2-vuotias ei syö ja itkee lujaa
Toisella on varmasti nälkä, mutta ei suostu syömään mitään. Huutaa vaan kovaa. Miten auttaa? Onko normaalia vai joku tauti iskenyt?
Kommentit (27)
Huutaa=itkee kovaa. Muutaman päivän jo ollut. Ajattelin hampaita, mutta en tiedä. :(
ap
? Ihan tosissani olen liikkeellä. :( Ilmeisesti tämä ei ole oikea paikka kysyä neuvoa. :/
Käyttäisin lääkärissä. Voi olla hampaat tai sitten korvat?
Oletko koettanut antaa kipulääkettä, olisiko vaikutusta? Lääkärilläkin voi käydä katsomassa korvat esimerkiksi.
Voiko olla korvatulehdus vaikka ei flunssaoireita ja kuumetta?
ap
Ootko kokeillut antaa jotakin juotavassa muodossa olevaa (esim. velliä, smoothieta, pirtelöä tai vaikka sosekeittoa)? Apteekista saa myös sellaisia lapsille tarkoitettuja aterian korvikkeitakin muistaakseni.
Sinuna menisin kyllä jo lääkäriin, jos ei tosiaan mitään suostu syömään ja on kovin itkuinen.
Ehkä soitan sitten päivystykseen!
ap
Voi olla oireeton tulehdus. Mä veisin lääkäriin, vaikkei mitään lapsella oliskaan niin eipähän tarvitse itse miettiä ja murehtia!
Miksi annat toisen kärsiä etkä vie lääkäriin? Ihan sama onko hampaat vai korvat vai mikä, mutta jos toinen huutaa kipuaan, niin sitä lievitetään niin että ei tarvitse itkeä.
Mieti nyt jos olisit itse niin kipeä että parkuisit suoraa huutoa ja toiset vaan tuputtaa ruokaa ja ihmettelee että mikäs nyt on eikä auta yhtään.
Totta. Kiitos vastauksista. Ihan alkoi itkettää, kun tuli niin kurja olo toisen puolesta.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 17:10"]
Voiko olla korvatulehdus vaikka ei flunssaoireita ja kuumetta?
ap
[/quote]
Hyvin todennäköisesti paha nielutulehdus. Voi olla vaikka olisi vähäiset flunssaoireet. Vie lääkäriin että saat hyvät kipulääkkeet (meillä oli juuri 1-vuotiaalla) tai antibiootit jos sattuu olemaan bakteerin aiheuttama. Sitten kokeile eri ruokia, jos jokin menisi alas. Maito varmaan, meillä meni myös munakas ja keitetty pasta.
Semmoinen vinkki vielä, että meillä taapero suostui syömään paremmin, kun ensin antoi maissinaksun tai pari - ne meni helposti alas ja taapero varmaan pääsi yli syömisen pelostaan.
Voi olla ihan tavallinen kurkkukipu päällä. Tuntuuko normaalia väsyneemmältä?
Viekää vittu ne pennut lääkäriin jos niillä on kipuja. Älkääkä pyöritelkö peukkuja. Ei hyvää päivää.
Osaako lapsesi puhua? Yritä kysyä että mihin sattuu tai esim sattuuko kurkkuun, mahaan yms. Meidän 2vn kanssa toimii
Jos 2 vuotiaalta kysyy johdattelevasti onko kurkku korva tai vaikka maha kipeä niin varmasti on jokainen noista. Kysy ennemmin missä pipi.
Joskus voi myös olla läheisyyden kaipuuta.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 17:48"]Jos 2 vuotiaalta kysyy johdattelevasti onko kurkku korva tai vaikka maha kipeä niin varmasti on jokainen noista. Kysy ennemmin missä pipi.
Joskus voi myös olla läheisyyden kaipuuta.
[/quote]
no ei meillä ainakaan ole kaikki kokoajan kipeinä. Kyllä meillä ainakin vastaa oikein
Huutaa?