Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys amerikkalaisten sisustuksesta

Vierailija
27.04.2015 |

Seurailen mielelläni suomalaisia ja ulkomaalaisia sisustuslehtiä ja erityisen uteliaana asuntojen myynti-ilmoituksia. Huomattaviakin eroja sisustuksessa ja rakennuksissa on, mutta yleensä ratkaisuille on jokin ymmärrettävä syy. Yhdelle asialle en osaa keksiä selitystä: miksi amerikkalaisten makuuhuoneissa sänkyjen tyynyjen puoleinen pääty on useimmiten ikkunaa vasten? Netistä ei oikein löydy selitystä (ohjeita kyllä löytyy ikkunan tekemiseen huomaamattomaksi yms.), mutta tietäisikö täällä joku?

Toinenkin juttu askarruttaa: miksi ulkoa tullaan lumisissakin osavaltioissa suoraan olohuoneeseen, pahimmillaan kokolattiamaton päälle?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 17:59"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 17:47"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 17:45"] Me asumme Kaliforniassa. Meillä ei ole sänky ikkunan edessä yhdessäkään neljästä makuuhuoneesta (ja ei ole minun sisustamani tältä osin). Meillä ei tulla myöskään sisälle suoraan olohuoneeseen, meillä on puulattia, seinät eivät ole beigeä, vaan puuta ja niillä on tauluja. :) [/quote] Ja olette periamerikkalainen perhe? :) [/quote] Minua lukuun ottamatta kyllä. En ole suunnitellut talon sisustusta saati arkkitehtuuria.

[/quote]

Olispa kiusallista asua niin ettei voi itse sisustaa asuntoaan.

Vierailija
22/65 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 18:00"]

En ole telkkariohjelmissa (Pikakurssi kodinostoon ja Kodikkaasti vuokralla) huomannut, että sänky olisi ikkunan edessä. Se minua ihmetyttää, miksi sen makuuhuoneen pitäisi olla sellainen hehtaarihalli, kun siellä ei kuitenkaan vietetä aikaa muulloin kuin yösydännä. Ja toinen hämmästyksen kohde on makuuhuoneiden vaatesäilytys. Vaatehuoneetkin ovat useimmiten omituisesti rakennettuja. Muutama vaatetanko ja siellä täällä seinillä muutama lankahylly. Ja sitten sinne tungetaan vielä lipasto, että pysyvät intiimit vaatekappaleet katseilta suojassa!

Ikkunat ovat monesti ihan omituisissa paikoissa huoneen ulkoseinässä. Tulee mieleen, että tärkeintä on, että ulkoasu talossa on harmoninen, ei väliä, vaikka ikkuna on jossain nurkassa pieni ampuma-aukko vain tai katonrajassa kapeat kellarin ikkunat. Makuuhuoneiden väritys ei kyllä aina ole beige, vaan varsinkin lastenhuoneiksi tarkoitetut pikkukömmänät on maalattu usein karmean värisiksi: vahvaa pinkkiä, voimakasta violettia, eri vihreän sävyjä ja tummaa sinistäkin.

Amerikkalainen häveliäisyys tulee hyvin esiin, kun asunnon katsojat järkyttyvät, kun vessa on niin lähellä seurustelutiloja tai keittiötä; epähygienistä, hyi, hyi kiljahtavat nuoret naiset. Vessapuuhathan pitää hoitaa jossakin piilossa. Kylpyhuonetoiveena on usein, että pitäisi olla kaksi pesuallasta. Onko heillä tapana peseytyä samanaikaisesti?

Noissa yllä mainituissa ohjelmissa muuten tullaan varsin usein suoraan olohuoneeseen. Ei ole eteistä eikä naulakkoa. Joskus kun on eteinen, niin se herättää hämmästystä. Ja hämmästystä herättää varsinkin nuoremmissa, kun joissakin vanhemmissa asunnoissa on vielä lämpöpatterit.

[/quote] En tieda mitaan naista ohjelmista kun en niita itse katso mutta ihme tulkintoja teet :). Miten Suomessa pissitaan ellei ovien takana? Onko sekin sairaalloista haveliaisyytta?

Kaikilla tuttavilani on eteinen, minullakin ja viela aika iso. Takit, kengat, ssppaat ja sateenvarjot ovat ovellisessa kaapissa minne mahtuu koko perheen varustus.

Amerikkalaisissa taloissa on puhallusilma-lammitys, pattereita on vain prewar asunnoissa jotka on rakennettu ennen toista maailmansotaa.

Missa alusvaatteita pitaisi sailyttaa?

Ihme lehtia luette jos tallaisia vaarinkasityksia saatte. t.40+ vuotta usalainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 18:11"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 17:59"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 17:47"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 17:45"] Me asumme Kaliforniassa. Meillä ei ole sänky ikkunan edessä yhdessäkään neljästä makuuhuoneesta (ja ei ole minun sisustamani tältä osin). Meillä ei tulla myöskään sisälle suoraan olohuoneeseen, meillä on puulattia, seinät eivät ole beigeä, vaan puuta ja niillä on tauluja. :) [/quote] Ja olette periamerikkalainen perhe? :) [/quote] Minua lukuun ottamatta kyllä. En ole suunnitellut talon sisustusta saati arkkitehtuuria.

[/quote]

[/quote]

Kyllä minä olisin voinut tai voisin, mutta en ole halunnut tai viitsinyt. Joitain tekstiilejä olen valinnut. Mitä kiusallista tässä on? En ymmärrä.

Vierailija
24/65 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 17:57"]

"Olisiko kuvaa linkittää tosta sänky ikkunan edessä jutusta? Ja itekin oon ihmetelly tota beigeä. Mutta useimmiten usalaiset asunnot näyttää omaan silmään yleensä tosi mauttomilta ja geneerisiltä oli sitten rikkaan tai köyhän sisustus" - Anteeksi ymmärtämättömyyteni, mutta mitä tarkoitetaan kun sanotaan, että asunto näyttää geneeriiseltä?

[/quote]

Geneerinen on englannista ihan turhaan kopsattu sana, joka tarkoittaa tässä yhteydessä lähinnä samasta muotista tullutta, mautonta ja hajutonta sisustusta. Jos ilkeitä ollaan, "Ikea-tyyli" saattaisi Suomessa olla vastaava.

Ap

Vierailija
25/65 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 18:11"]

[/quote]

[/quote]

Ei sille paljon mitään voi, kun vuokraa asunnon kalustettuna.

Vierailija
26/65 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 18:18"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 18:11"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 17:59"] [quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 17:47"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 17:45"] Me asumme Kaliforniassa. Meillä ei ole sänky ikkunan edessä yhdessäkään neljästä makuuhuoneesta (ja ei ole minun sisustamani tältä osin). Meillä ei tulla myöskään sisälle suoraan olohuoneeseen, meillä on puulattia, seinät eivät ole beigeä, vaan puuta ja niillä on tauluja. :) [/quote] Ja olette periamerikkalainen perhe? :) [/quote] Minua lukuun ottamatta kyllä. En ole suunnitellut talon sisustusta saati arkkitehtuuria. [/quote] Olispa kiusallista asua niin ettei voi itse sisustaa asuntoaan. [/quote] Kyllä minä olisin voinut tai voisin, mutta en ole halunnut tai viitsinyt. Joitain tekstiilejä olen valinnut. Mitä kiusallista tässä on? En ymmärrä.

[/quote]

No sitten et vaan ymmärrä.

Vierailija
27/65 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 18:20"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 18:11"]

[/quote]

[/quote]

Ei sille paljon mitään voi, kun vuokraa asunnon kalustettuna.
[/quote]

Ei ole vuokra-asunto. Ihan oma on, ei vain ole mun sisustama. :)

Vierailija
28/65 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, yleensä vaatteita säilytetään vaatehuoneessa. Jos on riittävän suuri vaatehuone, niin vaatteet kyllä riippuvat ripustimella, neuleet hyllyillä, kengät omassa hyllyssäön, alusvaatteet, sukat lipastossa. Tai sitten lipasto on makkarin puolella. Mutta ei tämä nyt häveliäisyydestä johdu. Vai pyykkinarulle talon eteenkö ne alusvaatteet pitäisi laittaa?

Vierailija
29/65 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maan arvot näkyvät taloissa. Ei voitane kiistää, että USA on konservatiivinen maa. Siellähän on yli 100 milj evankelista kristittyä ja iso osa ihmisistä uskoo Jumalaan tieteessäkin. Vessa- ja seksiasiat ovat heille kiusallisia. Samalla lailla julkisesti pitää käyttäytyä hyvin. Ja muitakin eroja Suomeen löytyy.

Vierailija
30/65 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 18:07"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 17:37"]

Onpas taas yleistämistä. Olen asunut useammassa osavaltiossa ja käynyt katsomassa myytäviä asuntoja. Sängyn sijoittelu on aika vapaata. Hyvin harvoin se on siellä ikkunan edessa.

Monessa talossa ja asunnossa on eteinen tai aula. Jossain vaatimattomammassa trailer parkin kämpässä mennään suoraan olohuoneeseen, mutta taitaa olla harvemmin niin. Aika moni on kotona ilman kenkiä tai sitten kotona on sisäkengät jalassa. 

[/quote]

Hallelujah, se ensimmäinen eipäs-oo-koska-mä-asun-täällä-ja-en-ikinä-oo-tommosta-nähny- ja älä-yleistä-vai-ootko-trailer-parkista-kotoisin -kitisijä saapui!

Jos luit aloitukseni, huomasit, että olen havainnut tämän ilmiön uutteran sisustuslehtien ja -ohjelmien ja myynti-ilmoitusten katselemisen kautta. Kerroin tuon heti kättelyssä sen vuoksi, että puhuttaisi samasta asiasta. Silti sinun piti tulla vartavasten valittamaan, että minä yleistän ja sinun kokemuksesi ovat niitä oikeita. Miksi?

Ap

[/quote]

Anteeksi mutta kun sun juttu on ihan ufo. Kuten nyt tämä olohuoneasia, että joka asunnossa tuuli puhaltaa sohvalle kun ulko-oven avaa. Tai kaikki kävelee ulkokengät jalassa sisällä. Tai joka paikassa on kokolattiamatto. Tai että se on likainen. Tai että sänky-ikkunakombinaatio on yleinen... Kuulostaa vaan niin höhlältä. Anteeksi.

Kokolattiamatot muuten pesetetään useita kertoja vuodessa. Halvimmillaan pesun saa $99 kolme huonetta. Tahrat putsautetaan nopeasti. Mutta kyllä varmadti löydät toisenlaisiakin kuvia. Vakaa keskiluokka toimii useinmiten näin.

Vierailija
31/65 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 18:27"]

Maan arvot näkyvät taloissa. Ei voitane kiistää, että USA on konservatiivinen maa. Siellähän on yli 100 milj evankelista kristittyä ja iso osa ihmisistä uskoo Jumalaan tieteessäkin. Vessa- ja seksiasiat ovat heille kiusallisia. Samalla lailla julkisesti pitää käyttäytyä hyvin. Ja muitakin eroja Suomeen löytyy.

[/quote]

Suomessa evankelis-luterilaisia KRISTITTYJÄ kansasta taitaa edelleenkin olla n. 80 %. Tuo USA:n lukuhan olisi n. 30% väestöstä.... Maassa muuten monin paikoin saavat homot avioitua, kaupat on sunnuntaisinkin (pyhäpäivä), jouluisin, helluntaisin auki ja mm. pääkaupunki lallisti marihuanan käytön. 

Vierailija
32/65 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 15:06"]

Seurailen mielelläni suomalaisia ja ulkomaalaisia sisustuslehtiä ja erityisen uteliaana asuntojen myynti-ilmoituksia. Huomattaviakin eroja sisustuksessa ja rakennuksissa on, mutta yleensä ratkaisuille on jokin ymmärrettävä syy. Yhdelle asialle en osaa keksiä selitystä: miksi amerikkalaisten makuuhuoneissa sänkyjen tyynyjen puoleinen pääty on useimmiten ikkunaa vasten? Netistä ei oikein löydy selitystä (ohjeita kyllä löytyy ikkunan tekemiseen huomaamattomaksi yms.), mutta tietäisikö täällä joku?

Toinenkin juttu askarruttaa: miksi ulkoa tullaan lumisissakin osavaltioissa suoraan olohuoneeseen, pahimmillaan kokolattiamaton päälle?

[/quote] Missa sisustuslehdessa naytetaan miten tullaan sisalle? Noissa pikkubungaloweissa kylla on etuoven edessa laattaa tai muuta matotonta aluetta. Kokolattiamattoja ei niin paljon nykyisin nae paitsi makuuhuoneissa missa se on mukava paljaan jalan alla. Matto on halvin ja nopein lattiamateriaali.

Tapetit eivat ole olleet muodissa sitten 80-90 luvun ja niitakin kaytetaan yleensa vain keittiossa ja vessoissa.

Minusta ankein sisustus loytyy suomalaisista makuuhuoneista tikkujalkaisinen sankyineen ja nakkileivan paksuisine patjoineen, yksi 'koristeellinen' tyyny kulmittain keskella sankya. Pelottavana elementtina pienessa huoneessa iso kattolamppu joka roikkuu sangyn paalla, ruumiita tulee jos se putoaa (mutta eihan siella maanjaristyksia olekaan, duh.)

Vierailija
33/65 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 18:35"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 18:27"]

[/quote]

Suomessa evankelis-luterilaisia KRISTITTYJÄ kansasta taitaa edelleenkin olla n. 80 %. Tuo USA:n lukuhan olisi n. 30% väestöstä.... Maassa muuten monin paikoin saavat homot avioitua, kaupat on sunnuntaisinkin (pyhäpäivä), jouluisin, helluntaisin auki ja mm. pääkaupunki lallisti marihuanan käytön. 
[/quote]Toki, mutta täällä on vain pari prosenttia vahvasti uskossa kun taas siellä heitä on kolmasosa. Bisnes ei sinänsä estä vanhoillisuutta, yleensä päinvastoin. Marihuana ja homoliitot toki ovat uudempaa ajattelua, mutta New Yorkin vapaamielisyys on vähemmistöä koko maassa.

Vierailija
34/65 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 18:31"]

Onpas taas yleistämistä. Olen asunut useammassa osavaltiossa ja käynyt katsomassa myytäviä asuntoja. Sängyn sijoittelu on aika vapaata. Hyvin harvoin se on siellä ikkunan edessa.

Monessa talossa ja asunnossa on eteinen tai aula. Jossain vaatimattomammassa trailer parkin kämpässä mennään suoraan olohuoneeseen, mutta taitaa olla harvemmin niin. Aika moni on kotona ilman kenkiä tai sitten kotona on sisäkengät jalassa. 

[/quote]

Hallelujah, se ensimmäinen eipäs-oo-koska-mä-asun-täällä-ja-en-ikinä-oo-tommosta-nähny- ja älä-yleistä-vai-ootko-trailer-parkista-kotoisin -kitisijä saapui!

Jos luit aloitukseni, huomasit, että olen havainnut tämän ilmiön uutteran sisustuslehtien ja -ohjelmien ja myynti-ilmoitusten katselemisen kautta. Kerroin tuon heti kättelyssä sen vuoksi, että puhuttaisi samasta asiasta. Silti sinun piti tulla vartavasten valittamaan, että minä yleistän ja sinun kokemuksesi ovat niitä oikeita. Miksi?

Ap

[/quote]

Anteeksi mutta kun sun juttu on ihan ufo. Kuten nyt tämä olohuoneasia, että joka asunnossa tuuli puhaltaa sohvalle kun ulko-oven avaa. Tai kaikki kävelee ulkokengät jalassa sisällä. Tai joka paikassa on kokolattiamatto. Tai että se on likainen. Tai että sänky-ikkunakombinaatio on yleinen... Kuulostaa vaan niin höhlältä. Anteeksi.

Kokolattiamatot muuten pesetetään useita kertoja vuodessa. Halvimmillaan pesun saa $99 kolme huonetta. Tahrat putsautetaan nopeasti. Mutta kyllä varmadti löydät toisenlaisiakin kuvia. Vakaa keskiluokka toimii useinmiten näin.

[/quote]

Älä viitsi panna omia sanojasi minun suuhuni. Ja mene johonkin toiseen ketjuun, minä keskustelen mieluiten näiden lukemansa ymmärtävien ihmisten kanssa täällä. Chop chop.

Vierailija
35/65 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista: ketjussa on kaksi amerikkalaistunutta suomalaista, jotka kumpikin haluavat vain riidellä mutteivät itsekään ymmärrä, mistä riitelevät. Lienevätkö olleet siellä ameriikassa jo liian kauan vai kävivätkö hitaalla jo lähtiessään?

Vierailija
36/65 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 18:43"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 18:35"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 18:27"] Maan arvot näkyvät taloissa. Ei voitane kiistää, että USA on konservatiivinen maa. Siellähän on yli 100 milj evankelista kristittyä ja iso osa ihmisistä uskoo Jumalaan tieteessäkin. Vessa- ja seksiasiat ovat heille kiusallisia. Samalla lailla julkisesti pitää käyttäytyä hyvin. Ja muitakin eroja Suomeen löytyy. [/quote] Suomessa evankelis-luterilaisia KRISTITTYJÄ kansasta taitaa edelleenkin olla n. 80 %. Tuo USA:n lukuhan olisi n. 30% väestöstä.... Maassa muuten monin paikoin saavat homot avioitua, kaupat on sunnuntaisinkin (pyhäpäivä), jouluisin, helluntaisin auki ja mm. pääkaupunki lallisti marihuanan käytön.  [/quote]Toki, mutta täällä on vain pari prosenttia vahvasti uskossa kun taas siellä heitä on kolmasosa. Bisnes ei sinänsä estä vanhoillisuutta, yleensä päinvastoin. Marihuana ja homoliitot toki ovat uudempaa ajattelua, mutta New Yorkin vapaamielisyys on vähemmistöä koko maassa.

[/quote]

eli sulta loppui ponnekkaan alun jälkeen argumentit. Googlaapa mikä suuntaus USA:ssa lisääntyy eniten. Toisekseen eivät ne kirkossa kävijät ole mitään tosiuskovia. Osa toki, kuten Suomessakin. Kirkko on osa yhteisöllisyyttä, mutta sitähän ei juuri taas Suomessa ole.

Ja miten niin New Yorkin vapaamielisyys? Marihuana lallistettiin ensiksi Coloradossa ja Washingtonin osavaltiossa. Kaliforniaa pidetään yleisesti liberaalina osavaltiona, Los Angeles ja San Francisco kaupungeista tällaisia.

Vierailija
37/65 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 18:43"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 18:35"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 18:27"] Maan arvot näkyvät taloissa. Ei voitane kiistää, että USA on konservatiivinen maa. Siellähän on yli 100 milj evankelista kristittyä ja iso osa ihmisistä uskoo Jumalaan tieteessäkin. Vessa- ja seksiasiat ovat heille kiusallisia. Samalla lailla julkisesti pitää käyttäytyä hyvin. Ja muitakin eroja Suomeen löytyy. [/quote] Suomessa evankelis-luterilaisia KRISTITTYJÄ kansasta taitaa edelleenkin olla n. 80 %. Tuo USA:n lukuhan olisi n. 30% väestöstä.... Maassa muuten monin paikoin saavat homot avioitua, kaupat on sunnuntaisinkin (pyhäpäivä), jouluisin, helluntaisin auki ja mm. pääkaupunki lallisti marihuanan käytön.  [/quote]Toki, mutta täällä on vain pari prosenttia vahvasti uskossa kun taas siellä heitä on kolmasosa. Bisnes ei sinänsä estä vanhoillisuutta, yleensä päinvastoin. Marihuana ja homoliitot toki ovat uudempaa ajattelua, mutta New Yorkin vapaamielisyys on vähemmistöä koko maassa.

[/quote] New York ei ole USAn paakaupunki :D

Vierailija
38/65 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 18:45"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 18:31"]

[/quote]

Ap

[/quote]

[/quote]

Älä viitsi panna omia sanojasi minun suuhuni. Ja mene johonkin toiseen ketjuun, minä keskustelen mieluiten näiden lukemansa ymmärtävien ihmisten kanssa täällä. Chop chop.

[/quote]

Meillä Amerikassa petustuslaki, tai siis sen lisäys, turvaa sananvapauden.

Vierailija
39/65 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 18:49"]

Mielenkiintoista: ketjussa on kaksi amerikkalaistunutta suomalaista, jotka kumpikin haluavat vain riidellä mutteivät itsekään ymmärrä, mistä riitelevät. Lienevätkö olleet siellä ameriikassa jo liian kauan vai kävivätkö hitaalla jo lähtiessään?

[/quote]

olemme muuttamassa Usaan, ja pari ketjua olen jokin aika sitten aloittanut kyselemällä muuttoon liittyvistä asioista. Molempiin ketjuihin tuli vastauksia ilmeisesti usassa asuvilta suomalaisilta, jotka olivat hyvin negatiivisen oloisia. Ilkeitä, tylyjä ja lannistavia vastauksia sain, ikäänkuin joku koirankakkojen keräys ei olisi Suomessakin fiksulle ihmiselle ihan selviö. En tiedä, mikä siellä asumisessa katkeroittaa.

Vierailija
40/65 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 18:38"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 15:06"]

[/quote] Missa sisustuslehdessa naytetaan miten tullaan sisalle? Noissa pikkubungaloweissa kylla on etuoven edessa laattaa tai muuta matotonta aluetta. Kokolattiamattoja ei niin paljon nykyisin nae paitsi makuuhuoneissa missa se on mukava paljaan jalan alla. Matto on halvin ja nopein lattiamateriaali.

Tapetit eivat ole olleet muodissa sitten 80-90 luvun ja niitakin kaytetaan yleensa vain keittiossa ja vessoissa.

Minusta ankein sisustus loytyy suomalaisista makuuhuoneista tikkujalkaisinen sankyineen ja nakkileivan paksuisine patjoineen, yksi 'koristeellinen' tyyny kulmittain keskella sankya. Pelottavana elementtina pienessa huoneessa iso kattolamppu joka roikkuu sangyn paalla, ruumiita tulee jos se putoaa (mutta eihan siella maanjaristyksia olekaan, duh.)
[/quote]

Oletko sä aina ollut noin ylimielinen vai vasta, kun "usalaistuit"