Missäs teitä 35-45 v vapaita miehiä voi kohdata?
Kommentit (312)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka tasa-arvo on joissakin asioissa edistynyt, niin tuntuu, että joskus sentään miehissäkin on ollut pitkäkestoisen kumppanuuden ja perhe-elämän etsijöitä. Tätä ja monia muita palstoja lukiessa tuntuu, että kukaan mies ei voi aidosti tuntea rakkautta ja kiintymystä naista kohtaan, nainen on vain jotain joka on siinä ja jolta saa seksiä, korvattavissa toisella tuosta vain. Suhtautuminen naiseen on lähtökohtaisen vihamielinen ja lapsiakin vihataan.
Vai onko se sitten ollut jonkinlaista esitystä aina, niilläkin vanhoilla pariskunnilla joilla mies puhuu hyvin kauniisti ja rakastavasti vaimostaan ja on onnellinen aikuisiksi kasvaneista lapsistaan?
Tämän vaikutelman olen saanut, näin sivusta seuraajana, itse koko elämäni ilman parisuhteita (ei ole myöskään ollut seksisuhteita) eläneenä naisena, omaa kokemustahan ei ole. Tuntuu, että miesten tunne-elämä ja ajatusmaailma on niin erilainen kuin naisilla, että aivan kuin olisi eri ihmislajeista kyse.
Entisaikaan naiset estivät luotettavia ja hyviä miehiä vakituiseen parisuhteeseen ollessaan <20v.
Nyt naiset haluavat "elää", seikkailla, kokea ja kokeilla komistuksia lähes kolmekymppisiksi. Sitten on sen vanhan ajan miehen vuoro hoitaa ruuhkavuodet, joiden jälkeen onkin eron aika.
Minkä naiset aloittavat, sitä miehet jatkavat.
Niitä vanhan ajan hyviä miehiä on naisilla jotka pariutuivat hyvän miehen kanssa nuorina, skipaten juoksut ja jännempien poikien kanssa seukkaamisen.
Ei se ihan noinkaan mene. Vakiinnuin jo teininä päällisin puolin kunnollisen nuoren miehen kanssa (aloituksen ikäluokkaa), joka kuitenkin osoittautui p*rnoriippuvaiseksi ja lapsekkaaksi, ei miestä oikein napannut, kun lapsiperhe-elämä ei sitten ollutkaan niin viihteellistä vaan sisälsi tylsiä kohtia. Olemme eronneet. Miehen kavereilla näyttäisi myös olevan vaikeuksia vakiintumisen ja perhe-elämään asettumisen kanssa. Kyllä nuo ovat jotain kasvuoloihin liittyviä ja sisäsyntyisiä juttuja.
Vanhempiin ikäluokkiin kuuluvat miehet ovat kyllä aika erilaisia, kun se oman navan ympärillä pyöriminen ei ole ollut niin itsestäänselvä ja helposti valittava vaihtoehto. Sellainen minulla on tällä hetkellä ja ero on melkoinen. Vanhan ajan hyvät liitot tälläkin palstalla ovat ihan järjestäen päälle viisikymppisillä, ja siihen on syynsä.
Yksi olennainen juttu. Ja tämä toistuu AINA kun aiheesta keskustellaan.
"Miksi te naiset ette halua vakiintua kunnollisen kaverin kanssa nuorina?"
"No haluatteko te miehet lapsia ja perhe-elämää nuorina?"
Kymmenen pisteen kysymys: mikä vastauksessa meni mönkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka tasa-arvo on joissakin asioissa edistynyt, niin tuntuu, että joskus sentään miehissäkin on ollut pitkäkestoisen kumppanuuden ja perhe-elämän etsijöitä. Tätä ja monia muita palstoja lukiessa tuntuu, että kukaan mies ei voi aidosti tuntea rakkautta ja kiintymystä naista kohtaan, nainen on vain jotain joka on siinä ja jolta saa seksiä, korvattavissa toisella tuosta vain. Suhtautuminen naiseen on lähtökohtaisen vihamielinen ja lapsiakin vihataan.
Vai onko se sitten ollut jonkinlaista esitystä aina, niilläkin vanhoilla pariskunnilla joilla mies puhuu hyvin kauniisti ja rakastavasti vaimostaan ja on onnellinen aikuisiksi kasvaneista lapsistaan?
Tämän vaikutelman olen saanut, näin sivusta seuraajana, itse koko elämäni ilman parisuhteita (ei ole myöskään ollut seksisuhteita) eläneenä naisena, omaa kokemustahan ei ole. Tuntuu, että miesten tunne-elämä ja ajatusmaailma on niin erilainen kuin naisilla, että aivan kuin olisi eri ihmislajeista kyse.
18-28v miehet ovat seuranneet sivusta mitä naiset tekevät ja millaisista itsevarmoista k*sipäistä he syttyvät.
18-28v vanhan ajan miehet elivät yhdessä rakkaidensa kanssa.
Siksi erilainen käsitys naisista.
Ja ne nykyajan 18-28 vuotiaat miehet ja pojat olisivat sitten niin kovin sitoutumishalukkaita elleivät pahat naiset heitä pilaisi? Tämänkin palstan miehet käyttäytyisivät täsmälleen samoin kuin "itsevarmat kusipäät" jos saisivat tilaisuuden siihen. Eivät nämä ole mitään kilttejä ja kunnollisia miehiä.
Ennen ei ollut nettiä josta tuijotettiin päivittäin loputonta kuvatulvaa hyvännäköisistä naisista ja tytöistä miettien, että ei voi sitoutua kun voisi löytää aina paremman näköisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entisaikaan naiset estivät luotettavia ja hyviä miehiä vakituiseen parisuhteeseen ollessaan <20v.
Nyt naiset haluavat "elää", seikkailla, kokea ja kokeilla komistuksia lähes kolmekymppisiksi. Sitten on sen vanhan ajan miehen vuoro hoitaa ruuhkavuodet, joiden jälkeen onkin eron aika.
Minkä naiset aloittavat, sitä miehet jatkavat.
Niitä vanhan ajan hyviä miehiä on naisilla jotka pariutuivat hyvän miehen kanssa nuorina, skipaten juoksut ja jännempien poikien kanssa seukkaamisen.
Kovasti tunnut tuomitsevan naiset sen perusteella miten nykyään eletään. Yhtälailla miehet haluavat elää nuoruuttaan vapaana ja seikkailla. Veikkaan, että enemmän naiset haluaisivat edelleenkin sitoutua seurustelemaan nuorina kuin miehet. Elämä on muuttunut entisajoista, mutta se ei ole kummankaan sukupuolen syytä erikseen.
Tuo ei pidä paikkaansa.
Ne muutamat suositut nuoret miehet haluavat seikkailla - ja muitahan te naiset ette nuorina rekisteröikään.
Noin oli kun minäkin olin parikymppinen. Valtaosa kavereistani olisi halunnut kivan tyttöystävän. Paitsi ne pari menevää kaveria, ja ne kierrättivätkin tusinoittain naisia. Molemmille kertyi 10+ seurustelusuhdetta ja vino pino seksisuhteita.
Mä en mitenkään voi puhua kaikkien naisten suulla kuten et säkään. Jotenkin vaan kumman naisvihamielinen asenne täällä, joka ehkä sitten johtuu siitä, ettei nuorena ollut hottisten mieleen. Nuoruuden traumoista jotkut vaan menee eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minua ainakaan oikein missään. Nyt en ole tällä viikolla edes poistunut asunnostani ja yleensäkin käyn vain kävelyillä ja lähikaupassa pari kertaa viikossa.
LOl. Meinaatko, että piankin tärppää?
Sanoikohan tuo jolle vastasit, että etsisi jotain?
Vastasin jo tuolla aikaisemmin, mutta sanotaan, että en etsi ja ymmärrän, että omat valinnat vaikuttavat siihen, että ei oikein ole mahdollisuuksiakaan, jos etsisin. En mä silti joka viikko kotona istu, joten ehkä voisi sanoa, että olen avoin tapaamiselle tai yllättävälle kohtaamiselle, mutta en mä oleta, että semmoinen kohdalleni tällä tyylillä.
Kohta ajattelin lähteä pyörälenkille ja kauppaan ostamaan kananmunia. Saa tulla nykäisemään hihasta. Mulla on sininen pipo ja vilkkuva heijastinnauha.
Vetikö kukaan?
Kiitos kysymästä, mutta ei valitettavasti vetänyt. Haluan uskoa sen johtuneen siitä, että kotona huomasin, että en ollut pitänyt heijastinnauhaa vilkkutoiminnolla vaan tasaisena valona. Muuten varmaan joku olisi kiskaissut hihasta. Kananmunat sain ostettua.
Ottaako nelikymppiset miehet tosissaan 28-vuotiasta naista?
Kotona olen nytkin, sieltä tai töistä tai pyörälenkiltä saa tulla hakemaan ihan koska vaan. En tapaa ketään naisia oikein missään kun työt miesvaltaisella alalla, harrastukset kaverien kesken ja viinaan ja röökiin en koske ja siten en baareissa käy. Puolisoa ja lasta haluaisin elämääni kuitenkin mutta en saa aikaiseksi tehtyä aloitetta minnekään suuntaan.
Mies44v kirjoitti:
Kotona olen nytkin, sieltä tai töistä tai pyörälenkiltä saa tulla hakemaan ihan koska vaan. En tapaa ketään naisia oikein missään kun työt miesvaltaisella alalla, harrastukset kaverien kesken ja viinaan ja röökiin en koske ja siten en baareissa käy. Puolisoa ja lasta haluaisin elämääni kuitenkin mutta en saa aikaiseksi tehtyä aloitetta minnekään suuntaan.
Alkaa panettaa kun miettii tuollaisia hopeakettuja
Missä tamperelaiset tuon ikäiset luuraa? :)
t. N39
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mutta tähän mennessä minusta kiinnostuneet 26-29v naiset ovat kaikki osoittautuneet hyvin vanhanaikaisiksi siinä mielessä että haluttaisiin käyttäytyä alistuvasti, olla miehen suojaamina, tuijotella ylöspäin ja muuta.
Mikä on kummallista - olenhan lyhyehkö (joskin ko naisiin verrattuna pitkä, syystä tai toisesta kaikki tuon ikäiset kiinnostuneet ovat olleet erittäin lyhyitä), hoikka ja hyvin kaukana dominoivasta perinnemiehestä.
Ehkä sitten olin heidän silmissään "professorityyppiä", vanhempi ja viisaampi mies. Akateemista tutkintoakaan ei tosin ole.
Jos ajatuksesi parisuhteesta on tasa-arvoinen, jopa enemmässä määrin kuin keskivertonainen haluaisi, niin ikäsi ei olisi este.
40+ mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mutta tähän mennessä minusta kiinnostuneet 26-29v naiset ovat kaikki osoittautuneet hyvin vanhanaikaisiksi siinä mielessä että haluttaisiin käyttäytyä alistuvasti, olla miehen suojaamina, tuijotella ylöspäin ja muuta.
Mikä on kummallista - olenhan lyhyehkö (joskin ko naisiin verrattuna pitkä, syystä tai toisesta kaikki tuon ikäiset kiinnostuneet ovat olleet erittäin lyhyitä), hoikka ja hyvin kaukana dominoivasta perinnemiehestä.
Ehkä sitten olin heidän silmissään "professorityyppiä", vanhempi ja viisaampi mies. Akateemista tutkintoakaan ei tosin ole.
Jos ajatuksesi parisuhteesta on tasa-arvoinen, jopa enemmässä määrin kuin keskivertonainen haluaisi, niin ikäsi ei olisi este.
40+ mies
Noilla spekseillä kannattaisi katsella vanhempia naisia.
Olikohan Image tai Basso -lehdessä pitkä haastattelu yli 50v. suomalaisesta miehestä, joka eli lämpimässä maassa. Rahaa oli jonkin verran ja se käytettiin prostituoituihin ja aineisiin, lähes joka päivä.
Kuulemma eli jokaisen miehen unelmaelämää, jolle kaikki muut miehet olivat kateellisia. Hän kun vain biletti ja oli maksullisia naisia milloin vain.
Että jokainen mies haluaisi elää noin.
Jutun lopussa hän tuli siihen tulokseen, että elämäntyylinsä ei antanut hänelle mitään. Mikään ei tuntunut miltään. Ja ainoa asia, jota hän kaipasi, oli samaa ikäluokkaa oleva nainen, vaimo, jonka kanssa olisi pystynyt jakamaan omaa elämäänsä. Elämään ihan tavallisesti vaan, ruokakaupassa käyntiä ja semmoista.
Miten se nyt mahtaa olla, onko se bilettäminen ja sekoilu nyt kaikkein mahtavinta miesten "vapautta", vai onko sittenkin pidemmässä parisuhteessa, johon sisältyy rakkaus, jotain muutakin kivaa kuin rynkyttäminen?
P_Uuma kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40+ mies
Mahdollisesti.
Nuo naiset kuitenkin osoittivat kiinnostusta ja halusivat tutustua. Kiinnostuneita ei ole niin paljoa että antaisin heti pakit, ellei siihen ole hyvää syytä kuten ilmeisen tökerö käytös.
En näe järkeä siinä että aletaan rajaamaan kiinnostuneita pois kriteereillä jotka eivät olisi este, kuten 28v ikä. Ehkä se on naisilla perustellumpaa kun kimpussa roikkuu 200 miestä eikä kaikkia ehdi tavata.
40+ mies
Vierailija kirjoitti:
Olikohan Image tai Basso -lehdessä pitkä haastattelu yli 50v. suomalaisesta miehestä, joka eli lämpimässä maassa. Rahaa oli jonkin verran ja se käytettiin prostituoituihin ja aineisiin, lähes joka päivä.
Kuulemma eli jokaisen miehen unelmaelämää, jolle kaikki muut miehet olivat kateellisia. Hän kun vain biletti ja oli maksullisia naisia milloin vain.
Että jokainen mies haluaisi elää noin.
Jutun lopussa hän tuli siihen tulokseen, että elämäntyylinsä ei antanut hänelle mitään. Mikään ei tuntunut miltään. Ja ainoa asia, jota hän kaipasi, oli samaa ikäluokkaa oleva nainen, vaimo, jonka kanssa olisi pystynyt jakamaan omaa elämäänsä. Elämään ihan tavallisesti vaan, ruokakaupassa käyntiä ja semmoista.
Miten se nyt mahtaa olla, onko se bilettäminen ja sekoilu nyt kaikkein mahtavinta miesten "vapautta", vai onko sittenkin pidemmässä parisuhteessa, johon sisältyy rakkaus, jotain muutakin kivaa kuin rynkyttäminen?
Bilettäminen ja sekoilu tuossa iässä kuulostaa oudolta ajatukselta.
Oman elämäni täyttävät harrastukset ja kaverit. Välillä tuntuu ettei työn lisäksi aika riitä oikein mihinkään.
Kyllä parisuhde kiinnostaisi, jos löytyisi yhteensopiva elämänkumppani. Mutta yhteensopivaa ei ole tullut vastaan. Kivoja naisia kyllä, mutta kaikki ovat halunneet eri asioita kuin minä, tai minulta eri asioita kuin mitä minulla on tarjottavana (kts. aikaisempi viestini).
40+ mies
Vierailija kirjoitti:
Kuka on sanonut sinulle että haluamme naisen palvelijaksi?
Elämä on opettanut, kun muuta roolia ei naisille ole tietämissäni ja kokemissani parisuhteissa annettu. Niinpä luen täältä hyvin hämmentyneenä kommentteja siitä, miten parisuhteessa mennään muka aina naisen pillin mukaan. Hah.
Kaupassa, kotona, toisinaan kuntosalilla, töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka on sanonut sinulle että haluamme naisen palvelijaksi?
Elämä on opettanut, kun muuta roolia ei naisille ole tietämissäni ja kokemissani parisuhteissa annettu. Niinpä luen täältä hyvin hämmentyneenä kommentteja siitä, miten parisuhteessa mennään muka aina naisen pillin mukaan. Hah.
Tässä on sama kuin työelämässä.
Naiset odottavat passiivisesti että heidät huomataan ja palkitaan. Miehet tajuavat että elämältä ei saa mitään, kaikki on omalla työllä ansaittava ja otettava.
Pätee mm. parinmuodostukseen. Nuoret naiset odotavat miehiltä aloitteellisuutta ja itsevarmuutta, kun he toimivat raatina että riittikö suoritus vai annetaanko pakit.
Noh, kun naiset eivät saakaan täydellistä elämää, he valitavat joutuneensa palvelijoiksi. Sen jälkeen kun he saivat enemmän tienaavan ja kunnianhimoisemman puolison, jäivät omasta halustaan kotiäideiksi, eivätkä tehneet mitään rakentaakseen elämänsä sellaiseksi että siinä olisi muutakin kuin kodin pyörittäminen.
P_Uuma kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40+ mies
Ota huomioon, että tuolla miehellä on kriteereitä. Kaikki perheellistyneet naiset ja kaikki vähänkään pyöreät ovat poissa laskuista - 40+ ikäluokassa alkaa tehdä tiukkaa. Ja sitten ovat vielä nuo parisuhdedynamiikkaa koskevat tarpeet. Onneksi ovat kuitenkin työt, kaverit ja harrastukset elämän täytteenä, että ihan huonosti eivät asiat ole.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin ja jopa nuorempia.
Vierailija kirjoitti:
P_Uuma kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40+ mies
Ota huomioon, että tuolla miehellä on kriteereitä. Kaikki perheellistyneet naiset ja kaikki vähänkään pyöreät ovat poissa laskuista - 40+ ikäluokassa alkaa tehdä tiukkaa. Ja sitten ovat vielä nuo parisuhdedynamiikkaa koskevat tarpeet. Onneksi ovat kuitenkin työt, kaverit ja harrastukset elämän täytteenä, että ihan huonosti eivät asiat ole.
Missä tuossa mainittiin kriteerit?
Nauti vaan ihan rauhassa, koska se on ainoa naisen kosketus mitä tuut seuraavaan maksulliseen kertaan saamaan 😘.