Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huijasiko autoliike minua?

Vierailija
06.01.2022 |

Nyt on kyllä tosi sekava olo. Luulen, että jouduin huijatuksi autoliikkeen toimesta mutta en tiedä miten menetellä.
Elikkäs ostin pitkän harkinnan jälkeen viime viikolla ensimmäisen oman autoni. Auto on kuusi vuotta vanha ja merkki Hyundai(jos sillä on väliä). Viikon verran olen nyt ajellut ja auto on tuntunut hyvältä. Nyt kuitenkin tajusin, etten saanut mukaan sitä lämmittimen johtoa ja koska on tulossa kovat pakkaset niin ehdottomasti haluan autoa lämmittää. Ajattelin, että saahan noita ja menin motonettiin lämmitysjohtoa ostamaan.
Noh sepä ei mennyt ihan niin simppelisti, sillä motonetissä minulle kerrottiin, ettei autossani ole tuollaista lämmitintä ollenkaan!!! Olin ihan ihmeissäni, että kuinka se on muka mahdollista mutta kertoivat vain, ettei niitä välttämättä joka autossa ole. Ystävällisesti selvittivät minulle vielä että autooni voi kyllä lämmityssarjan asentaa mutta pelkät osat maksavat liki 300 EUROA!!! Ja siihen tietty vielä työt päälle.
Lähdin tietysti silti paikalta autoliikkeesseen mistä olin autoni ostanut tiedustelemaan, että miten tässä nyt edetään. Siellä sitten odottikin melkoinen vastaanotto. Vaadin yksiselitteisesti, että he maksavat lämmittimen osat ja asennuksen autooni ja asia on sillä selvä mutta hepä olivat sitä mieltä, ettei heidän kuulu korvata minulle yhtään mitään!!!???!!! Kuulemma kauppakirjassa on mainittu auton lisävarusteet, eikä siellä puhuta lämmittimestä mitään??!! Lisäksi kukaan ei ole väittänyt että autossa lämmitintä olisi vaan minun olisi itse pitänyt asiaa kysyä!!?! Onko siis tosiaan näin, että ihmisen joka ei autoista mitään ymmärrä pitäisi jokainen auton nippeli osata kauppaa tehdessä tiedustella? Käsittämätöntä!!! Tuo nyt on Suomessa niin olennainen varuste, että kai myyjällä nyt joku vastuu on mainita jos tuollainen puuttuu! Ei kai autoa voi ilman pyöriäkään myydä jos ei siitä erikseen sovita??!! En tiedä...suututtaa ja ottaa päähän. Lähtiessäni menin vielä huutamaan, että "oikeudessa nähdään" mutta ei tainnut olla viisasta sekään.

Kommentit (106)

Vierailija
1/106 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en oikein käsitä miten sinua olisi huijattu, jos kerta lämmitin ei tullut puheeksi että kuuluu auton varusteisiin eikä sitä lue auton varusteissa kauppakirjassa.

Vierailija
2/106 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liike on oikeassa.

Auto myydään niillä varusteilla mitä siinä myyntihetkellä on ja piste.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/106 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut asiat täytyy vaan oppia kantapään kautta. Ikävä juttu mutta jos lisävarusteissa ei ole lämppäristä mainintaa eikä autoa ole sulle myyty sen varjolla niin ei sua ole huijattu.

Vierailija
4/106 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä kuvitella, että autoon kuuluu lämppäri, jos sitä ei ole erikseen mainittu. Ei sua ole huijattu.

Vierailija
5/106 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa

Vierailija
6/106 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikissa autoissa ole moottorinlämmitintä. Itsellä mersu 2016 vm ilman lämmitintä. Joihinkin autoihin olen itse asennuttanut lämmittimen. Jos autossa hyvä akku ja eteläsuomen lauhat talvet niin pärjää ilnan lämmitintäkin.

Vierailija
7/106 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä, mutta totta, että lohkolämmitin tosiaan on erillinen lisävaruste Suomessa. Ei siis mikään itsestäänselvyys.

Vierailija
8/106 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä provo.

Vierailija
9/106 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amatööri kaupoilla ja tossa tulos. Omaan piikkiin menee. Olisi toki pitänyt valita auto joka täyttää vaatimukset tai koittaa tinkiä vähän alea oston yhteydessä defan asennuksesta. Enää et voi muuta kuin maksaa.

Vierailija
10/106 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne motonetissä tiesi ettei siinä lämmitintä ole.

Vierailija
11/106 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vm 2019 ja 2020 ( silloin uusina ostetut) autot ilman lämmitintä,, en ole vielä kokenut sellaista tarvitsevani. Autossa lämpiävä etulasi ja ratin lämminin, muuten auto lämpiää nopeasti muutaman km matkalla jo. Noita edellisissä autoissa oli lämmitin, eikä sitä tullut oikein koskaan käytettyä kuitenkaan. 

Vähän sama kävi tuossa taannoin kun odottelin autoani huollosta ja joku toinen tuli hakemaan autoaan ilmastointilaitteen huollosta, vaan kuullakseen että " tota, kun ei tässä sun autossa ole ilmastointia niin ei sitä nyt sitten huollettukaan" :D 

Vierailija
12/106 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäikäinen olet ja oletko nainen vai mies?

Kun ostat seuraavaa kärryä, tutustu auton ominaisuuksiin netissä. Sinua ei ole huijattu.

Minäkin ostin auton naisena ihan itse ja tutustuin kärryni ja osasin kysyä oikeat kysymykset. Hyvä auto on ollutkin.

Vierailija
13/106 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpa arvata mistä ostit auton.  Minulla on ollut monia autoja-vanhimmat 1990 luvulta ja kyllä niissä on kaikissa ollut ns. lohkolämmitys-dieseleissä on ollut myös moottorilämmitys joka toimii dieselillä.  Sinua on huijattu.  Ja tuo kertomasi automerkki-no jaa, voisin siitäkin jotain kertoa.  Kirjoita auton rekisterinumero auton historiatiedot -hakuun.  Sinulle voi selvitä että auto on ollut vuokraamokäytössä.  Kukaan suomalainen ei osta uutta autoa johon ei asenneta HETI moottorilämmitintä.  

Olen myös tuon firman huijattu asiakas.  Liikkeessä pitäisi olla ammattimyyjä.

Vierailija
14/106 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läpinäkyvyydestä huolimatta 2/5 nyt kuitenkin, koska noin moni sentään otti todesta. Vai pitäisiköhän alkaa pisteyttää kommentoijia, jotka eivät selvintäkään provoa tunnista…

Vierailija
15/106 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Pohjanmaalla lahkolämmitin on vakiovaruste.

Vierailija
16/106 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Motonet myy autojen varaosia, auton rekisterinumeron perusteella selviää mm. yksityiskohtaiset tiedot auton mallista ja siihen sopivista varaosista. Jos ei ole jälkiasennettu lämppäriä, niin kyllä motonetillä ja muillakin varaosakauppiailla on selvät tiedot siitä missä automallissa on mitäkin ominaisuuksia.

Vierailija
17/106 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huijannut. Lohkolämmitin ei ole vakiovaruste missään autossa. Vaikka Suomessa yleinen varuste onkin.

Vierailija
18/106 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko siinä webasto?

Vierailija
19/106 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Motonet myy autojen varaosia, auton rekisterinumeron perusteella selviää mm. yksityiskohtaiset tiedot auton mallista ja siihen sopivista varaosista. Jos ei ole jälkiasennettu lämppäriä, niin kyllä motonetillä ja muillakin varaosakauppiailla on selvät tiedot siitä missä automallissa on mitäkin ominaisuuksia.

Ei ne näe millä lisävarusteilla uusi auto on aikoinaan myyty. Ainoastaan automallin perustiedot.

Vierailija
20/106 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmitin ei kuulu vakiovarusteisiin, se on lisävaruste. Edellinen omistaja ei ole sitä asentanut.