Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksityinen hammaslääkäri huijasi

Vierailija
27.04.2015 |

Kävin perjantaina yksityisellä hammaslääkärillä tsekkaamassa hampaani, sillä sain Grouponin kautta hyvän diilin, johon sisältyi hampaiden yleistarkastus, plakin poisto ja röntgen. Hammaslääkäri löysi hampaistani kaksi reikää, jotka hänen mielestään tulisi korjata mitä pikimmiten ja hinnaksi ilmoitti vähän alle 200 euroa.

Sattumalta sitten löytyikin peruutusaika heti seuraavalle maanantaille (eli tälle päivälle) ja paniikissa varasin sen sitä enempää miettimättä.

Myöhemmin samana päivänä päätin kuitenkin soittaa julkiseen hammaspäivystykseen ja kuin onnen kaupalla sain varattua ajan samalle maanantaille ja vielä samaan kellon aikaan. Peruin tietenkin yksityisen lääkärin, koska se olisi tullut kalliimmaksi, kuin julkinen. 

Juuri äsken hammaslääkärillä käytyäni selvisi sitten pitkän ja perusteellisen tutkimuksen ja röntgenkuvien jälkeen, että hampaani olivat täysin kunnossa. Ei reiän reikää!

Siis mitä helvettiä? Tämä ei voi olla laillista, eihän?

Miten saan yksityisen hammaslääkärin vastaamaan teoistaan? En ole ainoa Groupon-asiakas, vaan näitä samaisen diilin ostaneita oli sivuston mukaan lähemmäs pari sataa, joille varmasti useammalle on syötetty feikkidiagnoosit.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli liian vanha hammaslääkäri ei ole hyvä ja ei tietenkään liian nuorikaan. 

Lääkäreissä taas vanhat hakkaa mennen tullen kaikki ikäryhmät kokemuksellaan 

Vierailija
2/48 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa hammaslääkäreistä on lievästi sanottuna hulluja.

Elohopea ja muut kemikaalit ilmeisesti syynä.

http://corrosion-doctors.org/Elements-Toxic/Mercury-mad-hatter.htm

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihan hullua, kun luulette, että tarinani ei ole totta.
Mulla tosiaan oli 11 reikää eräänä vuonna, mutta ilmeisesti osa niistä oli turhaan paikattu. Tämä tapahtui 1980-luvulla ja se ensin katsonut oli vastavalmistunut kunnallinen hammaslääkäri. En muista enää, miksi menin perään vanhempieni käyttämälle yksityislääkärille. Ehkä mulla oli luottamuspula herännyt.
Kyllä vaan ihmisellä voi olla 11 reikää. Varmaan perinnöllisesti huono hammasluu ja ennen vanhaan paikat olivat yleisempiä.
Mulla on paikka jokaisessa hampaassa, samoin miehelläni. Lapsellani on ehkä puolet hampaista paikattu. (Ei yhteislusikoita ja karkkia maistoi ekan kerran 5-vuotiaana)

Vierailija
4/48 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla joutui etuhammas juurihoitoon kun puraisn subwayn kivikovaa patonkia useita vuosia sitten, hammas oli jo osittain kuollut ilmeni hammaslääkärissä. Hammasluuustoni on huono eivätkä vanhempani huolehtineet lasten fluorihammastahan käytöstä ja harjauksesta jotka kantapään kautta tuli opeteltua . Hampaisiini on tehty useita juurihoitoja

Vierailija
5/48 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheltäkin oltiin poistamassa julkisella hammas. Halusi toisen mielipiteen (pyysi toisen lääkärin katsomaan suuhun), jonka mukaan hammas on ehkä pelastettavissa. Kävi sitten palvelusetelillä korjaamassa hampaan osaavalla yksityisellä. Todella kirjavaa yritetäänkö hammasta pelastaa vai mennäänkö helpoimmalla ja poistetaan heti.

Vierailija
6/48 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 09:28"]

Megaklinikka? Harrastavat reiättömien hampaiden paikkaamista, tarpeettomien toimenpiteiden suosittelua sun muuta. Itse ehdin laittamaan ko. puljuun useita satasia kunnes tajusin homman laidan.

MK:n hammaslääkärin mukaan minulla on muun muassa niin huonossa kunnossa hampaat, että paikkoja tarvitaan ja paljon, mutta toinen yksityinen sanoi hampaani olevan loistavassa kunnossa.

[/quote]

Samoja kokemuksia em. lafkasta. Mielestäni on eettisesti arveluttavaa, että hammashoidolla tehdään tällä tavalla bisnestä. Tavis ei todellakaan pysty tietämään, puhuuko lääkäri täysin totta vai liioitellen rahankiilto silmissään. 

Vierailija
7/48 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sielä julkisella on ihan samat opit saaneita hammaslääkäreitä, todellakin voi luottaa heihin. :)

Vierailija
8/48 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 13:37"]

Kyllä sielä julkisella on ihan samat opit saaneita hammaslääkäreitä, todellakin voi luottaa heihin. :)

[/quote]

Siis julkisen puolen hammaslääkäreihin

Vierailija
9/48 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki vielä kolmas mielipide.... Julkisella ne reiät vaan jää löytymättä ennenkuin juuri on jo tulehtunut ja on pakko tehdä jotain.

Vierailija
10/48 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en taas pitäisi kunnallista luotettavans. Ei ne mitään löydä ettei tarvii ottaa taas uutta asiakasta jonoon.
Mene johonkin kolmanteen paikkaan.

Vierailija
11/48 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkään hyvän yksityisklinikan ei tarvitse myydä palvelujaan grouponin kautta! Plus hammaslääkäreitä on joka lähtöön ja diagnoosit poikkeaa aina, jos toisen mukaan on reikä, toinen voi ajatella reiänalkuna jne.

Vierailija
12/48 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnallisella mulla ei ole reikiä. Ainakaan paikattavia .
Kaksi reikää meni sitten kerkesi juureen. Hammaslekuri ihmetteli että miksi ei ole korjattu kun selvät reijät näkyi kuvissa. Oli siis eri kunnallinen kuin eka tarkastanut.
Motkotti ja motkotti.
Nolostui kun löytyi koneelta vastaus: Ei korjattavaa yms.

No pitkä reissu tuli. Monet kerrat sitten hoidettiin.

Nykyisin käyn yksityisellä ja pyydän kuvat levykkeelle mukaan. Näin ollen niitä voi kuka tahansa tarkastella jos herää epäilys.
Käyn puolen vuoden välein tarkistuttaa.
Yks pieni paikka vuoto oli ja korjattiin. Eipä levinnyt juureen.

Vierailija
13/48 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Megaklinikka? Harrastavat reiättömien hampaiden paikkaamista, tarpeettomien toimenpiteiden suosittelua sun muuta. Itse ehdin laittamaan ko. puljuun useita satasia kunnes tajusin homman laidan.

MK:n hammaslääkärin mukaan minulla on muun muassa niin huonossa kunnossa hampaat, että paikkoja tarvitaan ja paljon, mutta toinen yksityinen sanoi hampaani olevan loistavassa kunnossa.

Vierailija
14/48 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella mun suun hoitoon oli varattuna 30min aika (lääkäri ilmoitti tän alussa ja kysyi, että kumpi hammas oireilee pahemmin, koska ei välttämättä ehditä molempia paikata tällä kertaa). Hammaslääkärillä ei ollut mitään syytä olla huomaamatta reikää. Hän tarkasti useaan otteeseen ja näytti vielä röntgeneistä, ettei reikiä löytynyt. Lähinnä ajan tappamiseksi levitti sitten fluorikerroksen hampaisiin, kun ei muuta keksinyt ja sinne jäi hoitajan kanssa köröttelemään tyhjänpanttina loppuajaksi, kun käyntini kesti korkeintaan 10 minuuttia. En jotenkin pysty uskomaan, että julkisen hammaslääkäri voisi olla löytämättä kahta reikää, jotka toinen hammaslääkäri paikansi hyvinkin nopeasti. 

ap

Vierailija
15/48 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan hullua ajatella että julkisella olisi vain huonoja (hammas)lääkäreitä ja yksityisellä hyviä. Usein juuri ne kaikkein surkeimmat päätyy yksityielle koska niillä ei ole muuta vaihtoehtoa. Toisaalta monet huiput työskentelevät molemmilla puolilla.

Vierailija
16/48 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemattomien reikien paikkaus on yleisin toimenpide yksityisillä. Jostainhan se raha on revittävä ja yrityksen johdon asettamat tavoitteen on täytettävä.

Vierailija
17/48 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 09:19"]

Mä en taas pitäisi kunnallista luotettavans. Ei ne mitään löydä ettei tarvii ottaa taas uutta asiakasta jonoon. Mene johonkin kolmanteen paikkaan.

[/quote]

Aika epäloogista tuo sun päättelysi. Sitä kalliimaksihan se tulee mitä pidemmälle reikien antaa kehittyä. Kyllä julkisellakin on intressinä hoitaa siinä vaiheessa kun hoito on vielä suht edullista.

Vierailija
18/48 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 09:33"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 09:19"]

Mä en taas pitäisi kunnallista luotettavans. Ei ne mitään löydä ettei tarvii ottaa taas uutta asiakasta jonoon. Mene johonkin kolmanteen paikkaan.

[/quote]

Aika epäloogista tuo sun päättelysi. Sitä kalliimaksihan se tulee mitä pidemmälle reikien antaa kehittyä. Kyllä julkisellakin on intressinä hoitaa siinä vaiheessa kun hoito on vielä suht edullista.

[/quote]

Niin ja luulisi diagnoosin olevan luotettavampi silloin, kun lääkäri ei saa lisäpalkkiota siitä, jos potilaalta löytyy korjattavaa vaan palkka on sama oli diagnoosi mikä tahansa. Pitää vielä mainita, että yksityisen klinikan lääkäri oli paikan ainoa hammaslääkäri ja firman omistaja. Ulkomaalaistaustainen, mikä jostain syystä ei yllätä. En sit tiedä onko sellainen välimerellinen kierous rantautunut myös suomalaisiin lääkäreihin (megaklinikka?).

:(

ap

Vierailija
19/48 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 09:32"]

Olemattomien reikien paikkaus on yleisin toimenpide yksityisillä. Jostainhan se raha on revittävä ja yrityksen johdon asettamat tavoitteen on täytettävä.

[/quote]

En ole kyllä missään muualla törmännyt siihen, kuin MK:lla. Mulla on hampaissa synnynnäinen vika, ja viimeiset viisi vuotta olen käyttänyt vain eri yksityisten palveluja Helsingissä ongelman hoitamiseen.

Muut yksityiset tekevät extratöitä ottamatta hintaa ja antavat takuun töilleen. MK:lla maksutetaan siitä, että lääkäri vaivautuu katsomaan suuhun.

Vierailija
20/48 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee valitus, voi olla muitakin joilla samoja kokemuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä