Nykyiset koronaluvut kertovat itselleni vain sen
että kuinka s#atanan tyhmää ainesta tästä maasta sikiää.
Tokihan sinä perusterve, vain lievästi sairastunut nuori, voit ajatella koronaa pelkkänä flunssana.
Vaan minkähänlainen tauti se olisi muutoin terveelle ikäisellesi nuorelle aikuiselle, jonka täytyy normaalistikin käydä usein verikokeissa ja sydänfilmissä vuotuisesti sairauteensa käyttämänsä lääkityksen vuoksi?
Ja jos olet viisas, niin voit ymmärtää, että tämä aloitusteksti kokee myös omaa ikäryhmääsi.
Kohdensin tätä vain nuorille, koska aivot kehittyvät siihen 25 ikävuoteen asti eikä logiikka (etenkään näinä aikoina) ehkä käy yhtä hyvin, kuin meillä muilla aikuisilla.
Kommentit (12)
Minä olen eläkkeellä eikä minua haittaa yhtään kökkiä asunnossani päivät pitkät, en käy missään enkä harrasta mitään. Välillä käyn tekemässä kävelylenkin ja virkistäydyn kupillisella kahvia parvekkeellani. Ruokani tilaan pääosin kotiin ja vanhempiani en ole käynyt katsomassa koko pandemian aikana. Pitäisikö nyt kaikkien elää niin kuin minä? Koska minä voin elää näin niin sinunkin pitää pystyä elämään ilman harrastuksia, ystäviä ja perhettäsi/ sukuasi? Ikuisiksi ajoiksi linnottautua av palstalle, parvekkeellesi ja kotiin toisinaan nauttien metsässä männyn tuoksusta? Ei helvetissä!! Tämä on ihan sairas ja sosiopaattinen tapa elää miten minä elän! Mutta minä olenkin autistinen ja viihdyn näin, mutta normaali ihminen tyytyisi tähän niin päästäänhän se olisi vialla! Minä tuen kaikkia ihmisiä tavoitteissaan irrtottautua tästä hulluudesta mikä on ollut jo pari vuotta vallalla ja joka ajaa meidät ennen näkemättömää taloudelliseen lamaan ja kurjuuteen sekä sotiin jos saa jatkua. Ei voi kaikkien hyvinvointia uhrata muutaman ihmisen tähden. Menetykset on vain kestettävä koska meillä ei ole varaa menettää muutaman takia kaikkia ja koko tulevaisuuttamme.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen eläkkeellä eikä minua haittaa yhtään kökkiä asunnossani päivät pitkät, en käy missään enkä harrasta mitään. Välillä käyn tekemässä kävelylenkin ja virkistäydyn kupillisella kahvia parvekkeellani. Ruokani tilaan pääosin kotiin ja vanhempiani en ole käynyt katsomassa koko pandemian aikana. Pitäisikö nyt kaikkien elää niin kuin minä? Koska minä voin elää näin niin sinunkin pitää pystyä elämään ilman harrastuksia, ystäviä ja perhettäsi/ sukuasi? Ikuisiksi ajoiksi linnottautua av palstalle, parvekkeellesi ja kotiin toisinaan nauttien metsässä männyn tuoksusta? Ei helvetissä!! Tämä on ihan sairas ja sosiopaattinen tapa elää miten minä elän! Mutta minä olenkin autistinen ja viihdyn näin, mutta normaali ihminen tyytyisi tähän niin päästäänhän se olisi vialla! Minä tuen kaikkia ihmisiä tavoitteissaan irrtottautua tästä hulluudesta mikä on ollut jo pari vuotta vallalla ja joka ajaa meidät ennen näkemättömää taloudelliseen lamaan ja kurjuuteen sekä sotiin jos saa jatkua. Ei voi kaikkien hyvinvointia uhrata muutaman ihmisen tähden. Menetykset on vain kestettävä koska meillä ei ole varaa menettää muutaman takia kaikkia ja koko tulevaisuuttamme.
Ihan itse nyt vaan en halua sairastua vakavasti tai kuolla tämän vuoksi. Ihan siksi elän varovaisesti.
Ja tosissaan jo lääkitykseni saattaa nuorta sydäntäni rasittaa.
En ehkä selviäisi helpolla koronasta, vaikka olenkin ottanut kaikki 3 rokotetta
- N. vähän + 30 v ja "päävikainen" introvertti. =)
Maailmasta ei pöpöt lopu. En kulje kadulla pehmustetussa Michelin-puvussa sen takia, että joku harvinaisen sairauden takia särkee luunsa pikkukosketuksesta ahtaalla kadulla. Tämä ihminen voi itse laittaa pehmustetun puvun päälle.
Flunssa on aina ollut elämässä läsnä ja jos olisin itse riskiryhmäläinen, lähtisin kaduille huutamaan vapauden puolesta enkä vapauden tuhoamisen puolesta. Jos olen riskiryhmäläisenä hauras ja saamapuolella, en katsoisi intresseissäni olevan vaatia muilta vielä lisää, vaan varmistaisin oman omatuntoni puhtauden ja hyvän omatunnon antamalla muiden elää omaa elämäänsä.
Ihmiset eivät ole biologisesti "tasa-arvoisia" millään tavalla ja sitä ei voi käyttää syynä elämänilon tuhoamiseksi ja ihmisten tasapäistämiseksi kurjuuteen. Vanhusten nuoruus ei palaudu kurjistamalla nuoria eikä sillä häviä nuoren syöpäpotilaan syöpä.
Vierailija kirjoitti:
Maailmasta ei pöpöt lopu. En kulje kadulla pehmustetussa Michelin-puvussa sen takia, että joku harvinaisen sairauden takia särkee luunsa pikkukosketuksesta ahtaalla kadulla. Tämä ihminen voi itse laittaa pehmustetun puvun päälle.
Flunssa on aina ollut elämässä läsnä ja jos olisin itse riskiryhmäläinen, lähtisin kaduille huutamaan vapauden puolesta enkä vapauden tuhoamisen puolesta. Jos olen riskiryhmäläisenä hauras ja saamapuolella, en katsoisi intresseissäni olevan vaatia muilta vielä lisää, vaan varmistaisin oman omatuntoni puhtauden ja hyvän omatunnon antamalla muiden elää omaa elämäänsä.
Ihmiset eivät ole biologisesti "tasa-arvoisia" millään tavalla ja sitä ei voi käyttää syynä elämänilon tuhoamiseksi ja ihmisten tasapäistämiseksi kurjuuteen. Vanhusten nuoruus ei palaudu kurjistamalla nuoria eikä sillä häviä nuoren syöpäpotilaan syöpä.
Eli mikäli nuori syöpäpotilas saa koronan, joka heikentää immuunipuolustusta vielä lisää ja kuolee pois niin se on sinulle ok, koska muuten nuoriso saa kuksia ristiinrastiin, kokea darrojaan ja oksentaa humalassa lähipusikkoon, vaikka 1 samanikäinen ihminen on koronan vuoksi kuollut?
Vierailija kirjoitti:
Ihanan itsekästä. Ja lisäksi täyttä palturia. Jos sinä olisit riskiryhmäläinen, olisit korkeintaan kaduilla huutamassa, ettei siellä saa liikkua kukaan muu kuin sinä ja oma napasi.
Eikö ole aika itsekästä vaatia muita sopeutumaan sinun elämääsi, hinnalla millä hyvänsä? Vaikka 25v nuoret lukittuisivat kellariin viideksi vuodeksi, se ei kenenkään syöpää paranna.
Puolet sairastuneista aikuisista saa lisäbonuksena long covidin, joka tarkoittaa käytännössä kuukausien, vuosien tai jopa lopullista työkyvyttömyyttä. Aikamoinen flunssa... olikos meillä joku työvoimapula? Tällä viikolla 40 000 sairastumista -> 20 000 long covidia. Jos mitään ei tapahdu, ensi viikolla on 80 000 sairastunutta, sitä seuraavalla 160 000... olis varmaan pitänyt tehdä jotain jo aiemmin?
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole aika itsekästä vaatia muita sopeutumaan sinun elämääsi, hinnalla millä hyvänsä? Vaikka 25v nuoret lukittuisivat kellariin viideksi vuodeksi, se ei kenenkään syöpää paranna.
Tälle antaisin useamman yläpeukun, jos se olisi mahdollista. Juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Hmm... jonkun elämä ja terveys vs. oikeus vaikka bilettää. Siinäpä vasta reilu asetelma.
Kyllä on kriisinsietokyky näköjään monella melko heikko. Suomessa on vieläpä päästy tosi vähällä moneen muuhun maahan verrattuna. Menepä nyt peilin eteen ja mieti hetki ihan vakavasti, että mitä sellaista sinulta oikeasti on riistetty, mitä ilman et kerta kaikkiaan tule toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli mikäli nuori syöpäpotilas saa koronan, joka heikentää immuunipuolustusta vielä lisää ja kuolee pois niin se on sinulle ok, koska muuten nuoriso saa kuksia ristiinrastiin, kokea darrojaan ja oksentaa humalassa lähipusikkoon, vaikka 1 samanikäinen ihminen on koronan vuoksi kuollut?
Se on sen syöpäpotilaan valinta, että ottaako riskin altistumisesta vai ei. Muut eivät voi lopettaa elämäänsä sen takia, että hänen on vaikeampi nussia pusikossa.
Se syyllisyys ja häpeä siitä, että häntä käytetään totalitarismin kiristysvälineenä vahingoittaa sitä syöpäpotilasta vielä lentsua enemmän.
Hoidot kehittyvät lisäksi koko ajan.
Kysymys siis on täysin siinä, että osaatko ajatella muitakin - itseäsi syystä x tai y - sairaampia ihmisiä ja myös heidän oikeutta elämiinsä?