Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini ei aio tulla katsomaan lakitustani

Vierailija
28.04.2015 |

Valmistun juuri ammattikoulusta ja saan itselleni ammattilakin. Äitini oli skeptinen koko koulun käyntini suhteen alusta asti ja mutisi aina ''et varmaan saa ikinä kouluasi käytyä'' yms muuta yhtä lannistavaa.. Kuitenkin valmistun nyt ja äitini sanoi ettei aio tulla katsomaan valmistusjuhlaa koululle, hän on menossa teatteriin ja liput on jo maksettu.. Juhlia ei pidetä kotonakaan, koska minulla ei juurikaan ole ketään ketä sinne kutsua.

Tuntuu äärettömän pahalta ettei kukaan muu kuin isoisäni tule katsomaan suurta päivääni josta olen itse äärettömän ylpeä. 

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

_Once_ON_a_lifeSTYLE_

Amisenglantia. Once in a Lifetime olisi oikein. 

Vierailija
42/55 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 17:56"]

Mikä ihmeen lakitus? Amiksilla on lakkinsa, mutta ei lakitusta. Omia aikojaan laittavat lippiksen päähän ne, jotka ovat siihen rahallisesti panostaneet.

Vai teitkö kaksoistutkinnon?

[/quote]

Rakas ystävä, ehkä sullakin on huomenna asiat paremmin.

T: tohtori korkealla mustalla hatulla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei munkaan isäni tullut seuraamaan lakitustani kun oli huonoissa väleissä äitini kanssa, olin pettynyt ja vieläkin harmittaa. Onnea paljon valmistumisen johdosta! <3

Vierailija
44/55 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestä juhlat, kerro missä pidät ne, me AV-mammat tullaan juhlimaan sun valmistujaisia! :)

Vierailija
45/55 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon. Minä tulisin ainakin lakitukseesi.

-Mies 29v + 1v-

Vierailija
46/55 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 19:47"]

Onneksi olkoon. Minä tulisin ainakin lakitukseesi.

-Mies 29v + 1v-

[/quote]

Pillun perässä vain, se tiedetään :(

Vierailija
47/55 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 19:40"]

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 17:56"]

Mikä ihmeen lakitus? Amiksilla on lakkinsa, mutta ei lakitusta. Omia aikojaan laittavat lippiksen päähän ne, jotka ovat siihen rahallisesti panostaneet.

Vai teitkö kaksoistutkinnon?

[/quote]

Rakas ystävä, ehkä sullakin on huomenna asiat paremmin.

T: tohtori korkealla mustalla hatulla

[/quote]

Mitä pahaa on sanallisesti ilmaista se fakta, että amiksessa ei lakiteta ketään? Lakki on vapaaehtoinen, sitä ei laiteta päähän rehtorin lausuessa "julistan teidät ammatillisen perustutkinnon suorittaneiksi".

Terveisin toinen tohtori, jolla on silinterin lisäksi miekka

Vierailija
48/55 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 19:24"]

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 19:22"]en mäkään juhlis jotain amiksesta valmistumista [/quote] Miksi et? Ei se lukio nykypäivänä ole sen parempi.

[/quote]

Minä olen se äiti, joka ei mennyt lapsensa lakkiaisiin. Ammattikoulusta valmistui, mutta sai myös ylioppilaslakin. Huomattavasti ylpeämpi olen näin äitinä siitä ammattitutkinnosta, jonka ansiosta on saanut kohtuullisen hyväpalkkaisen työpaikan.

Ole iloinen siitä, että isoisäsi kuitenkin tulee, ja juhli hänen kanssaan. Menkää vaikka yhdessä syömään johonkin tavallista hienompaan paikkaan, jos isoisän luonakaan ei voi järjestää juhlia joihin kutsua vieraita. Ja sitten illalla bilettämään muiden valmistuneiden kanssa.

Niin, se syy miksi en ollut juhlissa: olin töissä, mutta tämän lapsen isä järjestettiin kyllä edustamaan juhlaan.

Vierailija
49/55 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 17:25"]

Mikä teatteriesitys on aamupäivällä?

[/quote]

Porvoon kuuluisa aamupäivämatinea.

Vierailija
50/55 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä sitten hienot häät aikanaan, niin saat juhlia kunnolla.
Järjestikö äitisi sulle edes rippijuhlia? Jos häntä ahdistaa juhlajärjestelyt ylipäätään. Mun äiti kyllä järjest rippijuhlat ja yo-juhlat, mutta haukkui vuosia jälkikäteen, että semmoisia mulle joutui järjestämään. Siis oikein raivosi ajoittain vuosia asiasta, mutta yritän ymmärtää, sillä hän on masentunut ihminen ja juhlat vissiin ahdistavat.

Vierailija
51/55 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakitus on kyllä ylioppilasjuhlissa. Ei ole kummakaan että äitisi ei viitsi tulla katsomaan jotain matkimispelleilyä.

Vierailija
52/55 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 20:58"]Lakitus on kyllä ylioppilasjuhlissa. Ei ole kummakaan että äitisi ei viitsi tulla katsomaan jotain matkimispelleilyä.
[/quote] Oletpa kiva ihminen.

Vierailija
53/55 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 17:38"][quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 17:25"]

Mikä teatteriesitys on aamupäivällä?

[/quote]

En tiedä esityksen nimeä, enkä kaipaa mitään ilkeilyjä tänne. Lakitus on perjantai päivänä kello 15 aikaan eikä niinkun yleensä lauantaina kello 10.  - ap
[/quote] lakitus? Yo-juhlissa on lakitus.

Vierailija
54/55 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, kuullostaa kurjalta! Hienoa kuitenkin, että olet koulusi käynyt. Toivottavasti saat mukavan työpaikan!!

Voisitko lähteä omien kavereiden kanssa illalla juhlimaan? Vaikka syömään ensin jonnekin ja sitten juhlimaan. Erilaisissa ravintoloissa on kabinettitiloja (kaikista ei tarvitse edes maksaa ylimääräistä) eli pienimuotoiset juhlat voisit järjestää niinkin ja kutsua tärkeimmät ihmiset paikalla. Jos liian kallista maksaa ruoka niin tarjoa vaan jälkkäri tai kysy voisiko isoisä auttaa tai sit vaan toivot et ihmiset tulisivat "lahjana omakustanteisesti" paikalle :)

Vierailija
55/55 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasimme isoisän kanssa hemmottelu viikonlopun kylpylään. Olen onnellinen, että saan viettää juhlani juuri hänen kanssaan.

Joku kysyi että tykkääkö äitini järjestää juhlia niin vastaus on kyllä! Jokaiset nimipäivät ja muut merkkipäivät ja kissanristiäiset on juhlimisen aihe meillä, jostain syystä tämä valmistuminen ei ole sitä.

- ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän