Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

18-21-vuotiaat ovat aivan liian nuoria muuttamaan omilleen.

Vierailija
28.04.2015 |

Tänä päivänä vanhemmat päästävät nuoret muuttamaan pois kotoa liian aikaisin. Miksi ei saman tien sallita 12-vuotiaan asua yksin, kun asenne on niin välinpitämätön? 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta Ikis pliis. 12 vuotias lapsi ja 21 vuotias aikuinen ovatkin ihan sama asia. Älkää vastailko tälle mielisairaalle niin lopettaa ehkä jonain päivänä.

Vierailija
2/13 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö. Meidän 20v. Valitsi mielummin oman asunnon, kuin sen, että olisi osallistunut täällä kotitöihin. Kotitöitä oli oman huoneen siivous, koiran lenkitys 3 krt vko, omien pyykkien pesu, puiden kanto liiteristä 3krt vko ja syys/kevättöihin pihalla osallistuminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kyse ole päästämisestä. 18-vuotias on täysi ikäinen ja vapaa lähtemään.

Vierailija
4/13 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän jokainen ihminen ole yksilö, kukin kypsyy omaan tahtiinsa. Taitaa ap olla sarjassamme "asun vielä 25v. ilmaseksi vanhempien nurkissa, en siivoa edes omaa huonettani ja odotan täyttä palvelua 24/7".

Miksi rinnastat sen välinpitämättömyyteen, jos teini haluaa jatkaa opintoja, joita ei oma paikkakunta tarjoa? Vanhempien tulisi kannustaa opiskeluun!

Vierailija
5/13 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 vuotta on ihan ok ikä ainakin viikot asua erikseen vaikkapa koulunkäynnin vuoksi, töissähän ei taoda enää montaa tuon ikäistä olla, joka on vähän säälikim.

Vierailija
6/13 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 08:04"]

Höpöhöpö. Meidän 20v. Valitsi mielummin oman asunnon, kuin sen, että olisi osallistunut täällä kotitöihin. Kotitöitä oli oman huoneen siivous, koiran lenkitys 3 krt vko, omien pyykkien pesu, puiden kanto liiteristä 3krt vko ja syys/kevättöihin pihalla osallistuminen.

[/quote]

Tai ehkä vain halusi kauemmas sinusta :)

Vierailija
7/13 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nope, käy lähes päivittäin kotona, viestittelee ja soittelee :-)

Vierailija
8/13 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattele ap, moni 18-21-vuotias lapsi saa itse lapsen ton ikäisenä! Kelaa, siis ihan uskomatonta! Mitenhän ne raukat pärjää :o

Vierailija
9/13 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitää paikkansa niin syytä yhteiskuntaa ja globaalia paskakulttuuria. 16-vuotiaana lähdettiin ja opittiin elämään. Jos 21-vuotias ei yksin maailmalla pärjää niin sillä on vakavia henkisiä ongelmia. Jos 31-vuotias ei pärjää yksin maailmalla niin peli on jo menetetty.

Vierailija
10/13 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muutin 16-vuotiaana omilleni, opiskelin lukiossa ja kävin töissä. Toisaalta tilanne oli sellainen että muutto oli ainoa ratkaisu.

Vierailija
11/13 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muutin 15-vuotiaana, tosin olin täyttämässä 16 jo saman vuoden puolella, koska halusin yhteen tiettyyn lukioon ja vanhempani asuivat hyvin pienellä paikkakunnalla, missä oli vain yksi melko tasoton lukio jota sitäkin oltiin lakkauttamassa. Tietenkään en voi sanoa asuneeni täysin omillani vielä silloin, koska vanhempani auttoivat minua melko paljon rahallisesti. Omillani pärjäsin sitten heti lukion jälkeen 19-vuotiaana ja se on itse asiassa ihan normaali ikä itsenäistyä. Kyllä sen ikäisenä katsotaan jo kieroon jos joku kertoo asuvansa vielä vanhemmillaan.

Vierailija
12/13 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muutin 16vuotiaana omilleni. Nyt asunut 4vuotta toisella puolen suomea perheestäni ja aina olen pärjännyt.

Vierailija
13/13 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin opiskelupaikan perässä vasta kun oli ihan pakko(siis opiskelun kannalta pakko, kotiin olisi kyllä saanut jäädä), hieman ennen kun täytin 22. Oli siellä mukava asua, kun kaikki läheiset oli ympärillä ja ei koskaan tarvinnut olla yksin muuta kuin ihan väliaikaisesti. Nyt yksin asuessa seuraa on aina vain joskus väliaikaisesti, ja pääsääntöisesti on yksinäistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi