Jos asunto on vuokrattu siinä kunnossa kuin se on
Niin vuokranantajanko ei tarvitse korjata epäkohtia (toimimatonta jääkaappia jne.) ?
Kommentit (21)
Kunnollinen jääkaappi on tietysti ihan pakollinen perus. Eikö sulla toiminut jk kun tulit asuntoosi? Salasiko va epätoimivan kaapin sinulta?
Sähkölaitteiden tulee aina olla kunnossa, pintamateriaalien ei, jos niin on sovittu.
Vuokranantajalla on tietyt vuokralainsäädännön mukaiset velvollisuutensa vuokraamaansa huoneistoon. Kävitkö asuntosi näytössä tai vastaavasti; toimittiko vuokranantaja sinulle alle vuoden ikäisen videoidun esittelyn kohteesta, videon, josta listaamasi puutteet kävivät selvästi ilmi?
Ei, mutta tee lista vioista vuokranantajalle ja se vuokrasopimuksen liitteeksi. Itse tullut kusetetuksi kun ei ole ollut näyttöä siitä mikä on ollut asunnon kunto ja vuokranantaja pois muuttaessa peri remonttikuluja mm. 1986 vuonna asetetun muovimaton vaihto ja lattian kuivatus koska meidän häkkikanit kuulemma oli pissannut lattian pilalle.
Tietenkin nuo pitää korjata, ja siitä pitää ilmoittaa heti, koska vakuutus voi vielä korvata ne kodinkoneet.
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta tee lista vioista vuokranantajalle ja se vuokrasopimuksen liitteeksi. Itse tullut kusetetuksi kun ei ole ollut näyttöä siitä mikä on ollut asunnon kunto ja vuokranantaja pois muuttaessa peri remonttikuluja mm. 1986 vuonna asetetun muovimaton vaihto ja lattian kuivatus koska meidän häkkikanit kuulemma oli pissannut lattian pilalle.
Asunto pitää aina kuvata ennen ja jälkeen muuton
Jos jääkaappi ei kuulunut asuntoon, niin ei sitä tarvi korjata tai vaihtaa.
valtaosassa asunnoista kuuluu, mutta poikkeuksiakin on.
Minä vuokrasin kunnalta asunnon ja jääkaappi pakastin yhdistelmä hajosi 2 viikon päästä. En saanut uutta kun vasta 2 vuoden päästä kun haastoin vuokranantajan oikeuteen. Se tuomittiin maksamaan minulle 4800 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Minä vuokrasin kunnalta asunnon ja jääkaappi pakastin yhdistelmä hajosi 2 viikon päästä. En saanut uutta kun vasta 2 vuoden päästä kun haastoin vuokranantajan oikeuteen. Se tuomittiin maksamaan minulle 4800 euroa.
Hyvä. Ihmisen on pidettävä puolensa.
Miten asunnon voisi myydä eri kunnossa kuin se on?
Vierailija kirjoitti:
Kusettamalla.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin nuo pitää korjata, ja siitä pitää ilmoittaa heti, koska vakuutus voi vielä korvata ne kodinkoneet.
Tietää, ei vaihda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kusettamalla.
Minkä verran olisi kustava?
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa. Lisäksi vuokranantajan ei tarvitse hankkia uutta, ehjä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa. Lisäksi vuokranantajan ei tarvitse hankkia uutta, ehjä riittää.
Minulla oli sama juttu. Kunta ei suostunut vaihtamaan rikkinäisiä.
Jääkaappi vuokranantajan korjattava tai mieluummin ostettava uusi. Mun poika muuti uuteen asuntoon jossa jääkaappi rikki, niin sopivat että poika ostaa uuden jääkaapin ja vuokranantaja maksoi sen ja pojalle 100e kulukorvauksen kun joutui vuokraa auton kuljetukseen. Asunnossa on lisäksi kahvinkeitin, imuri ja pesukone.
Kannattaa myös palauttaa se vuokrasuhteen päättyessä siinä kunnossa kuin se on.
Mulla oli kun muutin isännöitsijän kanssa asunnon tarkistus vioista jotka laitettiin kaavakkeelle. Kun todella vanha jääkaappi hajosi, huolto toi heti uuden. Oon niin iloinen kun on siisti.
Tarvitsee, mutta ei mitään suurta remppaa tarvitse tehdä.