Jos on juonut viinaa päivittäin vuoden ajan, ja lopettaa seinään, mitä vierotusoireita tulee?
Onko terveellistä yhtäkkiä lopettaa juominen, jota on kestänyt vuoden? Päivittäin 0,5 litraa viinaa.
Kommentit (34)
Varmasti tulee. Ilmeisesti ei edes saisi lopettaa seinään.
Itse join viimeksi kaksi ja puoli päivää ja melkein viikon kesti huono olo.
En siis voi edes kuvitella tuollaista aikaa.
Mä oon juonut nyt lähes kuukauden 2 kpl 7,5 vahvuista kaljaa. Ja olen siis käynyt töissä yms koska tuo määrä on sellainen ettei tuu krapulaa kunhan tajuaa juoda vettä. Oon käynyt töissä sun muuta normaalisti, en ole kokenut et mun olo olisi huono
Eilen en sit juonut mitään alkoholipitoista, tänään on ollut jäätävä väsymys ja tuntuu etten mitään ole saanut aikaiseksi.
Ilmeisesti mullakin on jo vieroitusoireita vaikka loppupeleissä en oo kauheasti juonut
Vierailija kirjoitti:
Viiinapulloon on helppo tartttua. Aina hyvä syyy ryypätä. Mikä tarkoitttaa sitä että muistijälki on vahvana takaraivosssa kunnes se lieveneee.
Mietiin joskus vaan sitä etttä ihminen pyrkii mahdollisimman täydellistä maaailmaa kunnes tulee seinä vastaaan ja tekoäly tuhoaaa ihmiskunnan tieltäään.
Huomattava riski pitkän ryyppäämisen jälkeen on juoppohulluus (delirium tremens).
Saako alkoholisti katkaistessaan ryyppäämisen nopeasti juoppohulluuskohtauksen, riippuu useista yksilöllisistä tekijöistä.
Suosittelen katkaisua valvotuissa olosuhteissa lääkärin valvonnassa. TÄMÄ ON AINOA MELKO VARMASTI TOIMIVA MENETELMÄ.
Jos on ryypännyt päivittäin hieman pienempiä annoksia voi kokeilla ns. loiventavia eli käytetyn annoksen pienentämistä vähitellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi on niitä harvoja päihteitä, ellei jopa ainoa, jonka vieroitusoireisiin voi kuolla. Konsultoisin vuoden juomisen jälkeen ammatti-ihmistä lopettamisesta. Tai edes nettiä muualtakin kuin täältä.
Höpöhöpö, monien päihteiden lopetuksesta voi seurata kuolema ja toki käytön jatkamisesta.
Et selvästikkään ole asiaan vihkiytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viiinapulloon on helppo tartttua. Aina hyvä syyy ryypätä. Mikä tarkoitttaa sitä että muistijälki on vahvana takaraivosssa kunnes se lieveneee.
Mietiin joskus vaan sitä etttä ihminen pyrkii mahdollisimman täydellistä maaailmaa kunnes tulee seinä vastaaan ja tekoäly tuhoaaa ihmiskunnan tieltäään.
Se että ihminen kykeneee elämäään hetkessä ja nauttimaan hetkistä on varmasti se yksi elämän peruspilari.
Mä lopetin 2vkn rankan kaljoittelun seinään. Mitäkö tuli? Tuli unettomuus, vapina, hikoilu, pikkuhiljaa outoja ajatuksia epäluuloa, vainoharhaisuutta kunnes täysi helvetti oli irti pyörin 2vrk kotona täydessä delirium tremens -psykoosissa. Oli hengenlähtö todella lähellä. Lopulta lanssi vei ensiapuun ja diapankyllästyksen jälkeen 2vrk levättyäni aloin palata järkiini....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että ihminen kykeneee elämäään hetkessä ja nauttimaan hetkistä on varmasti se yksi elämän peruspilari.
Kriiittisyys ja varauksellisuuu mikä kouluissa opetetaaan ja mikä oikeiinkin se ristiriiita siiinä etttä ei osaaa irottaaa kontrollia ja sellainen ihminen joka ei osaa irrottaa kontrolllia niin häntä pidetään sellaisena joka katsoo uita ylhääältä päin.
Ei pysty vuotta vetämään joka päivä. Maksa paukkuu ihan varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Ei pysty vuotta vetämään joka päivä. Maksa paukkuu ihan varmasti.
Todellakin pystyy, ja kauemminkin. Eihän tuo 0.5 l ole edes paljon päivässä.
Pelottavia juoppohulluuskokemuksia menin sitten lukemaan..mutta lähes kaikkiin liittyi se että 2-14 päivää on vedetty aamusta iltaan ja syöminen jäänyt tasolle leipä päivässä jos sitäkään.