Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käyttäkää ffp2 maskia työssä ja liikkuessa kodin ulkopuolella. Ppettajat ym jotka pelkää koronaa.

Vierailija
07.01.2022 |

Syökää yksin, koska tällöin maski riisuttava.

Näin toimimme sairaalassa. Ruokailupaikoissa on käytettävä luovuutta, kaikki varastotilat meillä käytössä. Se haastavinta monille. Oppilaiden kanssa ei voi syödä yhtäaikaa, vaan välituntitauoilla varastoissa ym.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos.

Maailmassa on viruksia, bakteereja, sieniä, alkueläimiä sekä mm.katupölyä, joka tappaa tuhansia vuodessa. Moni asia voi aiheuttaa hengenahdistusta tai flunssan kaltaisia oireita; myös home tietysti. 

Ihmisiä olisi pidetty hulluina, jos olisivat pitäneet tötteröä päässä kaikkien noiden takia kolme vuotta sitten, mutta nyt heidän pitäisi kulkea tötterö naamalla sen takia, että on löydetty noiden tuhannen pöpön lisäksi yksi flunssan aiheuttaja lisää?

En halua pukeutua ninjaksi arkielämässä enkä aio hyväksyä pelkoa tärkeimmäksi arvokseni ilman syvällistä ja pitkää filosofista keskustelua. 

Vierailija
2/6 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole varaa ostella FFP2 maskeja, muutenkin rahat tiukalla, kun teen sijaisuuksia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käytän; olen käyttänyt alusta lähtien ja kaikkialla. Ei tarvitse olla miljonääri ostaakseen niitä; säästää, jos on pakko, sitten jossakin muussa.

Vierailija
4/6 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä käytän; olen käyttänyt alusta lähtien ja kaikkialla. Ei tarvitse olla miljonääri ostaakseen niitä; säästää, jos on pakko, sitten jossakin muussa.

Säästän maskien osalta enkä osta kalliita. Töissä ja työmatkat käytän niitä kangasmaskeja jotka työnataja antoi aikanaan.

Vierailija
5/6 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ffp2-maskeja voi käyttää uudelleen, kun keittää niitä välissä 5 minuuttia. Suojateho laskee monienkin keittämisten jälkeen tutkimusten mukaan vain n. 5-10%, eli ne ovat edelleen paljon tehokkaampia kuin kirurgiset maskit.

Vierailija
6/6 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei taida tuntea koulumaailmaa?

Saamme työnantajalta ainoastaan kirurgisia maskeja. Ffp2 tai ffp3 maskit pitäisi ostaa itse. En ole raskinut niin tehdä kuin ihan viimeisillä viikoilla ennen joululomaa, sillä maskeja menee monta päivässä, kun mm. ulkonaolo kastelee ne. Puhumme myös työksemme ihan koko päivän. Järeämpi maski estää ääntä ja hankaloittaa hapensaantia, mikä johtaa lisäongelmiin.

Ruokailu kuuluu opettajan töihin ns. valvontaruokailuna. Siellä on oppilaiden kanssa oltava, emme voi valita, että syömme jossain muualla. Ruokailussa valvomme oppilaiden hygieniaa, syömistä, käytöstä, pahimpaan korona-aikaan myös annostelimme oppilaille ruuat. Ei meillä ole aikaa tai mahdollisuutta syödä muulloin. Esim. omassa alakoulussani on n. 50 opettajaa, kahvihuoneessa yksi mikro, kaikkien välitunnit samaan aikaan. Syömättä jäisi, jos kuvittelisi siinä 10-15 minuutin slotissa ehtivänsä.

Itse olen ratkaissut tämän niin, etten syö töissä ollenkaan. Olen siirtynyt omad-ruokailuun, eli syön vain kerran päivässä.