Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huijasiko autoliike minua?

Vierailija
06.01.2022 |

Nyt on kyllä tosi sekava olo. Luulen, että jouduin huijatuksi autoliikkeen toimesta mutta en tiedä miten menetellä.
Elikkäs ostin pitkän harkinnan jälkeen viime viikolla ensimmäisen oman autoni. Auto on kuusi vuotta vanha ja merkki Hyundai(jos sillä on väliä). Viikon verran olen nyt ajellut ja auto on tuntunut hyvältä. Nyt kuitenkin tajusin, etten saanut mukaan sitä lämmittimen johtoa ja koska on tulossa kovat pakkaset niin ehdottomasti haluan autoa lämmittää. Ajattelin, että saahan noita ja menin motonettiin lämmitysjohtoa ostamaan.
Noh sepä ei mennyt ihan niin simppelisti, sillä motonetissä minulle kerrottiin, ettei autossani ole tuollaista lämmitintä ollenkaan!!! Olin ihan ihmeissäni, että kuinka se on muka mahdollista mutta kertoivat vain, ettei niitä välttämättä joka autossa ole. Ystävällisesti selvittivät minulle vielä että autooni voi kyllä lämmityssarjan asentaa mutta pelkät osat maksavat liki 300 EUROA!!! Ja siihen tietty vielä työt päälle.
Lähdin tietysti silti paikalta autoliikkeesseen mistä olin autoni ostanut tiedustelemaan, että miten tässä nyt edetään. Siellä sitten odottikin melkoinen vastaanotto. Vaadin yksiselitteisesti, että he maksavat lämmittimen osat ja asennuksen autooni ja asia on sillä selvä mutta hepä olivat sitä mieltä, ettei heidän kuulu korvata minulle yhtään mitään!!!???!!! Kuulemma kauppakirjassa on mainittu auton lisävarusteet, eikä siellä puhuta lämmittimestä mitään??!! Lisäksi kukaan ei ole väittänyt että autossa lämmitintä olisi vaan minun olisi itse pitänyt asiaa kysyä!!?! Onko siis tosiaan näin, että ihmisen joka ei autoista mitään ymmärrä pitäisi jokainen auton nippeli osata kauppaa tehdessä tiedustella? Käsittämätöntä!!! Tuo nyt on Suomessa niin olennainen varuste, että kai myyjällä nyt joku vastuu on mainita jos tuollainen puuttuu! Ei kai autoa voi ilman pyöriäkään myydä jos ei siitä erikseen sovita??!! En tiedä...suututtaa ja ottaa päähän. Lähtiessäni menin vielä huutamaan, että "oikeudessa nähdään" mutta ei tainnut olla viisasta sekään.

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa et autojopparit on savolaisia vääräleukoja ja vastuu on kuulijalla.

Vierailija
22/106 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ne motonetissä tiesi ettei siinä lämmitintä ole.

Menin palvelutiskiltä kysymään, että mikä johto autooni sopii. Myyjä sitten kysyi, että onko defan vai jonkun toisen merkin(en muista mikä) järjestelmä. Sanoin, etten tiedä ja myyjän kanssa lähdettiin sitten ulos katsomaan. Siellä sitten selvisi, ettei ole mitään paikkaa mihin johdon laittaisi.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään sinua ole huijattu jos kerran varusteissa ei lämmittimestä ollut mainintaa. Suomessahan myydään esim hurjasti tuontiautoja ja niissä ei useimmissa ole pohjoismaista varustelua. Tämä näkyy usein myös halvempana hintana vastaavaan ns suomi autoon verrattuna. Vähän kun menisit ostamaan puhelimen jossa ei ole kameraa ja sitten menet valittamaan että eihän tässä ole kameraa lainkaan.

Vierailija
24/106 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidanpa arvata mistä ostit auton.  Minulla on ollut monia autoja-vanhimmat 1990 luvulta ja kyllä niissä on kaikissa ollut ns. lohkolämmitys-dieseleissä on ollut myös moottorilämmitys joka toimii dieselillä.  Sinua on huijattu.  Ja tuo kertomasi automerkki-no jaa, voisin siitäkin jotain kertoa.  Kirjoita auton rekisterinumero auton historiatiedot -hakuun.  Sinulle voi selvitä että auto on ollut vuokraamokäytössä.  Kukaan suomalainen ei osta uutta autoa johon ei asenneta HETI moottorilämmitintä.  

Olen myös tuon firman huijattu asiakas.  Liikkeessä pitäisi olla ammattimyyjä.

Oletuksia, tiedät mistä ap osti auton koko Suomen liikkeistä, kerropa meillekin , niin tiedetään välttää.

Vierailija
25/106 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ostin auton ilman lämmittimiä. En edes tiennyt, että kaikissa autoissa ei ole sitä. Aiemmissa autoissani on ollut. Rupesin laittamaan lämmitintä paikoilleen uuteen autoon ja olin kuin puulla päähän lyöty kun ei löytynyt pistorasiaa. Ja sen jälkeen auton edestä ei löytynyt myöskään. Olin ihan että wtf mutta nyt kun olen tottunut ajatukseen, niin ei se mitään haittaa. Auto käynnistyy hyvin ja lämpenee ajon aikana. Niin sitä voi elää elämäänsä tietämättä kaikkia maailman asioita.

Vierailija
26/106 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ne motonetissä tiesi ettei siinä lämmitintä ole.

Motonet myy autojen varaosia, auton rekisterinumeron perusteella selviää mm. yksityiskohtaiset tiedot auton mallista ja siihen sopivista varaosista. Jos ei ole jälkiasennettu lämppäriä, niin kyllä motonetillä ja muillakin varaosakauppiailla on selvät tiedot siitä missä automallissa on mitäkin ominaisuuksia.

Ei Motonet saa sillä rekkarilla kuin auton perustiedot, ei lisävarustetietoja, mikä lohkolämmitinkin on. Vaikka se olisi uutena siihen asennettu, se on silti lisävaruste. Sillä rekkarilla selvitetään vain auton merkki, malli ja vuosimalli joilla sitten osia haetaan.

Vierailija
27/106 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tässä sentään yritystä vaikka toki selvä provo onkin. Kuitenkin ihan viihdyttävä joten 3/5.

Vierailija
28/106 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autokauppaan ei myöskään kuulu kahdet renkaat eikä VANTEET jos niin ei erikseen ole sovittu. Renkaatkin voi olla oikeasti aivan loppuunajetut ja kovettuneet paskat joilla ei tee mitään ja auto toimitetaan vain yksillä vanteilla (kahdet renkaat ei tarkoita että myös kahdet vanteet!).

Autokaupoilla pitää olla tarkkana. Tämä tiedoksi ei provoille, aloitushan nyt oli selvästi keksitty Porvoolais-tarina.

Vierailija
29/106 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tulla varsinkin suomessa yllätyksenä mutta kaikissa täällä myytävissä autoissa ei tosiaan ole vakiona lohko- polttoainelämmitintä, ja mitä niitä kaikkia onkaan.

Vierailija
30/106 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tulla varsinkin suomessa yllätyksenä mutta kaikissa täällä myytävissä autoissa ei tosiaan ole vakiona lohko- polttoainelämmitintä, ja mitä niitä kaikkia onkaan.

Siis lohko- tai polttoainelämmitintä.

Vierailija
31/106 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkäikäinen olet ja oletko nainen vai mies?

Kun ostat seuraavaa kärryä, tutustu auton ominaisuuksiin netissä. Sinua ei ole huijattu.

Minäkin ostin auton naisena ihan itse ja tutustuin kärryni ja osasin kysyä oikeat kysymykset. Hyvä auto on ollutkin.

No ensimmäistä kertaa tosiaan olin autokaupoilla. Nainen olen ja lamavuosina syntynyt jos sillä nyt väliä on.

Ap

Vierailija
32/106 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin turha varuste muutenkin. Ei ole minunkaan autossa.

Vierailija
33/106 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä Pohjanmaalla lahkolämmitin on vakiovaruste.

Ei se ole vakiovaruste, mutta yleensä Suomessa uuteen autoon laitetaan mukaan lohkolämmitin, talvirenkaat ja penkinlämmittimet. Sen niukemmilla varusteilla uusia autoja harvemmin myydään. Yleensä on vielä pitkä lista muita lisäherkkuja mukana.

Vierailija
34/106 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ei sinua tosiaan ole huijattu. Olit vain tietämätön. Seuraavalla kerralla osaat kysyä asiaa itse.

Vierailija
35/106 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mINÄ OSTIN talon josta puuttuu uima-allas!

Kellarissa on vain kämäinen varasto!

Vierailija
36/106 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kieltämättä tuli yllätyksenä.

Ap

Vierailija
37/106 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole keksitty.  Minulla on ollut kaikissa autoissa moottorilämmitin.  Mutta tämä eräs autoliike myy autoja joissa ei ole-kokenut autonostaja sen tietysti huomaa.  Mutta asiakas joka luottaa myyjän asiantuntemukseen-ei sitä huomaa. A.V.K. Ja autoliike ilmoittaa myös sen, renkaat ovat huonokuntoiset tai että auto myydään vain yksillä renkailla. Huom. autoliike ei yksityinen myyjä.  

Vierailija
38/106 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän täytyy olla provo 0/5.

Jos menee maitokauppaan ostamaan maitoa ja kotona huomaa että kassissa ei ole piimää, ei kauppaa voi syyttää petoksesta.

Peottavaa jos on oikeasti tuommoisia autonostajia. Holhoukseen!

Vierailija
39/106 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin telkkarin ja nyt ei näykkään kaikki maksukanavat

Vierailija
40/106 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi