Savolaismies piinasi vaimoaan. Mikä saa ihmisen toimimaan näin?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6d10c258-ac97-4045-84f1-34858ec755be
Tälläisiä täysin hulluja tapauksia ylittää uutiskynnyksen aina silloin tällöin. Mikä ihmiseen menee, että se alkaa tuolla tavalla vainota jä käyttäytyä sekopäisesti?
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säälittää nainen, kun mies sai vain ehdollista. Tuollaiset miehet nimittäin tulevat tuollaisessakin tapauksessa vain raivostumaan kovemmin, sillä häiriintyneessä mielessä syyttää naista nyt siitäkin, kun joutuu maksamaan korvauksia. Suomessa ei väkivallan uhreista välitetä.
Teko on aina väärin ja sympatiat uhrin puolella, mutta jos näitä halutaan estää, täytyy katsoa, mitä tekijöille on tapahtunut. Myös tekijöistä pitäisi välittää, eikä vain rankaista.
Pahantekijät kehittyvät muiden tehdessä heille pahaa ensin. Miljoonan dollarin kysymys onkin sitten se, missä kohtaa ja miten väkivallan kierre ja periyttämisen ketju saadaan katkaistua ja mitkä asiat kaikkein varmimmin rikkovat ihmisen mieltä.
Lapsuudessa ne pettymyksen sietotaidot kehittyy. Ei välttämättä ole miehelle tapahtunut mitään vääryyksiä, on vain sitä mieltä, että nainen kuuluu hänelle riippumatta siitä kuinka hän on itse naista kohdellut (usein huonosti) ja nainen ei saisi jatkaa elämäänsä kenenkään muun kanssa, "jos en minä sinua saa, niin ei kukaan muukaan".
Terapiaa tuollaiset tarvii, mutta mahtaako sellainen auttaa jos tekijä ei itsekkään näe miten toimii.
Vaikea uskoa että noin sekopäisellä ihmisellä olisi ollut normaali tasapainoinen lapsuus ja rakastavat vanhemmat. Ihan pienellä hemmottelulla ei päädytä tuolle tasolle.
Mietin vaan, että eikö tuo henkilö oikeasti tiedosta käyttäytyvänsä sopimattomasti ja hullusti? Vai tiedostaako, mutta jatkaa silti?
Ap
Terveet ihmiset ei toimi noin, eli jotain pahoja mt-ongelmia taustalla on. Jutussahan sanottiin että nainen halunnut erota jo kauan. Heillä vielä yhteinen lapsi niin vainoaminen ja kiusanteko tulee jatkumaan, valitettavasti. Tuollaiset ei lopeta ennenkuin löytävät uuden kohteen tai sitten tekevät jotain äärimmäisen surullista.
Melko järkyttävä oli myös tuo "oikeuden" päätös: Viskaa naiselle pari tonnia ja sen jälkeen saat jatkaa vapaasti vainoamista, ole hyvä.
Ja edes vankilaan ei joutunut, jatkaa samaa touhua, kunnes joutuu velkavankeuteen maksamattomien sakkojen vuoksi.
Toki ehtii exänkin t a p paa sitä ennen.
Minun siskoni vainoaa minua.
Pilannut oman elämänsä monella tapaa, on narsistinen, kateellinen.
Tunnen ko. tapauksen. On ihan sairas tyyppi. Tiiättekö kun jostain tyypistä tulee sellaiset omituiset huonot vibat ja intuitio tai kuudes aisti käskee juoksemaan karkuun. Tää tyyppi on just semmonen. Harmi että muija oli liian sinisilmäinen silloisen elämänmuutoksensa myötä ja rakastui päätä pahkaa tuohon muiden varoitteluista huolimatta. Meni turhan lujaa, kummallakin.
Tämän savolaismiehen pitäisi mennä puoleksi vuodeksi töihin vanhustenhoitoon tai sairaalaan vuodeosastolle. Siellä kun on töissä vuoron ja vielä jokapäiväiset ylityöt päälle, niin ei takuulla jaksa tehdä mitään ylimääräistä, hyvä kun ruuan saa eteensä ja vähän silmää jaksaa raottaa, että näkee illalla television.
Jäisi vainoamiset tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Karmeeta tällainenkin. Millä tavalla vainoaa? Hän on varmaan sitä mieltä, että sinä olet vienyt sen "kakkupalan" mikä hänelle kuuluisi. Tai että sinä olet jotenkin syypää ja saanut helpommalla kuin hän.
Jutusta sai vaikutelman, että nainen oli suunnitellut tuomion - ei, en tarkoita, etteikö mies olisi häiriintynyt!! Mutta nainen hyväksikäytti tätä ominaisuutta; oli valmis kärsimään pitkään ja paljon, jotta saisi kaiken häirinnän loppumaan. Nainen keräsi systemaattisesti todisteita oikeudenkäyntiä varten. Ilmeisesti myös provosoi miestä, jotta homma nopeutuisi. Tulee mieleen taas se poliisipariskunta, jossa nainen petti, ja tämän lisäksi vielä hyväksikäytti miehensä taipumusta hermostua, ollakseen uhri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karmeeta tällainenkin. Millä tavalla vainoaa? Hän on varmaan sitä mieltä, että sinä olet vienyt sen "kakkupalan" mikä hänelle kuuluisi. Tai että sinä olet jotenkin syypää ja saanut helpommalla kuin hän.
No kaikin mahdollisin tavoin. Kolme laajennettua lähestymiskieltoa, tuomio kunnianloukkauksesta ja aina vain jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen ko. tapauksen. On ihan sairas tyyppi. Tiiättekö kun jostain tyypistä tulee sellaiset omituiset huonot vibat ja intuitio tai kuudes aisti käskee juoksemaan karkuun. Tää tyyppi on just semmonen. Harmi että muija oli liian sinisilmäinen silloisen elämänmuutoksensa myötä ja rakastui päätä pahkaa tuohon muiden varoitteluista huolimatta. Meni turhan lujaa, kummallakin.
Ei voi nainenkaan olla normaali, jos tuollaiseen haksahtaa, jopa elämänmittaisesti sitoutumaan haluten.
Miksi pitää mennä lapsi tekemään tuollaisten sekopäiden kanssa.Se aina ihmetyttää näissä.
Minun isäni oli samanlainen. Noita sairaan mustasukkasia äijiä on Suomi täynnä.
Onneksi äiti säily hengissä erosta, isäni älys pitkän helvetin jälkeen t.appaa itsensä äidin sijaan (ihme!).
"On saattanut laittaa ilmoituksen" - onko miehellä muistisairaus tai vakava psykoosi, kun ei tiedä, mitä on tehnyt ja mitä ei?
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää mennä lapsi tekemään tuollaisten sekopäiden kanssa.Se aina ihmetyttää näissä.
Luuletko että sekopäät paljastaa oikean luontonsa ennen papin aamenta tai lasta.
Nainen pitää saada ensin satimeen.
Naapurissa asuu nuori pariskunta, jossa mies hihittelee joka päivä kuin hyeena. Lisäksi on sairaalloisen puhelias. Veikkaan, että 10-20 vuoden päästä tyttö tulee järkiinsä.
Kuka tuollaista "miestä" enää huolisi?
Kuulostaa narsistilta. Eli miehellä ei ole montaa normaali-ihmisten ominaisuutta, kuten empatiakykyä muita kohtaan tai käsitystä syy-seuraus -suhteista. Esimerkiksi hän voi itkeä itsesäälistä useinkin, mutta jos toisella on paha olo, niin se on aina huomion kerjäämistä (hän kokee aidosti, että se on hänen itsensä saamasta huomiosta pois). Toiseksi jos hänelle sanoo että tuo oli liikaa, nyt tulee ero, niin hän ei oikeasti tajua tehneensä väärää, vaan hänen mielestään hänet jätettiin yllättäen ilman mitään syytä. Hullu nainen!
Ja tämä on ihan täyttä totta näiden ihmisten kanssa. Kyseessä on se työpaikan alisuoriutuva alkoholisti, joka on ihan mukava, mutta aina jotain kärhämää esihenkilöiden kanssa. Voi olla lasten kuvia työpisteellään (ei puolison kuvaa!). Soittelee paljon puheluita, joista moni ei kuulosta olevan kyseiseen työhön liittyvää. Ja häntä aina estetään tekemästä töitä ja syrjitään työpaikalla. Suomeksi siis hän ei tee töitä eikä tajua kaikkien tietävän sitä.