Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen pienipalkkainen 25000€ brutto vuodessa tienaava ja maksan Yle-veroa 163€ vuodessa.

Vierailija
07.01.2022 |

Olihan kiva katsoa taas tämän vuoden verokorttia..

Ihan niin kuin minulla ei olisi parempaa käyttöä tuolle rahalle. Maksan nyt siis täysin turhaan ja järjettömän määrän palvelusta jota en käytä.

Yle-vero on epäreiluin vero mitä Suomessa on.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta alkaa ampumahiihto-ja smhiihtokisat, JIPPII !!!

Riemuiten maksan yleveroa😄

Ensi kuussa olympiakisat.

Cmore ja viaplay ei kiinnosta.

Vierailija
22/51 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta ei Ylen veroa ole mennyt.  Pitäisikö vaihtaa osia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cmore ei kiinnosta, koska ei näytä enää formuloita.

Viaplay voisi kiinnostaa, koska alkaa näyttää formuloita. Tosin tälle oli vissiin joku halvempikin vaihtoehto.

Vierailija
24/51 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun ansiotulijen veroprosentti on 18.9%, minulla 36.4%. Kerro lisää siitä mikä on reilua..

Onhan tuo Suomen progressiivinen verotus täysin epäreilu, mutta tuo Yle-vero on täysin järjetön. Miksi tuollainen ylimääräinen vero pitää edes olla? Ylen rahoitus pitäisi kuulua valtion budjetiin kuten muutkin menot.

Ennen maksettiin tv-ja radiolupa.

Nyt Yle vero korvaa sen.

Ja tosiasia on se, että kaikki suomalaiset käyttätävä ja kuluttavat Ylen palveluja.

Uutiset ovat verkossa, radiossa ja televisossa. Televisiossa Ylellä on kolme kanavaa ja radiossa useita.

Ja kyllä siitä telkusta piti ennenkin maksaa, ennen oli televisiolupa, jota käytiin ovelta ovelle tarkastamassa.  

Ja erikseen vielä mustavalko-ja väritelevisiolupa.

Myös muissa maissa on samanlaiset maksut telkkarin katsomisesta, niitä voi vertailla netissä, minkä hintisia ovat.

Ja kaikkilla yli 20 000 vuodessa tienaavilla on Yle vero 163 euroa.

Alapeukku siitä kun väitit kaikkien käyttävän Ylen palveluita. Minä en käytä, ainakaan tietoisesti.

Taatusti luet verkosta Ylen uutisia, katsot toisinaan telkusta Ylen uutisia, kuuntelet joitain Ylen radiokanavia, voit katella joskus myös Yle Areenaa.

Kukaan suomalainen ei elä niin, etteikö jossain vaiheessa ole jotenkin tekemisissä Ylen tarjoaman aineiston kanssa.

Yleltä ei tule mitään sellaista mitä en saisi jostain muualta.

Ilman yleä et näkisi esim. Alastomia sinkkuja!

Vierailija
25/51 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylenhän taisi just hankkia NHL oikeudet tms... Ei mitään järkeä. Pieni ylevero on perusteltu, jotta uutisointi turvataan, mutta kaikki hömppä muualle.

Vierailija
26/51 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole hyvä vain, rahoitan penkkiurheiluasi 150 eurolla vuodessa.

Maksaisin mieluummin siitä, että menisit itse ulos hiihtelemään. Pian vain pulskistut tv:n edessä.

Vierailija
27/51 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yle on hyvä urheilukanava.

Ei tarvitse mainoksia katella👍👍👍

Vierailija
28/51 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole hyvä vain, rahoitan penkkiurheiluasi 150 eurolla vuodessa.

Maksaisin mieluummin siitä, että menisit itse ulos hiihtelemään. Pian vain pulskistut tv:n edessä.

Kyllä minä omat katsomiseni maksan...laita tilinumerosi, niin maksan sulle 150€.

Vierailija
29/51 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kuuntelen ja katselen koko rahalla. Lempiohjelmiani ovat mm. Tiedeykkönen ja Tiedetrippi, Kulttuuriykkönen sekä Kalle Haatanen. Yksi viimeaikainen suosikki koko perheelle on ollut Dinocast. Aikaisemmin kuuntelin aina myös Perttu Häkkisen ohjelmat ja olen edelleen harmissani&surullinen hänen kuolemastaan. Kuuntelen myös kaikki avaruutta käsittelevät ohjelmat joita Areenaan ilmestyy. Television puolelta Areenasta kattelen hömpäksi dekkarisarjoja ja lisäksi tiede- ja historiadokkareita. Koen saavani rahoilleni vastinetta. Mainostavilla kanavilla olevat "dokumentit" ovat usein ylidramitisoituja ja ihan liian heppoisia ja kaupallisten kanavien radio-ohjelmat taas, eihän niissä tehdä muuta kuin höpötetään jonninjoutavia. Juontajien yleissivistys on usein sitä tasoa, että laitan radion kiinni ja selitän lapsille, että älkää uskoko mitä kuulitte, asia menee oikeasti näin.

Eli maksan mielelläni, kun en mistään muualta edes rahalla ostamalla saisi samantasoista sisältöä. 

Niin sinä katsot, minä en. Miksi minun on rahoitettava pienituloisena sinun viihteesi? En minäkään maksata minun HBO max tilausta sinulla, vaan raada päivät duunissa maksaakseni sen itse sinun Ylesi lisäksi.

Juuri tämä. Miksi pienituloisten on maksettava toisten käyttämästä viihteestä? Vain sen pitäisi maksaa, joka Ylen tarjontaa käyttää. 

Tämmöset puheet loppuu yleensä tasan sillä sekunnilla, kun ihminen joutuu esimerkiksi sairaalaan. Jo pelkästään se muodollinen muutaman kympin veloitus sairaalavuorokaudesta koetaan liian kovana. Todellinen kustannus on osastosta riippuen helposti useita satasia tai jopa tonneja.

Vierailija
30/51 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kuuntelen ja katselen koko rahalla. Lempiohjelmiani ovat mm. Tiedeykkönen ja Tiedetrippi, Kulttuuriykkönen sekä Kalle Haatanen. Yksi viimeaikainen suosikki koko perheelle on ollut Dinocast. Aikaisemmin kuuntelin aina myös Perttu Häkkisen ohjelmat ja olen edelleen harmissani&surullinen hänen kuolemastaan. Kuuntelen myös kaikki avaruutta käsittelevät ohjelmat joita Areenaan ilmestyy. Television puolelta Areenasta kattelen hömpäksi dekkarisarjoja ja lisäksi tiede- ja historiadokkareita. Koen saavani rahoilleni vastinetta. Mainostavilla kanavilla olevat "dokumentit" ovat usein ylidramitisoituja ja ihan liian heppoisia ja kaupallisten kanavien radio-ohjelmat taas, eihän niissä tehdä muuta kuin höpötetään jonninjoutavia. Juontajien yleissivistys on usein sitä tasoa, että laitan radion kiinni ja selitän lapsille, että älkää uskoko mitä kuulitte, asia menee oikeasti näin.

Eli maksan mielelläni, kun en mistään muualta edes rahalla ostamalla saisi samantasoista sisältöä. 

Niin sinä katsot, minä en. Miksi minun on rahoitettava pienituloisena sinun viihteesi? En minäkään maksata minun HBO max tilausta sinulla, vaan raada päivät duunissa maksaakseni sen itse sinun Ylesi lisäksi.

Juuri tämä. Miksi pienituloisten on maksettava toisten käyttämästä viihteestä? Vain sen pitäisi maksaa, joka Ylen tarjontaa käyttää. 

Tämmöset puheet loppuu yleensä tasan sillä sekunnilla, kun ihminen joutuu esimerkiksi sairaalaan. Jo pelkästään se muodollinen muutaman kympin veloitus sairaalavuorokaudesta koetaan liian kovana. Todellinen kustannus on osastosta riippuen helposti useita satasia tai jopa tonneja.

Terveydenhuolto ja sen rahoitus ei kuulu tähän keskusteluun mitenkään.

Vierailija
31/51 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos puhutaan epäreilusta verosta, niin listan kärjessä kirkkaalla erolla muihin loistaa palkansaajan ansiotulon verotus. Tästä on tasa-arvo kaukana.

Jos verrataan palkansaajan verotusta esim. pääomatulon verotukseen tai yrittäjien verottamiseen, niin reiluudesta ei tässä tapauksessa voida puhua. YLE-vero on vain pieni pisara meressä.

Kohta meille tulee vieläpä maakuntavero palkansaajien riemuksi, koska poliittiset broilerit maakuntatasolla tuskin pärjäävät niillä euroilla joita valtio maakunnille jakaa. Hämmentävä on ajatus siitä, että byrokratian lisääminen ei nostaisi veroja…

Mitä kummallista on muka yrittäjien verotuksessa, kommentoija on hyvä ja kertoo sen muillekin palstalaisille.

