Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helppo ja edullinen menu kesähäihin

Vierailija
27.04.2015 |

Onko ideoita? Budjetti on melko pieni mutta ruoka pitäisi häissä olla. Ajattelin jotain keittoa tai laatikkoruokaa mutta onko ne liian arkisia? Millaisia teillä ollut ja mitä vieraat on tykänneet?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 09:31"]

Paella. Vuokraatte paellapannun pitopalvelusta. Meillä oli miehen tekemä paella ja kaikki tykkäsi. Jotkut ei olleet edes ennen maistaneet:) Oli myös patonkia ja jälkkärinä hääkakku. Oli kyllä suht pienet häät.

[/quote]

mitens allergikot?

Vierailija
22/42 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 09:33"]

Paella. Vuokraatte paellapannun pitopalvelusta. Meillä oli miehen tekemä paella ja kaikki tykkäsi. Jotkut ei olleet edes ennen maistaneet:) Oli myös patonkia ja jälkkärinä hääkakku. Oli kyllä suht pienet häät.

[/quote]

mitens allergikot?

[/quote]

Meillä ei ollut allergikkoja. Oli pari kasvissyöjää. Heille oli salaattia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin häissä jossa lohikiusaus ja kinkkukiusaus.paria salaattia. Oli isot maalaishäät. Kaikille maistui.

Vierailija
24/42 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut häissä, jossa tarjoiltiin hirvikeittoa itse metsästetystä hirvestä.

Onko tarkoitus tehdä ruoat itse vai tuleeko pitopalvelu? Aika helpoo ja yksinkertainen ja kuitenkin juhlava tulee välimerellisestä noutopöydästä: salaatteja (vihreää, pestopastaa, meloni-kinkku...), oliiveja, fetaa, mozzarellaa ja kirsikkatomaattia, kanafilettä, mahdollisesti jotain muuta lihaa, ...

Ruoka ja sen laittaminen ja pitopalvelun ostaminen ei ole Suomessa koskaan hirveän halpaa, joten jos budjetti on kauhean tiukalla, harkitsisin pienempiä juhlia tai suosiolla vain kahvitilaisuutta.

Vierailija
25/42 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 09:38"]

Olen ollut häissä, jossa tarjoiltiin hirvikeittoa itse metsästetystä hirvestä.

Onko tarkoitus tehdä ruoat itse vai tuleeko pitopalvelu? Aika helpoo ja yksinkertainen ja kuitenkin juhlava tulee välimerellisestä noutopöydästä: salaatteja (vihreää, pestopastaa, meloni-kinkku...), oliiveja, fetaa, mozzarellaa ja kirsikkatomaattia, kanafilettä, mahdollisesti jotain muuta lihaa, ...

Ruoka ja sen laittaminen ja pitopalvelun ostaminen ei ole Suomessa koskaan hirveän halpaa, joten jos budjetti on kauhean tiukalla, harkitsisin pienempiä juhlia tai suosiolla vain kahvitilaisuutta.

[/quote]

Budjetti on pieni eli itse tehdään kaikki. ap.

Vierailija
26/42 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 09:35"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 09:33"]

[/quote]

mitens allergikot?

[/quote]

Meillä ei ollut allergikkoja. Oli pari kasvissyöjää. Heille oli salaattia.

[/quote]

Voishan sitä tehdä ison kasvispaellan ja erikseen kalat tai kanat mitä saa lisätä lautaselleen. Aika tylyä jättää osa porukasta pelkälle salaatille.

Vierailija
27/42 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 09:10"]

nauravat nakit ja muussi. salaattina ananasporkkanaraaste ja jälkiruoaksi mokkaruutuja. kelpas kaikille.

[/quote]

Tämä "kaikille kelpas" on kyllä hauska argumentti. Ikään kuin suurin osa ihmisistä ei osaisi käyttäytyä sen verran, että syö sitä mitä hääpari on päättänyt tarjota. Ihan eri asia on, onko ruoka hyvää tai varsinkaan juhlavaa.

