Mitä kannattaa tehdä New Yorkissa?
Onko täällä kokeneita New Yorkin matkailijoita, jotka voisivat kertoa vinkkejä? Olen lähdössä mieheni kanssa New Yorkiin maaliskuussa, jos koronatilanne sallii. Kiinnostaa erityisesti museot, edulliset ruokapaikat, parhaat nähtävyydet ja musikaalit.
Kommentit (31)
Etsi reptiliaaneja kaupungista sivusilmällä ja käy Montaukissa. Ehkä turvallisempaa on mennä eri rannalle, näköalapaikoille ja johonkin putiikkiin. :s
Todella vastuutonta, että aikuiset matkustelee maailman pahimpiin koronapesäkkeisiin ja vaatii samaan aikaan lapsia etäkouluun.
Nyt ei ole aika hupimatkustella, eikä maaliskuussakaan.
Kuka täällä alapeukuttaa? Ihan typerää kateutta. Säästä ja lähde myös.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei ole aika hupimatkustella, eikä maaliskuussakaan.
Mä matkustan just silloin kun haluan, et revi siitä hysteerikko.
En ole aloittaja
Ostaa menolippu Floridaan, missä ei ole maskipakkoa.
Toivottavasti koronatesti näyttää rajalla positiivista ja loma menee eristyksessä. Olisi terveysturvallisinta kaikille.
Kuka niin sanoi, että olemme hupimatkalla? Kyse on mieheni työmatkasta, johon pääsen mukaan ja aikaa jää myös muuhun kuin työntekoon. Työmatka siirtyy, jos kn huono tilanne.
Kiitos jo hyvistä vinkeistä!
Ap
Hei tämä täytyy saada kiellettyä. Olet vastuuton ihminen!
En ole käynyt, mut jos pääsisin niin etsisin sellaisen voileipäravintolan missä on niitä ihania pastrami ym lihaleipiä...
Vierailija kirjoitti:
Kuka niin sanoi, että olemme hupimatkalla? Kyse on mieheni työmatkasta, johon pääsen mukaan ja aikaa jää myös muuhun kuin työntekoon. Työmatka siirtyy, jos kn huono tilanne.
Kiitos jo hyvistä vinkeistä!Ap
Miksi lähdet mukaan? Sinulle se siis on hupimatka. Anna miehesi mennä yksin. Ei sinun sinne ole pakko mennä tässä koronatilanteessa. Häpeä.
High Line, se oli kyllä yllättävä. itse oltiin tosin kesällä ja lähdettiin sinne todella aikaisin aamusta kun kaupunki vasta heräili, oli hieno. Ja me tykättiin Comedy Clubin illasta. Se ravintola siinä yläpuolella on huono, en suosittele. Ja Vapaudenpatsaan näkee parhaiten niistä ristelilyistä, sinne saarelle ei kannata kyllä jonottaa.
Kustantaako miehesi työnantaja myös sinun matkasi??
Katso Googlen Street Mapista vaan millaista siellä on. Nyt on tappava kulkutauti päällä.
Maaliskuu on aika talvinen kuukausi, jos pystyy siirtämään 1-2kk niin alkaa olla vähän mukavampi sää.
Vierailija kirjoitti:
Maksetaan miehen Finnairin pisteillä.
t. Tytti
No ainakin kannattaa ajella Staten Islandin lautalla edestakaisin, jo näkymien vuoksi.
Ellis Island, MoMa (jossa hyvä ravintola, ravintooihin pitää yleensä varata pöytä etukäteen). Trum Towerissa on Jean-Georger, todella loistava rafla, kannattaa varata hyvissä ajoin. Nougatine siinä vieressä on kasuaalimpi vaihtoehto, mutta sinnekin pöytävaraus on välttämätön: https://www.jean-georges.com/restaurants/united-states/new-york/nougati…
En oikein osaa sanoa, mikä teitä kiiinnostaisi... Kyllähän siellä nähtävää riittää. Joihinkin pilvenpiirtäjoon pääsee ylös katselemaan maisemaa (Empire State Building), Central Park on kiva nähdä, Harlemissa myös kävisin päiväsaikaan (yleensä asustelen Montmorrisissa siellä, lähistöllä on hauska transvestiiittien suosima baari, mielestäni aika "nähtävyy" näine "ladyineen" sekin).
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään. Itse maksan oman matkani.
Ap
Kannattaa syödä aamupalalla vain kaurapuuroa, jos tarjolla, kaikki muu käsittämättömän kamalaa. Samoin kannattaa etsiä hyvät ranskalaiset ravintolat, jos ei aio kuolla nälkään, niin surkea on tarjonta kaikesta muusta hyvästä ja vähänkin terveellisestä ruoasta.
Mulle jäi mieleen, kun olin ensimmäistä ja ainoata kertaa New Yorkissa ja olin tullut perille aika myöhään ja aikaeron vuoksi heräsin aika aikaisin ja lähdin sitten ensimmäisenä kohteena kävelelemään Central Parkiin! Kun sen on nähnyt 100 kertaa elokuvissa ja sarjoissa, niin oli aika hassua olla siellä itse! :)