat vanhempansakkin olivat jo kuolleet.  

Vierailija
14/30 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdotan mielialalääkkeitä. Vie pahimman terän pois ahdistuksesta. Itse vedin ensin viinaa, mutta se nyt tietysti vain pahensi asiaa.

Että tableteilla onneen? Tai ainakin turtuneisuuteen, tätäkin pahempaan.

Pitäisi kai sitten varata lääkäri aika, on vain aikamoinen kynnys alkaa syömään niitä. Lähipiiristä nähnyt senkin kuinka mitkään tabut eikä yhdistelmät ei auta ja vellotaan vain suossa vuosikausia. Plus ne sivuoireet.

Ap

Vierailija
15/30 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suosittelisin panemista. Se on yllättävän hyvä ja ilmainen lääke moneen asiaan eikä vaadi poistumista sohvalta.

Vierailija
16/30 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskity itseesi ja omaan hyvinvointiisi. Kirjoita paha olo pois. Tabletteja en suosittele vaan mietiskelyä, lukemista ja luonnossa liikkumista. Yksi kirja voi viedä ihmisen tuntikausiksi pois elämän tuskasta. Uppoa kirjaan, eläydy sanoihin. Kun käännät viimeisen sivun, huomaat virkistyneesi.  Ja jo tunnin istuminen yksin veden rannalla joen virtausta tai järven pinnan hiljaista liikettä katsellen vaikuttaa enemmän kuin purkillenen ajatuksenturruttavia tabletteja. Lisänä vielä tuli, nuotiossa tai takan liekeissä on jotain hypnotisoivan maagista. Ihan sama vaikutus, kuin vesistöllä tai metsässä puiden latvusten havinalla tuulessa. Tunnet eläväsi ja olevasi osa maailmaa. Liittyväsi pienenä osana kokonaisuuteen.

Vierailija
17/30 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä suosittelisin panemista. Se on yllättävän hyvä ja ilmainen lääke moneen asiaan eikä vaadi poistumista sohvalta.

Lisään täältä sivusta, että kaalimadon leluilla sama vaikutus eikä morkkista tai tautivaaraa. Satisfyeria suosittelen

Vierailija
18/30 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuittulasta päevee.

Vuittula on pieni kylä vuitun kaukana mistään. Vuittulassa asuu vuitun paljon bossea, joka on laiskaa mutta aikaansaanmatonta väkeä. Siellä ei vuittuilla kuitenkaan turhan takia, vain asian perästä kuten, jos naapuri vuittuilee toisen rakennettua tontilleen vuitun ruman grillin. Tai vuitun haju tunkee naapurista iltamyöhään makkariin ja vuitun lihava oma muija kuorsaa jo näkien vuittu-unia, eikä anna vuittua. Vuittulalaiset ovat kovia vänkeröijiä. Niillä on jopa vänkeröintikurssit. Viime kurssi meni vuituksi kun opettajan vuittu oli liian kuiva. Vuittulaan pääsee vuitun huonoa tietä myöten, joka on keskimäärin  yleisiä teitä parempi. Bossea, joka vuittulassa budjaa, kutsutaan vuittulan väeksi. Siitä ei väki huonone. Lienee kuitenkin parempaa kuin ylesesti kaukana pohjoisessa , eräässä velkaisessa maassa. Vuittula pesee tuon maan kevyesti. Painukaa vuittuun, on sanonta siellä. Kannattaa painua. Mitä häh ...

Vierailija
19/30 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos läheisyyttä ja hellyyttä kaipaat, mikset alkaisi deittailemaan niinkuin muut yksinäiset?

Omaan virkistykseen kannattaa panostaa rahallisesti,menet vaikka hotelliin yöksi ( esim.siellä päin missä lapsesi asuu). Self help kirjat ja hengellisyys ovat mullekin olleet avuksi. Tai ihan suorastaan terapia jos lapsuudessa ja menneissä suhteissa on mieltä painavia juttuja.

Vierailija
20/30 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luetko kirjoja? Kirjastoissa on kattavasti esim psykologia/filosofia kirjoja ja self helppiä, mitkä mulla auttoi löytään uuden näkemyksen elämään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme