Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mindfullness

Vierailija
29.04.2015 |

Johan sai taas naurut eräästä nimeltä mainitsemattomasta blogista ja kyseisestä aiheesta. Bloggaaja on peräti alle viikon harjoittanut mindfullnessia ja on löytänyt elämälleen tarkoituksen. Mä en vaan voi olla nauramatta, se vaan jatkuu ja jatkuu ja jatkuu...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mindsillyness? Mindless?

Vierailija
2/11 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Mindfulnessin pointti tosiaan on IRTAUTUA vallitsevasta tilanteesta. Antaa sen vain olla ja mennä. Lopettaa jatkuva ajattelu ja asoiden vatvominen. Kaikille siinä ei ole mitään uutta eikä opeteltavaa, mutta niille, jotka juuttuvat helposti ajatusten oravanpyörään, se voi olla kumouksellista.

Mindfulness on tietoista hyväksyvää läsnäoloa, eikä siitä voi ottaa yhtään sanaa pois. Se on tietoista, siinä opitaan hyväksymään kaikki (myös kipu ja paha olo) sellaisena kuin se on, ja siinä pyritään olemaan läsnä eikä menneisyydessä tai tulevaisuudessa.

Tehoaa yhtä hyvin kuin kipulääkitys.Tutkittu on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 15:45"]Jep. Mindfulnessin pointti tosiaan on IRTAUTUA vallitsevasta tilanteesta. Antaa sen vain olla ja mennä. Lopettaa jatkuva ajattelu ja asoiden vatvominen. Kaikille siinä ei ole mitään uutta eikä opeteltavaa, mutta niille, jotka juuttuvat helposti ajatusten oravanpyörään, se voi olla kumouksellista.

Mindfulness on tietoista hyväksyvää läsnäoloa, eikä siitä voi ottaa yhtään sanaa pois. Se on tietoista, siinä opitaan hyväksymään kaikki (myös kipu ja paha olo) sellaisena kuin se on, ja siinä pyritään olemaan läsnä eikä menneisyydessä tai tulevaisuudessa.

Tehoaa yhtä hyvin kuin kipulääkitys.Tutkittu on.
[/quote]
Toimii ihan oikeasti.

Vierailija
4/11 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi nimi meditaatiolle, eli vanhaa tavaraa uudessa, myyvässä paketissa. Suhtauduin tosi kriittisellä ennakkoasenteella, mutta kun luin yhden Jon Kabat-Zinnin? aiheesta kirjoittaman kirjan, niin selvisi mistä on kysymys. Tosin liikkeellä on aika lailla mindfullistelijoita ja konsultteja, jotka samalla nimellä höpöttelevät vähän sinnepäin ja oikaisevat mutkissa.

Pointti on siis ajatusten/mielen  hiljentämisestä, koska ajattelu/ajatukset ovat aina kiinni menneessä tai tulevassa, ei tässä ja nyt. Joogakin on jossain määritelty (Patantjalin joogasuutrat) jooga on liikettä mielen liikkettä vastaan. Sitä se mindfulneskin on.

Vierailija
5/11 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on mindfullness?

Vierailija
6/11 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä blogi?

Vierailija
7/11 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 18:25"]

Mikä blogi?

[/quote]

Eräs niistä, joiden nimeä ei saa täällä mainita. Jösses sentään!

Vierailija
8/11 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mindfulness, ei mindfullness...

Vierailija
9/11 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut?

Vierailija
10/11 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuhaata koko mindfulness. Pitäisi muka auttaa tietoisessa läsnäolossa, mutta oman tuttavapiirini perusteella vaikutus on jokseenkin päinvastainen. Muhistellaan sitä läsnäoloa niin, että todellisuudessa pikemminkin irtaannutaan vallitsevasta tilanteesta "siis mä oon nyt niin läsnä, niin läsnä". Sitten ei edes kunnolla tajuta, mitä muut sanovat ja haahuillaan hajamielisesti.

Vierailija
11/11 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 19:39"]

Huuhaata koko mindfulness. Pitäisi muka auttaa tietoisessa läsnäolossa, mutta oman tuttavapiirini perusteella vaikutus on jokseenkin päinvastainen. Muhistellaan sitä läsnäoloa niin, että todellisuudessa pikemminkin irtaannutaan vallitsevasta tilanteesta "siis mä oon nyt niin läsnä, niin läsnä". Sitten ei edes kunnolla tajuta, mitä muut sanovat ja haahuillaan hajamielisesti.

[/quote]

tuo on se pointti. Itse et tajua.