Näin palkansaajana olisi mukava jos voisin tehdä verotuksessa vähennyksiä kuten yrittäjät niitä viljelevät. Aloitetaanpa vaikkapa ALV:n poistamisesta hankinnoissa, jne. Yrittäjänä hankinnat tapahtuvat yritykselle mutta tämä ei estä käyttämästä hankintaa vapaa-ajalla.

Palkansaajalla ei ole mahdollisuuksia kikkailuun verotuksen ja hankintojen kanssa. Pienyrittäjänä on taivas auki verotusmielessä hankintojen optimointiin ja tämä ei varmasti rajoitu vain firman toimintaan vaan jatkuu pitkälle yksityiselämän puolelle. Näinhän ei saisi toimia mutta valvontaa ei ole, joten tätä käytetään surutta hyödyksi.

Vierailija
32/51 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vero kuin vero.

Vierailija
33/51 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Areenasta löytyy helvetin hyviä podcasteja, olen vaan kuunnellut jo melkein kaikki kiinnostavat.

Vierailija
34/51 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vero kuin vero.

kyllä mua kiinnostaa mihin maksetut verot käytetään kun kaikkeen rahaa ei riitä kuitenkaan.

35/51 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole katsonut, paljonko maksan Yle-veroa (brutto noin 45 000/vuosi), mutta mielelläni maksan. En muista, milloin olisin katsonut televisiosta muuta kuin Ylen kanavia (elokuvia katson myös Kirjastokinosta ja Viddlasta ja joskus otan vähäksi aikaa jonkun suoratoistokanavan), lisäksi Ylen sivu on Hesarin ohella toinen, minne heti aamusta kirjaudun lukemaan tuoreimmat uutiset,

Noilla tuloilla on helppo olla valittamatta.Ei kaikki ole samassa veneessä. 

Vierailija
36/51 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisin päättää itse niin aika moni vero jäisi maksatta, turhaa energian tuhlausta erotella veroja.

Vierailija
37/51 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylen kanavat on ainoita joita seuraan. Mielelläni maksan veroa.

Vierailija
38/51 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä maksaisin enemmänkin jos sillä saisi vielä enemmän ylen kanavia ja radio-ohjelmia/podcasteja

Vierailija
39/51 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä maksaisin enemmänkin jos sillä saisi vielä enemmän ylen kanavia ja radio-ohjelmia/podcasteja

Palvelun käyttäjien pitäisikin maksaa ne. Ei kaikki ylen toiminta turhaa ole, mutta valtaosa on. Ylen toiminta pitäisi käydä läpi ja karsia turhat kulut pois.

Vierailija
40/51 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun ansiotulijen veroprosentti on 18.9%, minulla 36.4%. Kerro lisää siitä mikä on reilua..

Onhan tuo Suomen progressiivinen verotus täysin epäreilu, mutta tuo Yle-vero on täysin järjetön. Miksi tuollainen ylimääräinen vero pitää edes olla? Ylen rahoitus pitäisi kuulua valtion budjetiin kuten muutkin menot.

Ennen maksettiin tv-ja radiolupa.

Nyt Yle vero korvaa sen.

Ja tosiasia on se, että kaikki suomalaiset käyttätävä ja kuluttavat Ylen palveluja.

Uutiset ovat verkossa, radiossa ja televisossa. Televisiossa Ylellä on kolme kanavaa ja radiossa useita.

Ja kyllä siitä telkusta piti ennenkin maksaa, ennen oli televisiolupa, jota käytiin ovelta ovelle tarkastamassa.  

Ja erikseen vielä mustavalko-ja väritelevisiolupa.

Myös muissa maissa on samanlaiset maksut telkkarin katsomisesta, niitä voi vertailla netissä, minkä hintisia ovat.

Ja kaikkilla yli 20 000 vuodessa tienaavilla on Yle vero 163 euroa.

Alapeukku siitä kun väitit kaikkien käyttävän Ylen palveluita. Minä en käytä, ainakaan tietoisesti.

Taatusti luet verkosta Ylen uutisia, katsot toisinaan telkusta Ylen uutisia, kuuntelet joitain Ylen radiokanavia, voit katella joskus myös Yle Areenaa.

Kukaan suomalainen ei elä niin, etteikö jossain vaiheessa ole jotenkin tekemisissä Ylen tarjoaman aineiston kanssa.

Yleltä ei tule mitään sellaista mitä en saisi jostain muualta.

Ilman yleä et näkisi esim. Alastomia sinkkuja!

Ja saisit myös mainokset kaupan päälle :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä