Eka kertaa munkkeja tekemässä, anna vinkkejä kiitos!
Kommentit (12)
Jos haluaa reiällisiä munkkeja, se reikä kannattaa repiä siihen pullaan, ei tehdä sellaista soiroa jonka yhdistää renkaaksi. Pysyy paremmin kasassa, kun ei oo saumoja.
Sokerointi riittävän lämpimänä, että tarttuu kiinni.
Sokeroi munkit hölskyttelemällä niitä paperipussissa.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 09:44"]
Jos haluaa reiällisiä munkkeja, se reikä kannattaa repiä siihen pullaan, ei tehdä sellaista soiroa jonka yhdistää renkaaksi. Pysyy paremmin kasassa, kun ei oo saumoja.
Sokerointi riittävän lämpimänä, että tarttuu kiinni.
[/quote]
Tämä on tosi hyvä vinkki! Munkit tosiaan normi pikkupulliksi ja annetaan kohota ja sitten teet sen reiän paistoon laitettaessa tekemällä reikä pullaan: sormet läpi ja pyörittelet vähän aikaa, niin tulee kokoa reikää, mutta tosiaan huomaa, että reikä turpoaa paistettaessa!
Ja myös tuo sokerointi paperipussissa hyvä vinkki!
No kuka isiootti ne reiät nyt edes tekis muulla tavalla?!?!
Kun saat aikaiseksi rasvapalon, älä yritä sammuttaa sitä vedellä.
Mä olen tehnyt joskus reiät limpparipullon korkilla. Tulee siistejä.
Ja joo kokoajan täytyy seistä kattilan vierellä ja tarkkailla!
Pallomunkit jää helposti raaoiksi :( (juuri heitin 10 roskikseen :( )
Mä sokeroin munkit aina vasta kun otan niitä pakkasesta tarjolle. Mun mielestä se sokeri menee vetiseksi pakastimessa. Hyvin tarttuu siro erikoishieno sokeri vaikkei heti sokeroi.
Mulla on korkelaitaisessa kannellisessa kipossa sokeria jossa pyöräytän munkit.
Paistoöljyn pitää olla riittävän lämmintä, anna sen lämmetä uudelleen paistamisen välissä. Rinkelien sijasta voi tehdä piparimuotilla erilaisia kuvioita :) Litteät kuviot paistuvat paremmin kuin pyöreät munkit, jotka jäävät tosi helposti raaaksi keskeltä.
Tarkkaile kokoajan öljyn lämpötilaa! Se on tärkein. Ja ekalla kerralla mulle ainakin kävi niin että kun taikinasta pyörittelin rinkelit niin tein sen näköisiä niistä kun halusin niiden valmiina olevan. Paistaessa sitten reikä meni ihan umpeen. Tee siis niihin vähän isompi reikä ja tee niistä ohuempia kuin valmiit rinkilät sitten ovat :)