Tuttu kiusattiin pois töistä
Silti kiusaajat itkevät perään vaikka poislähdöstä on ikuisuus.
Missä logiikka?
Kommentit (53)
Loputonta kiusaamisitkua. Mitä jos vaan tekisi omat työnsä eikä piittaisi muiden jutuista? Onko liikaa vaadittu.
Vierailija kirjoitti:
Loputonta kiusaamisitkua. Mitä jos vaan tekisi omat työnsä eikä piittaisi muiden jutuista? Onko liikaa vaadittu.
Jos lupaat olla valittamatta kun osuu omalle kohdalle?
Vierailija kirjoitti:
Ole sinä välittämättä näistä valituksista. Kaikki voittaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomi, tämä onnellisten maa.
Katselin eilen Jari Tervon suomettumisdokkarin, ja tuli kyllä sitä STASI-meininkiä katsellessa, että ehkä Suomessa on vieläkin työpaikoilla ihmeen epäsosiaalinen ja epäystävällinen fiilis tuon suomettumisen vaikutuksesta. Kun on vuosikymmeniä luotu työilmapiiriä, jossa ei uskalla sanoa mitään tai kaikki sulkevat ulkopuolelle, eikä asiaa ole mitenkään käsitelty, sama käytöstapa jatkuu vaikka mitään tarvetta ei enää olisi.
Olin ulkomaantyön jälkeen hetken aikaa Suomessa hoitajana. En edes osaa kuvailla millainen ilmapiiri eräässä pikkupaikkakunnan hoivakodissa oli, Myötähäpeän määrä siitä junttimaisuudesta ja sivistymättömyydestä oli aivan uskomaton. Hoitajapula ei kiinnosta enää pätkääkään, tarjoan palveluksia vastaisuudessakin ihan muussa maassa.
Vierailija kirjoitti:
Katselin eilen Jari Tervon suomettumisdokkarin, ja tuli kyllä sitä STASI-meininkiä katsellessa, että ehkä Suomessa on vieläkin työpaikoilla ihmeen epäsosiaalinen ja epäystävällinen fiilis tuon suomettumisen vaikutuksesta. Kun on vuosikymmeniä luotu työilmapiiriä, jossa ei uskalla sanoa mitään tai kaikki sulkevat ulkopuolelle, eikä asiaa ole mitenkään käsitelty, sama käytöstapa jatkuu vaikka mitään tarvetta ei enää olisi.
Meinaatko, että Kiinassa tai Intiassa olisi paremmat työolosuhteet? Enpä usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se nyt vaan niin kivaa kiusata, harmitti kun pitää etsiä uusi uhri.
Ja näissä työpaikoissa on aina uusi uhri, niin sairaita työympäristöjä on.
Ja kuinka paljon energiaa tuollainen syö itse työnteolta. Ei kovin hyvää tulosta voi tehdä ellei ole jokin vakaa yritys jolla on jo vahva olemassa oleva asiakaskanta ja siihen voi nojailla.
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni lähti kiusaamisen takia, nyt jälkikäteen kuullut, että nyt häntä haukutaan vanhassa työpaikassa kun työt eivät onnistu siellä yhtä hyvin kun aiemmin. Siis mikä logiikka heillä on syyttää ihmistä joka ei ole ollut enää pitkään työntekijänä siitä, että heidän omat työnsä ei onnistu?!
Tuo kiusaajien logiikkahan on niin nurinkurinen, että sitä ei terveillä aivoilla pysty käsittämään. Siinä laitetaan vain sanoja ja lauseita peräkkäin, vaikka ne eivät liittyisi toisiinsa. Ja sitten se hölynpöly esitetään vakuuttavasti, jolloin vastapuoli hiljenee älyttömyyden aiheuttamasta hämmennyksestä. Ja tämä sitten muka todistaa, että kiusaajan esittämä hölynpöly on totta.
Näin saadaan vaikkapa töiden epäonnistuminen vuosia sitten lähteneen työntekijän syyksi. Tai kuten minun tapauksessani on minun vika, että eräs isä hakkasi lapsiaan, kun minä tapasin tämän lapsen 20 vuotta myöhemmin, aikuisena. Ihan loogista, eikö?
Kuppikunnat ja kiusaaminen on varsinkin naisvaltaisilla aloilla ihan yleistä ollut iät ja ajat. En ole työelämässä ollut enää 15 vuoteen eikä ole pelkoa että kukaan työnantaja ottaakaan töihin jos on pakko hakea johonkin työpaikkaan ja saisin työn niin nujertaisin heti kaikki kiusaajat välittömästi, saisi maistaa omaa lääkettään kun alkaisin heitä kiusaamaan. Olin nuorena jo niin kova pala että kaikki kiusaajat luovutti ja älykkäimmät eivät edes yrittäneet. Jaksoin tukea ja auttaa muitakin kiusattuja ja olin lohduttajana itku olkapäänä kiusatuille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko, että Kiinassa tai Intiassa olisi paremmat työolosuhteet? Enpä usko.
En tiedä. Itsellä on kokemusta vain länsimaista, eikä niissä missään ole ollut sellaista kuin monessa suomalaisessa työpaikassa, jossa itse olen ollut. Olen ollut toki joissakin hyvissäkin työpaikoissa, kaikki yksityisellä sektorilla, ja tulosvastuulla. Hirveimpiä ovat juuri julkisen sektorin mukatyöpaikat ja hoitoala, oman kokemuksen mukaan. Kun työllä ei oikein ole tarkoitusta, kiusaamisesta tulee osa työpaikan kulttuuria, eikä sitä enää saa kitkettyä edes yt-konsultti.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se nyt vaan niin kivaa kiusata, harmitti kun pitää etsiä uusi uhri.
Idioottien ruodussa/massassa on turvallista. Maamme on onttopönttöjen onnenmaa.
Jos nerokkuutta löytyisi, niin jäynän tekemisessä onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Kuppikunnat ja kiusaaminen on varsinkin naisvaltaisilla aloilla ihan yleistä ollut iät ja ajat. En ole työelämässä ollut enää 15 vuoteen eikä ole pelkoa että kukaan työnantaja ottaakaan töihin jos on pakko hakea johonkin työpaikkaan ja saisin työn niin nujertaisin heti kaikki kiusaajat välittömästi, saisi maistaa omaa lääkettään kun alkaisin heitä kiusaamaan. Olin nuorena jo niin kova pala että kaikki kiusaajat luovutti ja älykkäimmät eivät edes yrittäneet. Jaksoin tukea ja auttaa muitakin kiusattuja ja olin lohduttajana itku olkapäänä kiusatuille.
Ainoa työpaikka, missä minua kiusattiin, oli miesvaltainen. Miehet siirtelivät työvälineitä, jättivät herjaavia lappuja, puhuivat peetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa työpaikka, missä minua kiusattiin, oli miesvaltainen. Miehet siirtelivät työvälineitä, jättivät herjaavia lappuja, puhuivat peetä.
Olen ollut todistamassa vastaavaa missä miehet savusti kiusaamalla ainoan naisen ulos. Nainen oli heitä parempi ja sai paljon kehuja työstään, eikä miehet kestäneet sitä.
Ja näissä työpaikoissa on aina uusi uhri, niin sairaita työympäristöjä on.