Jos saisit itse valita äitiyspakkaukseen tavarat...
Mitä tavaroita/vaatteita/tuotteita valitsisit äitiyspakkaukseen? Rajaton budjetti käytössä, ehdota ihan mitä vaan!
Kommentit (4)
Jos koko pysyisi suunnilleen samana niin Ruskovillan silkkisiä ja silkkivillaisia bodeja, potkuhousuja, myssyjä ja tumput. Pellavalakanat. Joutsenen untuvamakuupussi ja täkki. Muuten voisi olla aika lailla ennallaan. Ai niin, sinne voisi vielä lampaantaljan laittaa mukaan.
Nykyisten lisäksi voisi laittaa mukaan esim. "kortin", joka oikeuttaa tiettyyn määrään kunnan kotiapua lapsiperheille. Esim. yhteensä 10h. Valtaosa perheistä voisi saada siitä (halutessaan! tämä olisi siis vapaaehtoista) vähän apua alkuun, esimerkiksi jos synnytyksestä toipuminen vie voimia niin muutaman kerran siivousapu voi helpottaa alkuvaiheessa. Samalla tämä voisi olla matalan kynnyksen mahdollisuus päästä pidempiaikaisen tuen piiriin niille perheille, joilla on akuutti hätä ja näin voitaisiin ennaltaehkäistä pidemmälle kehittyviä ongelmia. Samaan tyyliin voisi antaa kortin/passin joka oikeuttaisi äidin/isän/pariskunnan niin halutessa esimerkiksi muutamaan käyntiin seksuaalineuvojalla tai parisuhdeterapeutilla, eli voitaisiin tukea myös pariskuntia, heidän keskinäistä eloa ja vanhemmuuteen kasvamista. Jonkun laadukkaan teoksen vanhemmuudesta, lapsen kehityksestä tms voisi myös liittää mukaan.
Minä siis täydentäisin pakkausta jollakin koko perhettä ja vanhemmuutta tukevalla. Nythän siihen kategoriaan menevää on lähinnä 6kpl kondomeja.
Lapselle suunnattua uutta voisi olla jokin loru/laulu-cd, kantoliina/kantoreppu tms kuljetusväline, jotain laadukasta luomutuotetta vauvalle (öljyä, rasvaa tms mitä saattaisi tarvita). Myös korvakuumemittari oli hyvä idea :)
Ap kommentoi vielä:
Itse kaipaisin kahta kokoa jakoon. Esimerkiksi nyt talvella syntyneelle vauvalle toppapuku on aaaaaaivan liian iso ja näillä kasukäyrillä jäänee jo ensi talveen mennessä pieneksi. Olisi kiva, jos saisi valita kahdesta koosta lasketun ajan perusteella.
Hellehattu olisi myös hauska lisä. Ja äidille suklaata ja lahjakortti hierontaan...
Tavallinenn kuumemittari pois ja tilalle korvakuumemittari noin nyt ensi alkuun.