Minusta nuo paellajutut on myös vähän semmoista festariruokaa. Toki sopii hyvin jos häät on sen tyyliset. Nautitaan mehukattiboolin kanssa jne. Mutta jonkun ehdottamasta cocktail-palapöydästä saisi pienellä miettimisellä juhlavan ja kivan. Ja tuon tyyppinen noutopöytä on siitä kätevä, ettei periaatteessa erikseen tarvitse huomioida ruokarajoittelita ja -valioita kun vain huolehtii, että on lihatonta, kalatonta, maidotonta, gluteenitonta jne. edes paria sorttia jokaista.

Vierailija
28/42 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras hääruokatarjoilu on ollut lohikeitto, leivät ja levitteet, vege-vaihtoehtona kasvissosekeitto. Ruoat oli tehty hyvistä raaka-aineista ammattitaidolla. Paljon parempi kuin viisi kierrosta hakemassa ruokaa ja joka kierroksella osa tarjoiluastioista on tyhjänä, kaupanpäällisinä ruoka on jäähtynyttä, kun ehtii pöytään.

Vierailija
29/42 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hoidatte ruokien säilytykset ja tarjoilut yms. Jos itse teette, miettisin mahdollisimman pitkälle sellaisia ruokia, jotka voi tehdä jo etukäteen valmiiksi ja juhlapäivänä ainoastaan lämmittää ja laittaa tarjolle. Silloin esim. keitto olisi juuri tällainen. Toinen mieleen tuleva olisi lihapata, esim. Burgundinpata. Tosin, jos juhlat on kesällä, niin kesäruokana lihapata ei ehkä toimi. Sitä on kuitenkin helppo tehdä isoja määriä ja lämmittää myöhemmin ja kun käyttää esim. naudan lapaa, hinta jää kohtuulliseksi. Uunivuokaruoat voisi myös tehdä muuten valmiiksi ja sitten paistaa ennen tarjoilua.

Lohifile olisi myös helppo ja kesällä myös ihan juhlava uusien perunoiden ja salaatin kanssa.

Vierailija
30/42 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites salaattibaari? Eri kippoihin eri aineksia ja peruskasvikset. Lisäksi vaikka kanaa, lohta, tonnikalaa, katkarapua jne. Kun kaikki tarjoillaan kylmänä, ei ole ongelmia ruuan jäähtymisen suhteen. Ja sitten palkkaa vaikka siskon tytön hakemaan jääkaapista lisää täytteitä kun vanhat loppuvat.

Vierailija
31/42 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 09:28"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 09:16"]

Tekisin erilaisia salaatteja (makaronipohjainen, riisipohjainen, vihersalaatti, perunasalaatti jne). patonkia, levitettä jne.

Laatikot ja keitot on aika kammottavia juhlissa, sori vaan.

[/quote]

Voitko jotenkin perustella? Itse tykkään juhlissa että ruoka on helposti otettavaa, eikä tarvitse kasata monesta eri kiposta lautaselle jolloin ruoka ehtii jäähtyä ennenkuin pääsee pöytään. Keitto pysyy kuumana ja on hyvää.

[/quote]

Minusta keitto sopii hyvin esim hautajaisiin. Tai rippijuhliin.

Ei häihin

Vierailija
32/42 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ehdottomasti savuporokiusaus! Isoissa vuoissa kun paistaa kerralla, tulee helposti ja pysyy lämpimänä! Lisäksi salaatteja, rieskaa ja leikkeleet. Ja hääkakkukahvit pikkuleipineen!

Kaikki pystyy valmistelemaan helposti valmiiksi!

Vierailija
33/42 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 09:46"]

Miten hoidatte ruokien säilytykset ja tarjoilut yms. Jos itse teette, miettisin mahdollisimman pitkälle sellaisia ruokia, jotka voi tehdä jo etukäteen valmiiksi ja juhlapäivänä ainoastaan lämmittää ja laittaa tarjolle. Silloin esim. keitto olisi juuri tällainen. Toinen mieleen tuleva olisi lihapata, esim. Burgundinpata. Tosin, jos juhlat on kesällä, niin kesäruokana lihapata ei ehkä toimi. Sitä on kuitenkin helppo tehdä isoja määriä ja lämmittää myöhemmin ja kun käyttää esim. naudan lapaa, hinta jää kohtuulliseksi. Uunivuokaruoat voisi myös tehdä muuten valmiiksi ja sitten paistaa ennen tarjoilua.

Lohifile olisi myös helppo ja kesällä myös ihan juhlava uusien perunoiden ja salaatin kanssa.

[/quote]

Burgurdinpata on hyvä ajatus. Vähän vaikea, jos ei ole henkilökuntaa. Siis pitää se ja perunat tms lämpimänä ja saada asiallisesti tarjolle.

Ehkähelpoin toisiaan on jokun kylmänäkin menevä ruoka. salatit ja coctailpalat

Tai kettokin. Se pysyy kuumana. Ja on helppo tehdä. Itse tykkäisin myös paellasta

Vierailija
34/42 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 09:14"]

Vuokraatte ison parila/wokkipannun. Sinne kanawokkia josta saa koko ajan uutta ja tuoretta, varmasti lämmintä ruokaa. Hommaatte siihem henkilön koka paistaa koko ajan lisää. Liaäksi pari erilaista salaattia! Ja patonkia!

[/quote]

Hmm, eli joku häävieras sitten haluaa seisoa hikisenä hämmentämässä paellaa parin tunnin ajan? Ei kai siinä mitään, jos tällainen sopii jollekulle, mutta joku jo valmiiksi laitettu ruoka olisi minusta kivempi vaihtoehto, koska se ei edellytä sitä, että jonkun pitää laittaa ruokaa itse tilanteessa.

Vierailija
35/42 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 09:10"]

nauravat nakit ja muussi. salaattina ananasporkkanaraaste ja jälkiruoaksi mokkaruutuja. kelpas kaikille.

[/quote]

Sä et varmaan hirveesti ole ruokaa laittanut, kun et tiedä, että kesällä ei saa mistään muusipottuja. Vai ihanko pussimuusia ajattelit häätarjottavaksi?

Vierailija
36/42 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran oltiin tee se itse-kesähäissä, missä oli salaatteja, perunoita ja grillattavia pihvejä, kanafileitä, makkaraa. Tarkoitus oli, että kaikki grillaisivat itse, mutta ei siitä mitään tullut ja mun mies (kokki) viettikin illan grillaten kaikille. Ei sitä haitannut, mutta hääpari pääsi helpolla.

Vierailija
37/42 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitsaa!!!! kinkku-ananas-aurajuusto-pitsaa ja tonnikala-motsarella-pitsaa!

ja joku raikas vihersalaatti.

Vierailija
38/42 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 09:54"]Minusta ehdottomasti savuporokiusaus! Isoissa vuoissa kun paistaa kerralla, tulee helposti ja pysyy lämpimänä! Lisäksi salaatteja, rieskaa ja leikkeleet. Ja hääkakkukahvit pikkuleipineen!

Kaikki pystyy valmistelemaan helposti valmiiksi!
[/quote]Joo, koska savuporohan on halpaa...

Vierailija
39/42 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ap hoitaa ruoat ja tarjoilun? Morsiamella on usein hääpäivän aamuan kampaajaa ja pitää pukeutua ja laittautua, joten sinä itse tuskin pystyt siinä kovin paljon mitään enää tekemään. Kuka tarjoilee ja korjaa astiat pöydistä ja keittää kahvit jne.? Ruokailun aikanakin on jonkun täydennettävä pöytää yms. Miten paljon vieraita on tulossa? Ja onko isot kylmäsäilytystilat käytettävissä?

Vierailija
40/42 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 10:14"]

pitsaa!!!! kinkku-ananas-aurajuusto-pitsaa ja tonnikala-motsarella-pitsaa!

ja joku raikas vihersalaatti.

[/quote]

Voi tilata kotiintuotuna

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme