Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako neuvolasta lastenhoitoapua, millaista?

Vierailija
29.04.2015 |

Niin, olen raskaana viikolla 30. Kaksi lasta ennestään, 2v 4kk ja kohta 4v. Heillä on kummallakin uhma, tai ainakin esikoisella ja nuorempi sitten matkii. Olen ihan älyttömän väsynyt, fyysisestikin mutta pikemminkin henkisesti. Tekisi mieli vaan itkeä kokoajan ja olo on ihan epätoivoinen.
Varmasti johtuu paljonkin tästä raskaudesta ---> hormoonit heittelee.
Rakastan lapsiani tietenkin, enkä todellakaan ajattele että voivoi tässä on kolmaskin tulossa ää ää kaduttaa jne, juuri nyt vaan on olo todella väsynyt.
Niin että jos puhuisin tästä neuvolassa niin onko sieltä mahdollista saada vaikka lastenhoitoapua? Onko kellään kokemuksia tällaisesta avusta? Tampereella?

Pärjään kyllä lasten kanssa, mutta hermot ovat niin kireällä että nyt ihan oikeesti haluaisin pyytää apua. Jonkun joka vaikka vähän siivoisi ja leikittäisi hetken lapsia että saisin hengähtää.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei neuvolan kautta heru apua (perhetyöntekijä), niin palkatkaa itse. MLL:lta saa lastenvahtipalveluja, ja ihan googlaamalla löytynee muita tahoja, joilta voi ostaa siivous- tai lastenhoitoapua.

Koittakaa myös itse helpottaa arkea mahdollisimman paljon. Mies voi osallistua siivoukseen ja ruuanlaittoon silloin kun on kotona, tai viedä lapset leikkipuistoon niin että saat olla rauhassa. Ostakaa ruokia joita on helppo vamistaa, tai tehkää pakastimeen isompia satseja joita lämmittää silloin kun ei jaksa kokata. Kyllä se siitä.

Vierailija
22/29 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös kolmas lapsi tulossa ja pelottaa. Isompi on jo koululainen, mutta keskimmäinen on våhän alle 2-vuotias kun vauva syntyy joten vilskettä riittää. Mies on yrittäjä ja tekee ympäripyöreitä päiviä. Sukulaisia ei ole, jotka auttaisivat, joten mä olen ihan yksin. Nyt jo välillä väsyttää todella paljon niin entäs sitten..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
24/29 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 19:27"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 18:32"]Lauta mies siivoamaan ja hoitamaan. Siksi se siinä on
[/quote]

Mun mieheni on päivät töissä. Juuri niille hetkille sitä apua kaipaisin.
Ap
[/quote]

Siis sulla olis mahdollisuus puoleen päivään vapaata edes silloin tällöin ja nyt haluat saada lisää ottamalla omista velvollisuuksistasi vielä pois? Oisit jättänyt lapset hankkimatta jos noin laiskottaa

Vierailija
25/29 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat ap multa, kysyin ehkä n kuukausi sitten samaa täällä av.lla ja arvaa mitä vastattiin :D millainen sun neuvolan "tätisi" on? Kannattaa vähän siltä kysellä, jos osaisi neuvoa :) koita jaksaa!

Vierailija
26/29 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 21:52"]Eihän sotku tietenkään paranna mielialaa, mutta olen täysin varma, että jos onnistut ottamaan rennommin, niin lapset käyttäytyvät paremmin. Minullakin oli jakso, kun oli vaikeaa lasten kanssa, enkä jaksanut. Syy ei kuitenkaan ollut lapsissa, vaan sillä hetkellä parisuhdeongelmista. Lapset aistivat KAIKEN! Uhmaavat ja kiukkuilevat, jos olet kireä tai poissaoleva. Leppoisan ja rennon äidin kanssa lapsetkin ottavat rennosti. Teet vaikka kerran päivässä 15min tavaroiden järjestelemisen ja sitten illalla mies siivoaa jonkun kohdan vähän tarkemmin. Kokeile.
[/quote]

Mun on nyt pakko ruveta löysäämään. Kyllä se tosiaan niin on, että kun mä olen kiukkuinen ja itkuinen niin niin ovat kyllä lapsetkin. Aika hyvin olen tehnyt sellaisia nopeita ruokiakin, mutta nyt suunnittelen ensi kauppareissua varten sellaisen ruokalistan että voin tosiaan tehdä isoja satseja kerralla. Lounaat etenkin tuottaa päänvaivaa ja usein syödäänkin sitten vaan jotain välipala-tyyppisempää.
Katselin äsken lattialla olevaa leluröykkiötä ja mietin että kuinka kamalaa se nyt sitten on jos noi jäävätkin tohon. Huomennahan niillä kuitenkin taas leikitään. No siihen ne sitten jätin, mutta mies keräsikin ne pois.
Huomisesta eteenpäin yritän tosiaan löysätä ja keskittyä lasten kanssa touhuiluun enkä niihin tiskeihin sun muihin.
Ap

Vierailija
27/29 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 22:15"]Kuulostat ap multa, kysyin ehkä n kuukausi sitten samaa täällä av.lla ja arvaa mitä vastattiin :D millainen sun neuvolan "tätisi" on? Kannattaa vähän siltä kysellä, jos osaisi neuvoa :) koita jaksaa!
[/quote]

Mulla on ihana neuvolantäti ja maanantaina neuvola-aikakin, juttelen tästä ehdottomasti hänelle!
Ap

Vierailija
28/29 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi perhetyöntekijöitä kun asuttiin Tampereella, sai puoleksi päiväksi tai koko päiväksi hoitajan apuun. Vieläkö niillä tuvilla on lapsiparkki? Aikanaan ainakin Hervantatuvalla oli.

Vierailija
29/29 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkaistun ja kysyn neuvolantädiltä tästä. Ainakin tuolla nettisivulla minkä joku linkitti, oli yhtenä "ehtona" loppuraskaus. Kyllä se paljon auttaisi kun joku tulisi edes vaikka tunniksi apuun. Saisi sitten joko siivota/kokata rauhassa tai ihan vaan löhötä sohvalla.
Ap