Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen pienipalkkainen 25000€ brutto vuodessa tienaava ja maksan Yle-veroa 163€ vuodessa.

Vierailija
07.01.2022 |

Olihan kiva katsoa taas tämän vuoden verokorttia..

Ihan niin kuin minulla ei olisi parempaa käyttöä tuolle rahalle. Maksan nyt siis täysin turhaan ja järjettömän määrän palvelusta jota en käytä.

Yle-vero on epäreiluin vero mitä Suomessa on.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi saat sentään rahalle vastinetta.

Mitä mä saan? Muuta kuin woketusta ja huonoja viihdeohjelmia.

voithan aina mennä ylilaudalle

Vierailija
2/51 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole katsonut, paljonko maksan Yle-veroa (brutto noin 45 000/vuosi), mutta mielelläni maksan. En muista, milloin olisin katsonut televisiosta muuta kuin Ylen kanavia (elokuvia katson myös Kirjastokinosta ja Viddlasta ja joskus otan vähäksi aikaa jonkun suoratoistokanavan), lisäksi Ylen sivu on Hesarin ohella toinen, minne heti aamusta kirjaudun lukemaan tuoreimmat uutiset,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kohta voit katsoa Änhooällää.

Vierailija
4/51 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastot pitää lopettaa myös.

Kuka lukee enää 2022??!!!

Vierailija
5/51 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päiväkö aiot täällä tätä samaa vinkua?

Minä ei tarvitse maksaa yleveroa, koska olen oikeasti pienituloinen.

Vierailija
6/51 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään ylen radio ykkönen riittää mulle . Maksan mielelläni veroja siitä.

Vierailija
7/51 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuuntelen ja katselen koko rahalla. Lempiohjelmiani ovat mm. Tiedeykkönen ja Tiedetrippi, Kulttuuriykkönen sekä Kalle Haatanen. Yksi viimeaikainen suosikki koko perheelle on ollut Dinocast. Aikaisemmin kuuntelin aina myös Perttu Häkkisen ohjelmat ja olen edelleen harmissani&surullinen hänen kuolemastaan. Kuuntelen myös kaikki avaruutta käsittelevät ohjelmat joita Areenaan ilmestyy. Television puolelta Areenasta kattelen hömpäksi dekkarisarjoja ja lisäksi tiede- ja historiadokkareita. Koen saavani rahoilleni vastinetta. Mainostavilla kanavilla olevat "dokumentit" ovat usein ylidramitisoituja ja ihan liian heppoisia ja kaupallisten kanavien radio-ohjelmat taas, eihän niissä tehdä muuta kuin höpötetään jonninjoutavia. Juontajien yleissivistys on usein sitä tasoa, että laitan radion kiinni ja selitän lapsille, että älkää uskoko mitä kuulitte, asia menee oikeasti näin.

Eli maksan mielelläni, kun en mistään muualta edes rahalla ostamalla saisi samantasoista sisältöä. 

Vierailija
8/51 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen maksettiin tv- lupamaksu, nyt yle- vero. Ko verolla katetaan myös infra, ei peökkä ohjelmisto.

Vierailija
9/51 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yle- hullu taas vauhdissa...

Vierailija
10/51 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen maksettiin tv- lupamaksu, nyt yle- vero. Ko verolla katetaan myös infra, ei peökkä ohjelmisto.

Näinhän se on, mutta miksi sille pitää olla oma vero? Ei meillä ole koulutusveroa tai vanhusveroa joilla kustannetaan näiden kulut vaan rahoitus tulee valtion budjetista. Näin pitäisi olla myös Ylen kanssa.

Vierailija
11/51 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhutaan epäreilusta verosta, niin listan kärjessä kirkkaalla erolla muihin loistaa palkansaajan ansiotulon verotus. Tästä on tasa-arvo kaukana.

Jos verrataan palkansaajan verotusta esim. pääomatulon verotukseen tai yrittäjien verottamiseen, niin reiluudesta ei tässä tapauksessa voida puhua. YLE-vero on vain pieni pisara meressä.

Kohta meille tulee vieläpä maakuntavero palkansaajien riemuksi, koska poliittiset broilerit maakuntatasolla tuskin pärjäävät niillä euroilla joita valtio maakunnille jakaa. Hämmentävä on ajatus siitä, että byrokratian lisääminen ei nostaisi veroja…

Vierailija
12/51 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun ansiotulijen veroprosentti on 18.9%, minulla 36.4%. Kerro lisää siitä mikä on reilua..

Onhan tuo Suomen progressiivinen verotus täysin epäreilu, mutta tuo Yle-vero on täysin järjetön. Miksi tuollainen ylimääräinen vero pitää edes olla? Ylen rahoitus pitäisi kuulua valtion budjetiin kuten muutkin menot.

Ennen maksettiin tv-ja radiolupa.

Nyt Yle vero korvaa sen.

Ja tosiasia on se, että kaikki suomalaiset käyttätävä ja kuluttavat Ylen palveluja.

Uutiset ovat verkossa, radiossa ja televisossa. Televisiossa Ylellä on kolme kanavaa ja radiossa useita.

Ja kyllä siitä telkusta piti ennenkin maksaa, ennen oli televisiolupa, jota käytiin ovelta ovelle tarkastamassa.  

Ja erikseen vielä mustavalko-ja väritelevisiolupa.

Myös muissa maissa on samanlaiset maksut telkkarin katsomisesta, niitä voi vertailla netissä, minkä hintisia ovat.

Ja kaikkilla yli 20 000 vuodessa tienaavilla on Yle vero 163 euroa.

Vierailija
13/51 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset maksavat paljonkin veroja, joita käytetään sellaisiin palveluihin, joita he eivät itse käytä. Yle-vero pitäisikin vain upottaa siihen normaaliin veroprosenttiin, niin loppuisi tuo turha kitinä.

Kitinä ei ole turhaa, koska vapaassa demokratiassa ihmisten ei tarvitse kustantaa poliittista viestintää verovaroin. Vastustan yle-veroa periaatteen vuoksi. Suurituloiselle tuo yle-verohan on mitätön verrattuna kaikkiin veroihin mitä Suomessa joutuu maksamaan.

Siinä olet oikeassa, että yle-vero pitäisi lakkauttaa ja siirtää normaalisti budjetin alle. Tämähän ei vielä tarkoita sitä, että Ylen rahoitusta leikataan.

Mitä sinä horiset budjeteista? Se YLE-verohan ON se YLEn budjetti.

Vierailija
14/51 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos puhutaan epäreilusta verosta, niin listan kärjessä kirkkaalla erolla muihin loistaa palkansaajan ansiotulon verotus. Tästä on tasa-arvo kaukana.

Jos verrataan palkansaajan verotusta esim. pääomatulon verotukseen tai yrittäjien verottamiseen, niin reiluudesta ei tässä tapauksessa voida puhua. YLE-vero on vain pieni pisara meressä.

Kohta meille tulee vieläpä maakuntavero palkansaajien riemuksi, koska poliittiset broilerit maakuntatasolla tuskin pärjäävät niillä euroilla joita valtio maakunnille jakaa. Hämmentävä on ajatus siitä, että byrokratian lisääminen ei nostaisi veroja…

Mitä kummallista on muka yrittäjien verotuksessa, kommentoija on hyvä ja kertoo sen muillekin palstalaisille.

Vierailija
15/51 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma ei ole msutavalkoinen. Ei Yleä tarvitse kokonaan ajaa alas vaikka rahoitusta karsittaisiin.

Vierailija
16/51 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun ansiotulijen veroprosentti on 18.9%, minulla 36.4%. Kerro lisää siitä mikä on reilua..

Onhan tuo Suomen progressiivinen verotus täysin epäreilu, mutta tuo Yle-vero on täysin järjetön. Miksi tuollainen ylimääräinen vero pitää edes olla? Ylen rahoitus pitäisi kuulua valtion budjetiin kuten muutkin menot.

Nyt Yle vero korvaa sen.

Ja tosiasia on se, että kaikki suomalaiset käyttätävä ja kuluttavat Ylen palveluja.

Uutiset ovat verkossa, radiossa ja televisossa. Televisiossa Ylellä on kolme kanavaa ja radiossa useita.

Ja kyllä siitä telkusta piti ennenkin maksaa, ennen oli televisiolupa, jota käytiin ovelta ovelle tarkastamassa.  

Myös muissa maissa on samanlaiset maksut telkkarin katsomisesta, niitä voi vertailla netissä, minkä hintisia ovat.

Alapeukku siitä kun väitit kaikkien käyttävän Ylen palveluita. Minä en käytä, ainakaan tietoisesti.

Taatusti luet verkosta Ylen uutisia, katsot toisinaan telkusta Ylen uutisia, kuuntelet joitain Ylen radiokanavia, voit katella joskus myös Yle Areenaa.

Kukaan suomalainen ei elä niin, etteikö jossain vaiheessa ole jotenkin tekemisissä Ylen tarjoaman aineiston kanssa.

Vierailija
17/51 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskiko ap myös sen, kuinka paljon maksaa veroissaan hävittäjähankinnoista, väylävirastolle, puolue- ja lehdistötukia, kulttuurille, koulutukselle jne..

Nyt kun olet jo monena päivänä peräkkäin tehnyt vastaavan aloituksen, niin voisitko ilmoittaa vastaukset myös edellä esittämiini kysymyksiin? Yle veron v tutus kohdallasi on jo tullut selväksi. 

Vierailija
18/51 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt Yle vero korvaa sen.

Alapeukku siitä kun väitit kaikkien käyttävän Ylen palveluita. Minä en käytä, ainakaan tietoisesti.

Katsotko ikinä yhtäkään valtakunnallista tv-kanavaa Suomessa? Jos katsot, niin tiedoksesi että yle siirtää signaaliin jokaiselle kanavalle aika monessa ohjelmassa ja tapahtumassa. Eli piilokäytät tällä tavoin yleä.

Vierailija
19/51 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskiko ap myös sen, kuinka paljon maksaa veroissaan hävittäjähankinnoista, väylävirastolle, puolue- ja lehdistötukia, kulttuurille, koulutukselle jne..

Nyt kun olet jo monena päivänä peräkkäin tehnyt vastaavan aloituksen, niin voisitko ilmoittaa vastaukset myös edellä esittämiini kysymyksiin? Yle veron v tutus kohdallasi on jo tullut selväksi. 

Ovat tarpeellisia hankintoja nuo mainitsemasi. Yle-veron voisi lakkauttaa ja siirtää rahoitus valtionbudjettiin. Rahaa pitäisi antaa vain tarpeeseen.

Vierailija
20/51 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt Yle vero korvaa sen.

Katsotko ikinä yhtäkään valtakunnallista tv-kanavaa Suomessa? Jos katsot, niin tiedoksesi että yle siirtää signaaliin jokaiselle kanavalle aika monessa ohjelmassa ja tapahtumassa. Eli piilokäytät tällä tavoin yleä.

En katso. Ja miksi heti aletaan puhumaan Ylen alasajosta kun kritisoi Yle-veroa?