Miksi joku stressaantuu vähääkään negatiivisesta äänensävystä?
Mieheni ja hänen poikansa eivät kestä lainkaan negatiivista äänensävyä (itse en ennen heidän tapaamistaan ole ollut edes huomannut äänensävyn olevan edes mitenkään hirveä), onko se yleistä tai mistä voisi johtua? Omat lapseni saattavat siis minun lisäkseni sanoa jostain (täysin aiheesta) ja mieheni sanoo heti, että ”asia on vaikea” tai että ”hän/hänen poikansa ei kestä tuota negatiivista äänensävyä. Olen yrittänyt keskittyä äänensävyyni, mutta en tunnista sitä edes lapsistani vaan mielestäni on normaalista, aiheesta sanomisesta aina silloin, kun mieheni siitä mainitsee. Muilla kokemusta vastaavasta ja vinkkejä? Yritän siis jatkuvasti keskittyä äänensävyyni ja parhaani siinä teen.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko räväkäs persoona Ap? Se voi olla syy tuohon.
Mikä on räväkäs? Olen rauhallinen ja sovitteleva ja olin exäni kanssa yli 20 vuotta eikä hän koskaan valittanut äänensävystäni tms. Ja lapsistani on myös aina tykätty kaikissa piireissä, jos he jostain sanovat, sanovat täysin asiasta, mutta mieheni ei kestä sitä.
Ap
Lisättäköön vielä, että olen hyvin iloinen, nauravainen ja positiivinen; mieheni itse ajattelee asioista helposti negatiivisesti. Esimerkiksi työpaikoilla minua on pidetty työpaikan positiivisimpana ihmisenä yms. Kaikki tilanteet ovat normaaleja arjen asioita, joista ei saisi lainkaan keskustella, koska ovat miehelleni vaikeita tai äänensävyni ikävä.
Ap
Sä voit kokea itsestäsi ihan miten vaan, mutta toisen näkemys sinusta voi olla toisenlainen. Paha täältä sanoa mitään miten teidän asian laita on, kun me ei nähdä teidän sitä tilannetta.
Mielikuvat sattuu olemaan eri ihmisillä erilaiset.
Näin juuri. Tunnen ihmisen, joka kokee olevansa avoin ja antavansa itsestään paljon muille. Monet kokevat hänet jatkuvasti pälättävänä päsmärinä.
Sä voit kokea itsestäsi ihan miten vaan, mutta toisen näkemys sinusta voi olla toisenlainen. Paha täältä sanoa mitään miten teidän asian laita on, kun me ei nähdä teidän sitä tilannetta.
Mielikuvat sattuu olemaan eri ihmisillä erilaiset.