Ernest Lawson kävi tyttärensä kanssa tiukan keskustelun ”valittavista suomalaisista” – taapero täräytti lauseen, joka sai seuraajat ulvomaan naurusta - mitä hauskaa tässä on?
https://www.is.fi/viihde/art-2000008522208.html
Lawsonin ja taaperoikäisen tyttären keskustelu kuului näin:
– Isi?
– Niin rakas?
– Tiiätkö ku suomalaiset aina valittaa että ”Mä vihaan talvea, oispa kesä”?
– Joo?
– Niin tiiätkö miks espanjalaiset ei koskaan sano niin?
– Koska täällä ei oo kylmä?
– Ei.
– Koska täällä ei oo lunta?
– Ei.
– Koska espanjalaiset on luonteeltaan positiivisempia?
– Ei.
– No miks sitten?
– Koska ne ei puhu suomea.
En ulvonut naurusta, ilmekään ei värähtänyt. Mitä hulvatonta tuossa oli?
Kommentit (53)
Tuohan oli suorastaan nerokas oivallus. Pikku tyttö oli täysin oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kyllä vähän oudolta, että taapero puhuisi noin. Ja tietäisi, että suomalaiset valittavat säästä 🤔
onko neljä vuotias vielä taapero?
Vierailija kirjoitti:
Miksi näitä värivirheisiä nostetaan alustalle? Esimerkiksi naapurin Kaarlo on erittäin hauska mies, mutta ei ole hänestä juttuja näkynyt lehdistössä. Kerranki Kaarlo oli tuossa pihassa, kun olin lähdössä käymään kaupoilla, nii san mulle että vedäppä tuosta sormesta, niin minähä hölmö (en ole oikeasti hölmö, vaan kyllä ymmärrän asioita ja teen omaa tutkimusta) vedin ja Kaarlo oikein nosti kankkua ja päästi mojovan pierun haju oli kuin mädällä kanamunalla. Sitä siinä sitte vedet silmissä naurettiin.
Hemmetin hyvä oivallus Kaarlolta! Siihen ei eläin pysty!
erilaisissa vitsikirjoissa voi olla tuonkaltaisia vitsejä. joku ei voi tehdä jotain juttua, kun ei ole tietynlainen henkilö.
Voisi iltiksetkin jättää näiden korona matkojen mainostamisen tekemättä
Vierailija kirjoitti:
Miksi näitä värivirheisiä nostetaan alustalle? Esimerkiksi naapurin Kaarlo on erittäin hauska mies, mutta ei ole hänestä juttuja näkynyt lehdistössä. Kerranki Kaarlo oli tuossa pihassa, kun olin lähdössä käymään kaupoilla, nii san mulle että vedäppä tuosta sormesta, niin minähä hölmö (en ole oikeasti hölmö, vaan kyllä ymmärrän asioita ja teen omaa tutkimusta) vedin ja Kaarlo oikein nosti kankkua ja päästi mojovan pierun haju oli kuin mädällä kanamunalla. Sitä siinä sitte vedet silmissä naurettiin.
Kaarlo on kingi.
Siis olen aina luullut että Ernest itse keksii nuo sutkautukset muka lapsen sanomina, koska eikös hänen Insta ole täynnä noita "keskusteluja" jotka olis muka käyty jo tyyliin vauvaikäisenä
Osaako taapero todella puhua noin? Eikö taapero tarkoita pientä lasta joka ehkä juuri osaa kävellä.
Mitä töitä Oulussa on näyttelijälle, jos ei ole edes kaupunginteatterin henkilökuntaa?
Niin siis olen myös kuvitellut että nuo on jotain kuvitteellisia keskusteluja... Ei kai tuon ikäinen tiedä mistään Maisa torpasta, Sofia belorfista, "lumi yllätti autoilijat" ym. juttuja... 😅
Ihan paska uutinen ja tyhmä vitsi, buu. Ei jatkoon.
#suomalaisuus
Isi?
Niin rakas?
Miltä tuntuu olla tämän perheen vasta neljänneksi paras tanssija?
Miten niin?
Taidat olla vähän kateellinen tästä mun nilkan ojennuksesta ja yläkropan isolaatiosta?
Eikö tuo ole kaikille selvää että erkku lisää kuvaan sopivan muka-käydyn keskustelun? 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kyllä vähän oudolta, että taapero puhuisi noin. Ja tietäisi, että suomalaiset valittavat säästä 🤔
On.
Vierailija kirjoitti:
Trolli juttu Ernestiltä. Ei kukaan taapero osaa vielä puhua noin hyvin.
On niitä todella nuorena haasteleviakin jonkin verran.
Itse muistan vuosien takaa kauppareissulta tilanteen, jossa äiti sanoi lastenvaunuissa olevalle taatiaiselle jotain tyyliin "Oo, kato miten hieno <asia>", johon vaunuista kuului kirjakielellä "En minä mitään näe, tiedäthän sen."
Kylläpä on väki taas ilkeällä tuulella. Toivottavasti saitte oksennettua pahan olon pois ja nyt on mieli kevyt.
Ernest käyttää 👶🏽 👧🏽 ja 👩🏼 emojia kunkin perheenjäsenen kanssa käydyn "keskustelun" kohdalla. Keksii itse hauskan läpän ja antaa olettaa että se olisi käyty vaikka vauvan kanssa. Käykääpä katsomassa, noihan on useimmat niin övereitä ettei kukaan voi oikeasti olettaa että keskustelut on tosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On.
”Taapero on vauvaiän ohittanut pieni lapsi, joka opettelee kävelyä tai on jo oppinut kävelemään. Taapero-sana juontaa juurensa taapertamisesta, jolta pienten lasten kävely usein näyttää.”
Jos neljävuotias vielä taapertaa, ei kaikki kehityksessä ole kohdallaan.
Neljävuotias on jo leikki-ikäinen.
Se on jokseenkin järkyttävää, että sosiaalisen median julkaisuista tehdään uutisia.
Vierailija kirjoitti:
Ai espanjalaiset ei koskaan valita säästä?
Sehän tässä juuri on se vitsi: Espanjalaiset eivät valita säästä samoilla sanoilla kuin suomalaiset, koska he eivät puhu samaa kieltä. He varmasti valittavat säästä ihan yhtä paljon kuin mekin, mutta käyttävät siinä erilaisia ilmaisuja kuin me suomalaiset.