Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärtyvä suoli? Jelppiä ruokavalio muutoksiin?

Vierailija
28.04.2015 |

Mikä on auttanut? Mitä kannattaa jättää pois?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi ruisleivän ja papujen poisjättäminen. Sitä ennen oli tosi usein mahan murinaa ja vetistä "ohivuotoa" peräpäästä. Ei ollut virallista diagnoosia mutta tuskin sitä nyt aina tarvitaankaan, oireet olivat ihan selvät. 

Vierailija
2/15 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viljat kokonaan pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palauta kehon tasapaino cayenne-pippuri ja sitruuna paastolla.

Vierailija
4/15 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruisleipää, kaaleja ja omenaa en juurikaan syö. Pari kuukautta olin kokonaan fodmap-dieetillä, ei auttanut, joten lopetin. Tuntuu, että mikään ei auta :(

Vierailija
5/15 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 18:28"]

Mikä on auttanut? Mitä kannattaa jättää pois?

[/quote]

Tutki tuota fodmap-ruokavaliota ja kokeile jättää pois aine kerrallaan sellaista, mitä käytät paljon. Älä yksipuolista liikaa ruokavaliota. Kokeile aina välillä sitten syödä taas jotain "kiellettyä" niin näet tuleeko siitä oikeasti vaivoja. 

Vierailija
6/15 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te sitten esim syötte aamiaiseksi ,te jotka ette viljaa ollenkaan syö? -ap

Vierailija
7/15 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 18:33"]

Ruisleipää, kaaleja ja omenaa en juurikaan syö. Pari kuukautta olin kokonaan fodmap-dieetillä, ei auttanut, joten lopetin. Tuntuu, että mikään ei auta :(

[/quote]

Jätä viljat kokonaan pois.

Vierailija
8/15 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gluteenitonta, laktoositonta, sokeritonta...Maitohappobakteerit jokapäiväiseen käyttöön.

Vierailija
9/15 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea neuvoa kun et mainitse mitä vaivoja on ja miten syöt, kyseessä ei ole yksi ja sama ilmiö kaikilla.

Vierailija
10/15 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paprikaa, lisäaineita, vehnää, rasvatonta ruokaa, makeutusaineita, steriiliä einestä, helvetisti ruisleipää ja vähän vielä leipää

Vierailija
11/15 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuron sekaan aamulla 1 pussi Vi-Siblin S -jauhetta. Voi myös laittaa jogurtin joukkoon.

Rasvaiset ja mausteiset (pippuri,chili yms.)ruuat minimiin, nämä on minulla toiminut.

Vierailija
12/15 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipää stön n. 4Max viikkoon. Kaurapuuroa joka aamu. Kerran kuussa rasvasta, kun haluun herkutella, mut sit saankin kärsiä. karkit, sipsit yns. Pois kokonaan. Voimakkaat mausteet vähälle. Välillä en pysty syömään yhtään tuoretta vihanneksia. tomaattia, ilman kuoria. Lohikin tekee pahaa. Muikkuja ei. Kuha ok ja sei. Possunlihaa välillä. linssejä pystyn. Siitä tullutkin mun suosikki. mausramaton jugurtti on pop. Mustikat. Mehukeitot. Patatti. ihan kokeilemalla oon oppinut.

Vierailija
13/15 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paprika, maissi, ruis, soijatuotteet, liika kahvi (=enemmän kuin 2 kuppia) ja alkoholi tuntuvat olevan itselläni pahoja. Varsinkin kaksi ekaa aiheuttavat jäätävää ripulointia ja tulevat kokonaisina ulos toisesta päästä...

Vierailija
14/15 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enzylact-kapseli ennen ruokailua. Tuo auttoi todella paljon mun mahavaivoihin. Sokeri ja vehnä minimiin.

Vierailija
15/15 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on auttanut sokerin ja vaaleiden viljatuotteiden poisjättäminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan